Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponser et (iværksætter-) barn ...

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Foranlediget af denne tråd, kom jeg til at tænke lidt mere over det jeg skrev i en kommentar på side 2 ... Måske er ideen - så bare lige faldt mig ind da jeg skrev, slet ikke så dum ...

Man kan sponsere et barn i f.eks. Afrika. Det er skam rigtig godt - fortsæt med det. Men hvad med at sponsere et "barn" i Danmark - altså en ung under 18, der simpelt hen brænder helt vildt for iværksætteriet, men som er hemmet netop af sin unge alder (svært at få CVR nummer osv) ...

De to ting har naturligvis ikke så meget med hinanden at gøre - udover "sponsor" tanken. Så tag det ikke som udtryk for en misindelse på Afrika-børnene - de kan bruge al den hjælp de får, og mere til! Det var mere "konceptet" jeg blev lidt inspireret af ...

Ideen er kort sagt, at lidt ældre og måske lidt mere erfarne iværksættere, som undertegnede og mange andre her på Amino, kune sponsere talentfulde og ivrige iværksættere - som en slags "mentorer" og måske som garant for CVR-nummer og den slags.

Som nævnt i den anden tråd bliver jeg sgu bare så glad, når jeg ser unge under 18, der på samme måde som jeg selv havde det dengang, bare brænder helt vildt for at komme igang med den ene eller den anden for for iværksætteri. Og jeg bliver trist når jeg ser, hvor mange tåbelige begrænsninger de skal kæmpe med. Jeg får lyst til at hjælpe ...

Jeg har slet ikke gennemtænkt det her, så jeg har intet overblik over de praktiske og juridiske aspekter det kan have, at lave sådan et setup - men jeg kan bare godt lide tanken.

Måske kunne I andre Aminoer hjælpe med at brainstorme lidt på ideen - og belyse nogle af de praktiske og juridiske udfordringer der kan være i det. Måske dur ideen slet ikke. Måske er den tænkt før - og droppet igen. Måske har de unge under 18 slet ikke lyst til det (hvad siger I, under 18, der ER her på Amino ...?). Hvad synes du?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, synes simpelthen at dette er en genial ide!

Jeg er selv 17, fylder 18 om 2 måneder, så desværre ikke rigtig noget jeg kan nå at få gavn af. Men nej hvor ville det havde været fedt, hvis det havde været muligt at kunne få noget mere hjælp da jeg startede op. Det er jo et helved at kæmpe for at få CVR og at overtale andre om at det sagens kan lade sig gøre at være iværksætter selvom man ikke er fyldt 18.

Hvis det er noget der er nogle der kan få stablet på benene vil jeg meget gerne hjælpe så meget jeg kan, for synes at det er trist at så mange unge skal opgive deres drømme bare fordi at de på papiret ikke er myndige. Har selv et par fra min klasse som prøvede at starte noget op men de måtte opgive da de simpelthen møde for meget modstand, og de forstår ikke at jeg stadig ønsker at kæmpe med det.

Selvfølig mener jeg ikke at det ikke er hårdt at være iværksætter når man ikke er 18 er jeg ikke i tvivl om at det er, men synes bare lige at det er det hårde, når man er under 18 og skal kæmpe mod alle de fordomme der er, mange voksne der ikke kan forstå at man kan tjene penge som iværksætter når man er under 18. Ihver til fald noget mine forældre ikke forstod meget af i starten.

Bare lige mine tanker :)

Mvh Kristoffer

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde muligheden været der, da jeg selv var under 18 - så var jeg sprunget på. I stedet endte jeg med at få mit CVR-nummer da jeg lige var fyldt 17, og det gjorde jeg simpelthen bare ved at sende flere (trykte, ikke digitale!) ansøgninger ind.. Tredje gang fik jeg nummeret. De måtte jo have glemt at kigge på mit CPR-nummer!

Hermed er "tippet" givet videre, - også selvom i nu vil komme med en masse "forældre-agtige" formaninger om hvor uansvarligt det er af mig Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel DeMib,

Super fed idé - Jeg er typen som ville betale 20.000 for et CVR hvis det var det staten ville have for dig. Der er rigtig mange penge der står og venter lige nu. Grænsen er jo de 49.999 kr. efter det er kassen lukket indtil 12 måneder. Det træls, det latterligt og der overhovedet ingen grund til den regel er der.

Du spørger om de unge under 18 år kunne tænke sig det? Ja fandme om vi vil! - Jeg kan på ingen måde komme til at overtale andre til at starte - Det som om folk under 18 år ikke må - Som om staten ikke tror vi kan noget. Der er desværre (lige nu) flere grunde til at være ung arbejder end at være "iværksætter" - Ja iværksætter ved jeg ikke om jeg kan kalde mig selv. Men penge er der.

Super fed idé! - Jeg venter lige med at skrive mere indtil jeg ser hvad andre kommentere - Men det her er noget jeg vildt gerne vil debattere!

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

- En sjov lille episode jeg havde den anden dag, hvor vi debatterede i klassen (8. klasse) om hvad vi vil være når vi blev 'store'

Der er indkaldt en studie vejleder og den normale klasse lærer.
- Da jeg forklare hvad jeg vil være siger jeg min plan er at være selvstændig.

Det så her det sjove begynder; Så begynder de og grine. De begynder at sige så skal man satme have gode karakterer og en lang uddannelse.
Jeg debattere med dem om hvor vidt man behøver at have en videregående uddannelse- ja overhovedet have en gymnasial uddannelse.
- Her står en helt seriøst studievejleder, som i øvrigt er uddannet i sit job og en folkeskolelærer og mener man ikke kan få et CVR nummer uden gode karakterer og en lang uddannelse.

- Ja det siger lidt om hvor meget en folkeskole sutter.

Hvis jeg spørger nu, tror I nogen af mine klasse kammerater kunne tænke sig at være selvstændig Wink?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, mine bønner blev hørt... Hvor kunne det være fedt at kunne arbejde videre på mit projekt (PDFshop.dk)

 

MvH

 

Simon Tørring

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Et sted at starte ville måske være at forfatte et brev, der forklarer om problematikken.

Brevet kunne så ligges på en webside, hvor folk her fra amino - og andre for den sags skyld - skriver under på, at de mener det ville være en god ide. Hvis man kunne få ændret disse regler fra højeste instans, så ville det jo gavne alle. På den måde kan vi jo også undgå en masse arbejde med ældre mentorer der skal hjælpe unge med at få et cvr. Tror I andre ikke, at det er muligt at overbevise skat om, at der ingen grund er til at unge skal have svært ved at få et cvr nummer?

Ting man kunne skrive i brevet:

  • Hvorfor skulle man holde de unge tilbage?
  • Unge tjener penge, dygtiggør sig og betaler skat
  • Hvorfor skal man ikke kunne få et cvr når man er ung? hvad adskiller en 17årig fra en 18årig?

Hvad siger I til ideen om et sådant brev?

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig. 

Det er meget svært at være ung iværksætter, gå med store tanker osv., men så kommer indjteningen op på de der 40.000 efter 2 måneder, hvad gør man så? Du må jo ikke tjene mere end 50k før du skal cvr registrere dig.

Det er en super ide.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:
Hvorfor skal man ikke kunne få et cvr når man er ung? hvad adskiller en 17årig fra en 18årig?

En 18-årig er myndig f.eks.

Dernæst så er det ikke SKAT der er problemet. Det er myndighedsloven og mon ikke det er Indenrigsministeriet....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 6 (57 indlæg)