Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af firmabil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt min firmabil. Skal salget bogføres under "materielle anlægsaktiver" som afgang i året?

Jeg har desuden købt en anden firmabil. Skal den bogføres under "materielle anlægsaktiver" som tilgang?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis. Lav en ny konto til den nye firmabil, så tingene holdes helt adskilt og der ikke bliver tvivl om, hvilke posteringer, der er knyttet til hver bil. Tjek også momskoderne (gule plader = moms, hvide plader = ingen moms). Senest forbindelse med årsafslutningen skal du have gjort regnskabet for den gamle bil helt op, så eventuelle tab eller fortjenester bliver ført op i driftsregnskabet som en udgift eller indtægt.

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette, tusind tak for den hurtige hjælp

Hvordan med fortegnene i Summa så?

Finder den selv ud af det, når jeg sætter salgsprisen ind under afgang?

Og ligeledes med tilgang?

Tak igen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvilken opsætning, du bruger, skal salget bogføres i kredit (eller med + hvis du tager udgangspunkt i bankkontoen). Lav en sikkerhedskopi inden du går i gang og tjek, at tallene ser fornuftige ud i råbalancen, når du har bogført det. Så kan du nå at redde ved at indlæse sikkerhedskopien og starte forfra, hvis du har lavet det hele med forkert fortegn.

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak igen

Mit firma har haft et hårdt år i 2008 ligesom så mange andre. Det resulterede i en forholdsvis stor negativ egenkapital. Da jeg skulle angive dette på selvangivelsen online på skat, ville den ikke godkende en negativ egenkapital, men blev bedt om at indsende selvangivelsen til SKAT istedet. Hvordan kan det være?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)