Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hjemmeside hos privat.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og skal købe en hjemmeside hos en privat. Hvordan griber jeg dette an? han kan hverken lave faktura eller noget?

Det er ikke om jeg rent faktisk får siden, det gør jeg.. Det er hvordan jeg gør med mit regnskab?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Han udsteder en normal faktura til dig. I stedet for CVR-nr skal han skrive sit CPR-nummer.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, hvad så med moms? skal han også have det med når han er privat?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rønlund:

Okay, hvad så med moms? skal han også have det med når han er privat?

Nej det slipper i for at bøvle med ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med at han ikke er momsregistreret skal du så indberette beløbet til Skat (men denne indberetningspligt bliver kun sjældent overholdt

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

I og med at han ikke er momsregistreret skal du så indberette beløbet til Skat (men denne indberetningspligt bliver kun sjældent overholdt

Bent - Er der forskel på at købe en hjemmeside eller en brugt cykel af en privat? Eller skal cyklen også indberettes?

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så ikke ubetinget enig med Bent. I det omfang der er tale om at arbejdet med hjemmesiden kan kategoriseres som honorararbejde - ja så indberetning. I det omfang der er tale om udøvelse af selvstændig erhvervsvirksomhed - så mener jeg ikke at der basis for at beløbet skal indberettes...

Espresso:
Er der forskel på at købe en hjemmeside eller en brugt cykel af en privat? Eller skal cyklen også indberettes?

Der er forskel i det du som honorarmodtager reelt betales for "tid" (løn) mens cyklen er et decideret salg af en vare...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i det med cyklen Henrik men ikke i det andet. Prøv at læs Skattekontrollovens § 7A. Udbetaler man honorarer til en selvstændigt erhvervsdrivende skal der ske indberetning i det omfang der ikke er tillagt moms på fakturaen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Han udsteder en normal faktura til dig. I stedet for CVR-nr skal han skrive sit CPR-nummer.

Seriøst? skal man give sit CPR nummer til kunder hvis man tjener under 50.000 kr om året på det?

Ens CPR. Nr. kan bruges til så meget fusk.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Prøv at læs Skattekontrollovens § 7A. Udbetaler man honorarer til en selvstændigt erhvervsdrivende skal der ske indberetning i det omfang der ikke er tillagt moms på fakturaen.

Jeg kender godt § 7A.

Jeg mener stadigvæk, at du efter § 7A skal adskille om transaktionen vedrører selvstændig erhvervsvirksomhed (ingen indberetning) eller modtagelse af honorar (indberetning).

I det omfang sælger betragter sig selv som selvstændigerhvervsdrivende risikerer han hvis beløbet er underlagt indberetningspligt, at beløbet vil indgå mere end en gang på hans selvangivelse. Dels via at køber har indberettet det (indgår direkte på selvangivelsen) og dels via sælgers egen selvangivelse hvor beløbet vil indgå i hans firma's over- eller underskud.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)