Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtig, hurtig og billigst mulig programør søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Søger en programør til en opgave der gerne skulle kunne laves forholdsvis hurtig.

 

http://www.forbrugerpost.dk/creditcard/step1_data.asp?campaignId=1&ref=euroads#

Et eksempel. - Det er slet ikke med alle de funktioner der skal tilføjes. Har krav spec. klar men den kan i få når i lige har henvendt jer.

Ser helst i ringer men også gerne sender en mail.

Simon@makanomedia.dk
27 24 14 32 (mellem 14 - 16 i morgen)

 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har smidt dig en mail.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg har set dig en mail.

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Dygtig, hurtig og billigst mulig programør søges

Der er tre parametrer:

  • Hastighed
  • Kvalitet
  • Pris

 

Du kan kun vælge 2 af dem! (hvis du fx vil have kvalitet og have det hurtigt koster det knaster  - hvis du vil have kvalitet til en god pris, kommer du til at vente længe osv... )

Stick out tongue

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Simon:
Dygtig, hurtig og billigst mulig programør søges

Der er tre parametrer:

  • Hastighed
  • Kvalitet
  • Pris

 

Du kan kun vælge 2 af dem! (hvis du fx vil have kvalitet og have det hurtigt koster det knaster  - hvis du vil have kvalitet til en god pris, kommer du til at vente længe osv... )

Stick out tongue

Sludder og vrøvl - man kan få alt fra 0-3 af ovenstående alt efter ens held. Jeg har ofte fået alle tre, og jeg har ofte fået ingen af delene.

Du kan ikke gøre det så simpelt op, for alting er så pisse kompliceret - så hver gang nogen laver en direkte kobling mellem hastighed, kvalitet, pris m.m. - så ruller jeg med øjnene.

 

Tag nu f.eks. min bogføring som er blevet dyrere og dyrere gennem de sidste par år - jeg er ikke blevet hurtigere med tiden, og kvaliteten er den samme. Mine prisstigninger er større end inflationen. Her er ingen kobling mellem hastighed, kvalitet og pris.

De tre er uafhængige faktorer som kan kobles direkte på en leverandør, - hver for sig. Jeg kan skrue op og ned for mine priser som et passer mig uden nødvendigvis at slække på kvalitet og hastighed - det ser man også supermarkeder gør i ny og næ.

Når Føtex har tilbud på mælk går det sjældent ud over leveringssikkerheden og det er ikke nødvendigvis fordi at mælken er af ringere kvalitet - selvom årsagen til udsalget naturligvis kan være fejlindkøb der resulterer i mælk af ældre dato end den man normalt ser.

 

Jeg håber ikke du bliver fornærmet, men jeg synes det ligner en værre omgang klicheagtigt snobberi. Jeg har været indblandet i denne type diskussion herinde adskillige gange, i tider hvor jeg har haft en mere idealistisk dagsorden og hvor jeg har grebet tyren ved hornet på mere aggressiv facon - det har jeg lagt bag mig, så jeg skriver nu til dig, i en stille og rolig tone, onsdag morgen - at du tager fejl.

 

Så til trådstarter:

Gå du blot efter hastighed, kvalitet og pris og håb på det bedste :)

Programmører er nogle gange meget svære mennesker at have med at gøre, så det skulle overraske mig meget om du fik alle tre - men jeg ved det findes hvis du bare holder øjnene åbne og er lidt heldig.

 

Nåja Rasmus, forresten så har Simon også kun vægtet 2 kriterier - "dygtig" og "hurtig". Det må være prækvalifikations-kriterierne :) Dernæst kan man sortere på pris - og "billigst mulig" kan jo godt være mange penge.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Jeg håber ikke du bliver fornærmet, men jeg synes det ligner en værre omgang klicheagtigt snobberi. Jeg har været indblandet i denne type diskussion herinde adskillige gange, i tider hvor jeg har haft en mere idealistisk dagsorden og hvor jeg har grebet tyren ved hornet på mere aggressiv facon - det har jeg lagt bag mig, så jeg skriver nu til dig, i en stille og rolig tone, onsdag morgen - at du tager fejl.

Ro i trussen Jørgen. Nu var der også en lille smiley.

Nu kender jeg ikke til bogføringsbranchen. Jeg betaler gladeligt de regninger min revisor sender. Men i IT branchen har jeg altså hørt denne remse rigtigt mange gange.

Lad mig illustrere det med et eksempel. En kunde spørger til at få bygget en bil (i IT branchen er det faktisk typisk sådanne generelle ønsker fordi kunden sjældent gider tage stilling til motorstørrelse osv... de har måske en holdning til farven.

Hvis kunden siger at det skal leveres hurtigt og billigt, bygger man en trabant ud af det materiale man lige har liggende og gaffataper det hele sammen. Voila. En billig bil produceret hurtigt.

Hvis kunden siger at det skal være ordentligt kvalitet men stadig billigt, ja så kommer man som kunde bagerst i køen fordi man som leverendør kun arbejder på projektet når man ikke har andre bedre betalende kunder. Samtidig tager det også længere tid at bygge den gode tyske bil. Ergo vil projektet typisk trække ud.

Hvis kunden derimod siger at det skal være kvalitet og hurtigt, ja så kommer det til at koste. Typisk skal folk arbejde over, og en leverandør skal måske tage folk af andre kundeprojekter. Samtidig står kunden i en dårlig forhandlingssituation såfremt man som leverandør ved at han/hun skulle have brugt dette "igår".

