Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udstationering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

jeg vil gerne høre regler omkring udstationering (ex. til Kina).

- hvad er lønniveauet? er der minimumsløn?

- skal man søge om opholdstilladelse samt visum på ambassade her hjemmefra inden man tager afsted eller efter man er kommet til Kina? og hvordan?

- hvis man, under udstationeringsperiode i Kina, har lyst at besøge hjem/DK, skal man søge om visum i Kina hver gang man skal rejse?

- hvordan betaler man skat af sin løn?

På forhånd mange tak!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

når du skriver udstationering, formoder jeg det er for virksomheden du allerede arbejder for herhjemme , som har afd. i Kina? Det vil jo så være den som tilbyder dig løn og vilkår iøvrigt, og som også må sørge for din arbejdstilladelse/visum. Du kan selvfølgelig godt tage på ferie og besøge Danmark uden at skulle ansøge på ny.

Skat betaler du i Kina , normalt stiller virksomheden der har udstationeret dig en revisor til rådighed.

Mvh.

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mit svar går jeg ud fra at du har fået et tilbud fra et firma som sikkeret er ejet af en Danske (eller anden udlænding)

- hvad er lønniveauet? er der minimumsløn?

SVAR: Lønnen er det som du kan forhandle dig til. Se på hele pakke, inklusiv:

  • Løn
  • Sygeforsikring
  • Feriedage (betalt eller ej)
  • Bolig (hvem betaler din bolig)
  • Rejse udgifter, kan du få en gratis tur hjem om året.
  • Bil, kan du få en bil...?
  • Chaffør
  • Hushjælp

kik på hele pakken!

skal man søge om opholdstilladelse samt visum på ambassade her hjemmefra inden man tager afsted eller efter man er kommet til Kina? og hvordan?

SVAR: Spørg din ny arbejdsgiver til råds, men jeg gætter på Ja. Få et visa fra Danmark (det skal du ha for at rejse til Kina). Rejs ind som turist, efter 1 måneds visa eller hvor længe dit visa gælder, herefter fly over til Taiwan, Hong Kong (måske) eller ned til Bangkok og få ordnet dit arbejds visa med mindre man kan gøre det når man er i Kina, jeg ved det ikke.

- hvis man, under udstationeringsperiode i Kina, har lyst at besøge hjem/DK, skal man søge om visum i Kina hver gang man skal rejse?

SVAR: Nej, (med 99% sikkerhed) ikke hvis du har arbejds visa

- hvordan betaler man skat af sin løn?

SVAR: Hvis du skal ansættes så forhandle en netto løn hvori det er krystal klart at virksomheden skal betale din skat lige gyldigt hvad der kommer.  Der skal stå i kontrakten at virksomheden er ansvarlig for at betale samtlige skatter for dig (inklusiv evt. beskatning af frynsegoder) og at din løn er en netto løn.  Jeg ved ikke lige hvordan du skal formuler det men tænk dig godt om.

Som aflusning skal du nok indstille dig på at de gode år med fede ØK, Mærsk, Danfoss Expat kontrakter (hus, skole, sygesikring, hjemrejse 1 eller 2 gange om året (på bussiness class), bil, chaffør etc.) er ved at være hedengangen med mindre du bestrider nogle helt unike evner. Det er fordi a) de lokale er ved og være så veluddannet at de kan det samme som en Dansker b) med VOIP, telekonference etc. er verden blevet meget mindre og det er meget meget nemmere at klare tingen uden at være i samme rum. Du skal derfor nok holde dine fordringer på et fornuftigt niveau når du forhandler, med mindre du har fuldstændig unike evner.

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Good Day, Mit navn er Oty Tyna jeg base i Dansk Jeg ønsker at vidne om den gode lån långiver, der viste lys til mig efter blevet snydt af 4 forskellige Internet international långiver, de alle lover at give mig et lån efter at gøre mig betale en masse gebyrer, som giver noget og udgjorde ingen positiv resultat. Jeg mistede min hårdt tjene penge, og det var alt 8,000USD. En dag da jeg var browsing via internettet søger forsterated da jeg kom på tværs af et vidnesbyrd mand, der også blev snydt, og til sidst fik knyttet til en legit lån selskab kaldet OCEAN FINANCE lån selskab (oceanfinance113@gmail.com), hvor han endelig fik sit lån, så jeg besluttede at kontakte det samme lån selskab og derefter fortalte dem min historie om, hvordan jeg er blevet snydt af 4 forskellige långivere, der gjorde noget, men til kurs mig mere smerte. Jeg forklarer til virksomheden via mail og alle de fortalte mig, var at græde ikke mere, fordi jeg vil få min lån i deres virksomhed, og også jeg har truffet det rigtige valg for at kontakte dem. Jeg fyldte lån ansøgningsskema og fortsatte med alle, der var anmodet af mig, og jeg fik et lån beløb på $ 600,000.00 Dollars af denne store Company (OCEAN FINANCE lån selskab} forvaltes af OFLC og her er jeg i dag glad for min familie på grund af OCEAN FINANCE lån selskab har givet mig et lån, så jeg lavede et løfte til mig selv, at jeg vil holde vidne på internettet om, hvordan jeg fik min lån. har du brug for et lån hurtigst muligt? venligt og hurtigt kontakte OCEAN FINANCE lån selskab nu for dit lån via e-mail: (oceanfinance113@gmail.com) jeg tror andre mennesker er også at give vidnesbyrd på denne samme ærlige långiver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)