Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når folk stjæler billeder...

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

øv øv øv... jeg skal simpelthen lige af med det:

Jeg er så p..... træt af når andre netbutikker sidder og feder den og stjæler vores billeder. Vi arbejder mange timer her i højsæsonen for at tage billeder af vores varer - og så sidder der nogen derude og driver forretning på vores materiale. Denne gang er det endda en som også er aktiv ind i mellem her på amino. Jeg har henvendt mig på telefon og mail flere gange og bedt dem om at fjerne dem - og der sker intet.... grrrr....

Det værste er at det ikke kan betale sig at gå lovens vej... det eneste jeg så kan gøre er at sende en faktura - men mon de vil betale den når de ikke engang besvarer mails og smider røret på når man ringer.

sgu da også hvor er det irriterende....Lightning

Mange hilsener Helle

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville absolut bruge en advokat for at beskytte mine ting, har du overvejet dette?

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle!

 

 

Det kan jeg godt forstå, at du er rigtigt træt af!

Kan du ikke beskytte dine fotos, som vi f.eks. gør på www.italianbags.dk

Nu ved jeg ikke, hvilken udbyder du har af din shop...vi har DanDomain...og her er der en funktion, som kan afkrydses, så fotos beskyttes mod kopiering...

Man kan også ligge et vandmærke...skrive f.eks. House of Kids...ind i fotoes...så kan andre ikke bruge det til meget Wink

Prøv at vælge en taske, højreklik på fotoet...så skulle det gerne IKKE kunne lade sig gøre Smile

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med en advokat før, da det er et tilbagevendende problem - men han sagde at han ikke mente at det kunne betale sig. Eksempelvis skulle vi kunne bevise at det havde taget noget fra vores salg - for at få en erstatning der rykkede noget... og ellers er det småpenge som æder sig op i advokatomkostninger. Desværre...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har snakket med en advokat før, da det er et tilbagevendende problem - men han sagde at han ikke mente at det kunne betale sig. Eksempelvis skulle vi kunne bevise at det havde taget noget fra vores salg - for at få en erstatning der rykkede noget... og ellers er det småpenge som æder sig op i advokatomkostninger. Desværre...

Så kan folk jo bare stjæle billeder som de lyster?

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Kan du ikke beskytte dine fotos, som vi f.eks. gør på www.italianbags.dk

Jeg kan ikke hente det ved at højreklikke - men jeg kan nemt trække billedet ud på skrivebordet... Derudover er der også mange forums som ligger billeder ind og det er jo god reklame :·)

 

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Man kan også ligge et vandmærke...skrive f.eks. House of Kids...ind i fotoes...så kan andre ikke bruge det til meget Wink

Jeg ved det godt - men det er bare ikke særlig pænt :·)

Det er også mere frustrationen i sig selv. I princippet går der jo ikke noget af mig og min virksomhed når billederne stjæles - jeg synes altså bare det er for meget at de gør det...

(har i øvrigt ikke hørt svar fra molo endnu).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har snakket med en advokat før, da det er et tilbagevendende problem - men han sagde at han ikke mente at det kunne betale sig. Eksempelvis skulle vi kunne bevise at det havde taget noget fra vores salg - for at få en erstatning der rykkede noget... og ellers er det småpenge som æder sig op i advokatomkostninger. Desværre...

Ham advokaten kender ik meget til det så... Du kan sådan set sende dem en faktura på xxx (typisk 1500-2000 kr) pr billed, samt et gebyr (typisk 1000-2000 kr) for at have brugt dine copyrighted billeder uden at have ret til dette. Hvis de bare har taget lit billeder, så render det op i en helveds masse penge...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Kan du ikke beskytte dine fotos, som vi f.eks. gør på www.italianbags.dk

Jeg kan ikke hente det ved at højreklikke - men jeg kan nemt trække billedet ud på skrivebordet... Derudover er der også mange forums som ligger billeder ind og det er jo god reklame :·)

 

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Man kan også ligge et vandmærke...skrive f.eks. House of Kids...ind i fotoes...så kan andre ikke bruge det til meget Wink

Jeg ved det godt - men det er bare ikke særlig pænt :·)

Det er også mere frustrationen i sig selv. I princippet går der jo ikke noget af mig og min virksomhed når billederne stjæles - jeg synes altså bare det er for meget at de gør det...

(har i øvrigt ikke hørt svar fra molo endnu).

OK...det var jeg så ikke klar over...men jeg tror, at de fleste vil forsøge sig med højreklikket i første omgang Wink

Ja...det har du ret i...og den mulighed fratager man så umiddelbart sig selv ved at beskytte sine fotos...

Det er ikke altid så pænt nej, men på DanDomain kan man placere vandmærket, som man lyster...og det kan måske placeres, så det er knapt så grimt...og stadig så det ikke bare kan beskæres væk fra fotoet...

Jeg har helt samme holdning som dig...det er ikke særligt pænt at stjæle fotos uden at spørge om lov!

Det kunne jo også være, at du havde benyttet dig af en proff. fotograf til at tage dine produktfotos...og det koster pænt!

Håber, at I får en dialog...og får løst tingene Smile

 

P.S. Kan MOLO så skynde sig...så Rosinen ikke skal fryse! Big Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Prøv at vælge en taske, højreklik på fotoet...så skulle det gerne IKKE kunne lade sig gøre Smile

Det er også kun første gang det ikke kan lade sig gøre :). Jeg klikkede bare ok i advarslen og prøvede igen, og så lykkedes det. Derudover findes der et hav af forskellige andre metoder til at stjæle billeder. Den eneste måde at beskytte dine billeder på er ved ikke at lægge dem på internettetn :).

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

OK...den er jeg så ikke lige med på ???

Jeg kan klikke lige så tosset jeg vil...og jeg bliver stadig nægtet adgang ???

 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)