Så så'n forholder det sig altså i den virkelige verden Smile

Nu skal jeg ikke redegøre for hele mit CV, men jeg har blandt andet arbejdet som løsningsarkitekt hos WM-data/Logica hvor jeg jævligt måtte træffe denne slags afgørelser sammen med kunden.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Byder du mig velkommen til den "virkelige verden" ?

Jeg ville nu hellere have haft at du bød mig op til dans uden at bruge et eksempel - hvor du lod dine argumenter bære sig selv.

Jeg har selv programmeret - jeg startede faktisk firma i sin tid for at sælge cms-systemer og php-programmering, men gav hurtigt op - så jeg kender til det marked.

Din leverandør stiller dig ikke i en dårlig forhandlingssituation fordi du skal have lavet systemet hurtigt, for leverandøren ved at der står alternativer på spring for at snuppe kunden - og alle leverandører er sultne - selv dem der påstår de ikke er det (der er mange der forsøger at fremstå mætte for at kunne presse deres pris op og for at fremstå attraktive i det hele taget).

Mange af de programmører der byder ind på opgaven herinde på amino er klar til at gå i gang med opgaven med det samme uanset om du har travlt eller ej.

 

Rasmus Lindgren:
Hvis kunden siger at det skal leveres hurtigt og billigt, bygger man en trabant ud af det materiale man lige har liggende og gaffataper det hele sammen. Voila. En billig bil produceret hurtigt.

Det gør man måske i de firmaer du arbejder for, men jeg er sikker på at de fleste har en intention om at levere noget godt uanset hvad.

 

Rasmus Lindgren:
Hvis kunden siger at det skal være ordentligt kvalitet men stadig billigt, ja så kommer man som kunde bagerst i køen fordi man som leverendør kun arbejder på projektet når man ikke har andre bedre betalende kunder. Samtidig tager det også længere tid at bygge den gode tyske bil. Ergo vil projektet typisk trække ud.

Ja, typisk - hvis det ikke var fordi programmører ikke har en skid at lave - der er alt for mange om budet, så dit argument vil ikke holde i denne branche - den vil holde i mange andre - det vil jeg give dig. Jeg har f.eks. oplevet det med håndværkere når jeg har presset dem i prisen, at min status ændrer sig.

 

Rasmus Lindgren:
Hvis kunden derimod siger at det skal være kvalitet og hurtigt, ja så kommer det til at koste. Typisk skal folk arbejde over, og en leverandør skal måske tage folk af andre kundeprojekter. Samtidig står kunden i en dårlig forhandlingssituation såfremt man som leverandør ved at han/hun skulle have brugt dette "igår".

Når der er så stor arbejdsmangel vil en programmør ofte være lykkelig for at få lov at arbejde over til den sædvanlige timepris - for hvem ved hvornår han får sin næste opgave?

 

Mine mest vovede påstande i dette indlæg er jo nok at programmører er sultne og ikke har en skid og tage sig til - jeg ved godt at der er mange eksempler på det modsatte, men jeg er sikker på at de fleste sultne programmører nok skal finde vej herind på amino :)

 

 

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Jeg har selv programmeret - jeg startede faktisk firma i sin tid for at sælge cms-systemer og php-programmering, men gav hurtigt op - så jeg kender til det marked.

Alle har lavet deres eget cms, og ingen tjener penge på det Smile

Jeg er stadig i IT branchen og har fin success. Jeg koder iøvrigt C# og Ruby (on Rails). Der er ikke så mange penge i Ruby endnu, så jeg må desværre mest ud som MS konsulent. Hvis jeg kunne skaffe flere erfarne konsulenter indenfor fx. MS SharePoint, kunne jeg sælge dem i morgen! En af mine konsulenter er ikke fyldt 30 endnu og har lige købt sig en sprit ny Jaguar på gode danske hvide plader, så jeg plejer at sige... "hvilken krise".

Jeg tror den store forskel til dette er at du snakker om "programmører" og jeg snakker om "leverandører".

Det er rigtigt at der er mange sultne "programmører" herinde på Amino og skal du "bare" have lavet en simpel hjemmeside er det jo fint at gøre. Men har du større ambitioner og penge med til opgaven, ja så vælger man jo en leverandør. Og her er det jo ikke "kun" prisen man ser på.

Hvad sker der fx hvis en person stopper eller bliver syg, kan denne let erstattes? Er virksomheden der også "i morgen". Har leverandøren knowhow inden for den branche man er i osv. 

Jo man kan godt få en 17 årig php knejt til at kode et hurtigt system til en <50K men der er jo altså en årsag til at kunder i nogle tilfælde lægger mange millioner for det selvsamme projekt hos en af de større leverandører. Det kunne jo også være at de mere professionelle leverandører ved noget om hvor kompleks it udvikling er og simpelthen er bedre til at estimere en opgave (så de vel og mærke tjener penge) - og så har de selvfølgelig også en højere timeløn.

Men igen... der er altså en årsag til at en kunde vælger at betale fx 1000 i timen hos en leverandør istedet for at vælge een der kan lave det til 200 i timen.

Nåh... kom ud af en tagent her.. Hvad der egentligt bare skulle have været et humorisktisk indlæg fordi den oprindelige poster ville have det hele (billig, kvalitet og hurtig levering) har udartet sig til en længere diskussion af markedet idag. Hvilket egentligt ikke hjælper den oprindelige poster. Sorry.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

På forhånd undskyld til trådstarter Wink
Men jeg kunne altså ikke lade være...

Efter min mening, har både Jørgen og Rasmus lidt ret.
Men det er en anden sag.
Lad nu trådstarter finde den udvikler - Hurtig, dygtig og billigst muligt  Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)