Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponser et (iværksætter-) barn ...

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
For en af mine pointer er jo netop, at når man er 15-18 år, så HAR man mere end nogensinde råd til at begå fejltagelser. Man har ingen økonomiske forpligtelser og et langt liv til at rette op på de fejltagelser man måtte begå.

deMib, vi er ikke uenige. Lovgivningen er blot sådan at den beskytter eller begrænser (afhængig af hvem du spørger) børn. Som både Espresso og Henriette korrekt har været inde på er forældrene nøglen til dette. Som det er i dag er der allerede mulighed for, om end ikke af en snørklet vej, at få et CVR-nr.

Der vil uanset hvad ligge en pædagogisk opgave i at forklare forældre, at det at deres barn ønsker at blive iværksætter er både en sund, lærerig og udviklende interesse. Uanset næsten hvordan man skruer en "mentor"-ordning sammen vil det kræve deres accept.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Som det er i dag er der allerede mulighed for, om end ikke af en snørklet vej, at få et CVR-nr.

Det er jeg da glad for at høre - hvis det altså passer.

Jeg har for 3 måneder siden virkelig brugt meget tid og energi på at få løst problemet. Det lyder til du har løsningen?
- Jeg har bare hørt at man ikke må arbejde for sit forældres firma når man er under 15 år?
- Jeg har også hørt man kun må arbejde de 2 timer dagligt og ikke efter 20:00.
- Du har også fortalt mig førhen at man kun må få en "rimlig" løn ud fra ens alder.

Jeg betaler gerne penge hvis du kan hjælpe mig Smile

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg betaler gerne penge hvis du kan hjælpe mig

Simon alle de forhold som du nævner relaterer sig til ansættelse og ikke til at være selvstændig.  Hvis du er fyldt 15 er der muligt med dine forældres/værges sammentykken at få et CVR-nr.

Lad os tage den uden om denne tråd i morgen mandag. Jeg  sender dig en mail og så tager vi den fra.

Henrik

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm....nu har jeg læst tråden igennem igen, og må så sige, at I har nogle gode argumenter vedr. iværksættere under 18 år og at lave en mentorordning, er faktisk en god ide ;-) Så held og lykke med jeres nye projekt.....hvis det altså bliver til noget :-)

Så god vind til både de gamle iværksættere og de nye. Det er dejligt, at man har et standpunkt til man tager et nyt *SS*

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Henrik Krogh:

Som det er i dag er der allerede mulighed for, om end ikke af en snørklet vej, at få et CVR-nr.

Det er jeg da glad for at høre - hvis det altså passer.

Jeg har for 3 måneder siden virkelig brugt meget tid og energi på at få løst problemet. Det lyder til du har løsningen?
- Jeg har bare hørt at man ikke må arbejde for sit forældres firma når man er under 15 år?
- Jeg har også hørt man kun må arbejde de 2 timer dagligt og ikke efter 20:00.
- Du har også fortalt mig førhen at man kun må få en "rimlig" løn ud fra ens alder.

Jeg betaler gerne penge hvis du kan hjælpe mig Smile

 

 

Et råd - Hvis du vil tages seriøst så drop den der attitude :) Tal pænt og nede på jorden til folk, så er der langt større chance for at du får noget ud af at være her..

Tag evt. et kig på dette brev: Link, der er lidt info om hvem man skal tage kontakt til osv.

 

Fortsat god dag

 

Simon Tørring

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

 

Et råd - Hvis du vil tages seriøst så drop den der attitude :) Tal pænt og nede på jorden til folk, så er der langt større chance for at du får noget ud af at være her..

Hmm , - jeg var da på ingen måde sur da jeg skrev det. Men det skriver du jo sådan set hellere ikke. Det nok bare min generele attitude at være lidt provokerne. Om jeg taler pænt og nede på jorden ved jeg ikke helt - det prøver jeg i hvert fald på. - Du har helt ret i man får meget mere ud af det når man taler pænt - undskyld.

Simon Tørring:

Fortsat god dag



Tak i lige måde Wink

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Hmm , - jeg var da på ingen måde sur da jeg skrev det. Men det skriver du jo sådan set hellere ikke. Det nok bare min generele attitude at være lidt provokerne

Simons og mine veje har krydset hinanden mange gange - og jeg føler nu ikke anstød over Simons måde at kommunikere på.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:

Så held og lykke med jeres nye projekt.....hvis det altså bliver til noget :-)

Nu er det måske nok at tage munden lidt for fuld, at kalde det et "projekt" endnu - foreløbigt er vi bare nogle tosser, der diskuterer en god ide Big Smile

Foreløbigt ser det ud til, at der er mange der bakker om om ideen - og det er jo godt. Men som nævnt i et af mine forrige indlæg er der langt fra ide til noget der kører. Det ved vi jo alle ...

Nu må vi se hvad der sker ...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Lad os tage den uden om denne tråd i morgen mandag. Jeg  sender dig en mail og så tager vi den fra.

Kan se du ikke har haft skrevet; sm@onlinefactory.dk

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Kan se du ikke har haft skrevet; sm@onlinefactory.dk

Du er på min to do liste for i dag. Så du nok skal hører fra mig idag....

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)