Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponser et (iværksætter-) barn ...

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

Hej Mathias,

Som tidligere nævnt, så vil jeg gerne være med til at starte et sådant projekt op. Jeg har flere gode idéer til hvordan det kan lade sig gøre, og jeg stifter gerne et selskab (ApS), hvor aktiviteterne kan drives igennem.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

 

Hej Martin!

Jeg har skrevet dig en PB

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i denne tråd!

Så er det formelle klar til en uformel opstart! Smile

Jeg har brainstormet lidt med Reed (Mathias) og købt domænet www.u18inc.dk (under 18 incorporated), som er vores bedste bud indtil nu.... (Har I andre og bedre bud, så lad os høre de gode idéer!)

Derudover stiller jeg en webhost til rådighed, så et website om projektet kan få lidt liv.

Dernæst stiller jeg et selskab (ApS) til rådighed, hvor aktiviteterne kan drives igennem. For at kunne udbetale penge til iværksættere laves en ansættelse af iværksætteren i selskabet, hvorefter iværksætterens overskud udbetales som løn til u18-iværksætteren.

I Danmark har vi en begrænsning på, at ansatte skal være mindst 13 år, så vi bliver (i hvert fald i første omgang) nødt til at sætte en nedre begrænsning på 13 år. Jeg vil dog mene, at vi på den måde alligevel rammer en meget stor del af målgruppen (som er iværksættere under 18).

Driften af selskabet vil jeg i første omgang også betale 100%. Det betyder, at bogføring, revisor, advokat, mv. er en udgift jeg dækker. Så må vi se, om det på et tidspunkt er muligt at få andre virksomheder til at hjælpe til med at sponsorere - enten i form af mentorhjælp, eller i form af kontanter til de nødvendige udgifter.

Jeg synes, at dette er et vigtigt og godt projekt, som kan være med til at give unge danske iværksættere en mulighed for at starte op uden begrænsninger omkring det administrative. Det skal helst være iværksætteren selv, som sætter begræsningen.

Nu mangler jeg...

Jeres opbakning til at:

  • udvikle et website
  • markedføre projektet
  • udvikle projektet
  • finde iværksættere i målgruppen (13-17 år)
  • finde mentorer
  • finde sponsorer
  • finde regionsledere, som vil være med til at styre projektet på lokalt plan
Personligt har jeg i øjeblikket meget lidt tid til at gøre ret meget, så mit bidrag ligger i første omgang primært indenfor det økonomiske og lidt praktisk på det overordnede plan.

Projektet afhænger nu 100% af, at der er nogen som tager tråden op og løber et par omgange med stafetten! Big Smile

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Super fedt at det kommer igang :)

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

Nu mangler jeg...

Jeres opbakning til at:

  • udvikle et website

Hvad forestiller du dig at siden skal kunne? Jeg vil meget gerne hjælpe med denne del, selvfølig gratis :)

Men skriver lige en privat besked til dig og så kan vi tage den der.

mvh Kristoffer

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu flot Martin, at du gider at gøre så meget for unge! Thumps up.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin og Mathias - først og fremmest skide godt med noget initiativ på området. Godt gået! :)

Jeg er selv stadig lidt i tvivl om det er den rigtige konstruktion med at opbygge det som et selskab, men det skal på ingen måde opfattes som et forsøg på, at få jer til at bremse det projekt. For måske er den bedste løsning at der gøres flere forskellige ting. Det ene udelukker jo ikke det andet. Tværtimod. Jo mere fokus vi kan få på de udfordringer unge dygtige iværksættere står med og jo flere vi mere eller mindre direkte kan hjælpe jo bedre.

Som nævnt er min tid desværre temmelig bundet op for tiden, så jeg har svært ved at gå ind i nogle mere organiserede projekter lige nu. Jeg er nok også lidt mere til direkte handling - "organisationsarbejde" er jeg for utålmodig til Geeked

Og jeg er faktisk så småt gået lidt i gang med det praktiske, da jeg har sagt ja til at hjælpe en ung iværksætter spire. Det er dejlig spontant og anarkistisk. Han kontaktede mig, jeg synes han virker sød og fornuftig, og så slog jeg til. Så må vi se hvor det bærer hen ...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Martin og Mathias - først og fremmest skide godt med noget initiativ på området. Godt gået! :)

Jeg er selv stadig lidt i tvivl om det er den rigtige konstruktion med at opbygge det som et selskab, men det skal på ingen måde opfattes som et forsøg på, at få jer til at bremse det projekt. For måske er den bedste løsning at der gøres flere forskellige ting. Det ene udelukker jo ikke det andet. Tværtimod. Jo mere fokus vi kan få på de udfordringer unge dygtige iværksættere står med og jo flere vi mere eller mindre direkte kan hjælpe jo bedre.

Som nævnt er min tid desværre temmelig bundet op for tiden, så jeg har svært ved at gå ind i nogle mere organiserede projekter lige nu. Jeg er nok også lidt mere til direkte handling - "organisationsarbejde" er jeg for utålmodig til Geeked

Tak for det.

Og ja, det kan nok bygges anderledes op. - Men vi skal lige have det hele på plads, også må vi se om senere i forløbet om der er en anden måde at bygge det op på.
Det hjælper nok også at få flere med i projektet så vi har flere at braine med :)

Mikkel deMib Svendsen:
Og jeg er faktisk så småt gået lidt i gang med det praktiske, da jeg har sagt ja til at hjælpe en ung iværksætter spire. Det er dejlig spontant og anarkistisk. Han kontaktede mig, jeg synes han virker sød og fornuftig, og så slog jeg til. Så må vi se hvor det bærer hen ...

Det er skide godt!!

- Det kan være du eller han vil fortælle lidt om hvordan det går/er gået - efter noget tid.

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Som opfølgning på denne tråd kan jeg fortælle, at vi har undersøgt mulighederne og målgruppen, og det bliver simpelthen for svært at få et selskab og en forretningsmodel i gang med fokus på at hjælpe iværksættere under 18.

Jeg vil i stedet opfordre iværksættere under 18 til at kontakte nogle af de garvede iværksættere på Amino, om ikke de vil agere mentor i opstartsfasen. Her er vi så tilbage til DeMibs idé med at tage en iværksætter under sin vinge - på et mere uofficielt plan.

Ærgerligt, at vi ikke har fundet en løsning på at drive en seriøs forretning på dette.

 

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)