Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når folk stjæler billeder...

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg har selv implementeret følgende koder på min hjemmeside...det skal gøres på alle sider. I IE virker det.

 

<BODY background="xxx.jpg"  ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Og så et javascript;

<script language=JavaScript>
<!--

var message="Function Disabled! Copyrigth KR Tryk 2008";

function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->

</script>

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der så en advokat her på amino der vil tage sådan en sag som »no cure no pay« ?

Kan se at de også har kopieret vores beskrivelse af varerne... og kan også genkende billeder fra andre konkurrenter.... så de tager garanteret ikke et eneste billede selv...

I øvrigt - jeg kan jo ikke blokere hendes ip adresse når jeg ikke kender den....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Helle

Jeg har selv implementeret følgende koder på min hjemmeside...det skal gøres på alle sider. I IE virker det.

 

...kode...

 

Den er altså lige så sårbar som den kode hun har nu :)

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Helle

Jeg har selv implementeret følgende koder på min hjemmeside...det skal gøres på alle sider. I IE virker det.

 

<BODY background="xxx.jpg"  ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Og så et javascript;

<script language=JavaScript>
<!--

var message="Function Disabled! Copyrigth KR Tryk 2008";

function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->

</script>

/Kenneth

Den virker garanteret i de fleste browsere, men det er en meget ringe beskyttelse - for man kan bare vise kildekoden og finde stien til billederne der - så siderne er lige akkurat beskyttet ligeså godt som Pia's.

Billeder på varekort skal vandmærkes for at være beskyttede mod kopiering - og jeg tror de færreste gider sidde og klippe i et billede hver gang - desuden kan der også implementeres usynlige vandmærker til at få skovlen under tyveknægte.

 

Alt det med advokater kan nemt blive spild af tid, for man skal vel kunne sandsynliggøre hvor stor omsætning der er blevet "stjålet" p.g.a. det stjålne billede - og det kan sikkert blive svært. Så gør livet surt for billed-tyveknægte - that's it i think :)

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

øv øv øv... jeg skal simpelthen lige af med det:

Jeg er så p..... træt af når andre netbutikker sidder og feder den og stjæler vores billeder. Vi arbejder mange timer her i højsæsonen for at tage billeder af vores varer - og så sidder der nogen derude og driver forretning på vores materiale. Denne gang er det endda en som også er aktiv ind i mellem her på amino. Jeg har henvendt mig på telefon og mail flere gange og bedt dem om at fjerne dem - og der sker intet.... grrrr....

Det værste er at det ikke kan betale sig at gå lovens vej... det eneste jeg så kan gøre er at sende en faktura - men mon de vil betale den når de ikke engang besvarer mails og smider røret på når man ringer.

sgu da også hvor er det irriterende....Lightning

Mange hilsener Helle

 

Hej Helle...

Hvis du ved hvem det er - og du med sikkerhed kan bevise at det er dine billeder.
Så sender du dem en regning pr. billede  alt efter motiv og arbejde bag billedet.

Betaler de ikke regningen, sender du dem 3 rykkere og derefter kan der sagtens kører en sag

- de har jo ikke betalt deres regning for en ydelse som du har leveret.
Så selvom du modvillig har leveret ydelsen til dem - så koster det altså stadig at få den ydelse!

Du har prøvet at tale fornuftigt med dem og de bruger din copyright - det skal de betale for.
Du kan godt kræve 4/1 af salgprisen ved copyright-brud.


Hvis du er 100% sikker i din sag - så drop advokaten og fremfør sagen selv, det er meget normal at gøre idag, især med en princip sag som denne.



Hvis det stadig ikke hjælper, så ligger vi gerne en menu, ligesom vi har på www.123design.dk på din hjemmeside.
Så stjæler de dem ihvertfald ikke bare sådan lige.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen Olsen

Giver dig ret.

Men så kan amatørene holdes væk, lad dem arbejde for det.

Jeg har tit stødt på citater fra min ellers ringe hjemmeside, på andre konkurranters sider, og det er efter hånden stoppet. Lige så at jeg ikke længere bliver citeret på forskellige våben sider.

/Kenneth

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Forkert,

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

  Glem det med at forsøge undgå at folk downloader billederne - det er spild af krudt. Hvis de vil downloade billederne, så kan de sagtens gøre det.

Med rødder både i den grafiske branche og i sikkerhedsbranchen, så vil jeg vove den påstand at det er umuligt at beskytte billeder på din hjemmeside mod kopiering. Hvis brugerne skal kunne se billederne, så kan de også kopieres - færdig slut.

Hvis der er nogen som mener at kunne lave en kopisikring som gør det umuligt at kopiere et billede fra en hjemmeside, så tager jeg gerne imod udfordringen. Jeg stiller gerne et sæt af MediaMouse's Finske Visitkort ®  på højkant på at jeg kan kopiere billedet.

Bottomlinie; Lad være med at bruge tid og kræfter på at forsøge alt muligt kopibeskyttelse som alligevel aldrig vil kunne lave en 100% blokering.
Som andre skriver, så find en god advokat som ved noget omkring dette scenarie og omkring copyright (og i det hele taget ved noget omkring internettet - det er ikke mange advokater som overhovedet har dybe erfaringer omkring det felt). Det er helt sikkert at du ikke skal finde dig i at folk bare kopierer dine billeder. Du er i din bedste ret til at kræve at de stopper med at bruge billederne, men også betaler dig en kompensentation for den tid de har "lånt" dem i.

/Jesper

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

-Og Helle.. Bare lige til lidt info.. Kig lige hendes betingelser igennem, så vil du sikkert se at de heller ikke er helt fine i kanten.. Der var sikkert basis for et tjek fra Forbrugerombudsmanden, hvis du gider bruge din tid på det...

Det er altså bare ikke i orden at stjæle andres ting.. FÆRDIG ! Angry

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, den højreklik funktion du snakker om er meget let at undgå, der findes måde homepage raip programmer samt du kan print screen, Så det er ikke særlig svært at undgå. 

 

Desværre - den eneste mulighed er at lave vandmærke på billederme.

 

 

Med Venlig 

Gericke Design

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)