Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16-årig søger bedste arbejde for at få startkapital til virksomhed - Sideløbende med gymnasiet

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis hvad der er mit største problem - Konflikten imellem mine ambitioner for min uddannelse, som jeg tager uanset hvad, og det, at skulle møde op på et arbejde fra XX-XX. Og det er der, hvor f.eks. en webshop ville være helt perfekt - Jeg ville kunne smide bestillingerne på posthuset i forbindelse med at jeg skulle møde på gym (Med kun 300m til posthuset), og efter skoletid, ville jeg kunne læse lektier, og så ellers passe tiden til administrationen af webshoppen ind. Problemet er så bare, at jeg langt fra har et overblik over, hvad administrationen af en webshop kræver, hvad jeg ville kunne sælge, uden det store startkapital (Samt det faktum, at jeg intet ved om hvordan man køber ind som "Privat"-sælgende). Altså ville det allerbedste alternativ være et arbejde, hvor der arbejdes på projekter eller efter deadline, i stedet for faste arbejdstider flere gange om ugen.. :)

 

TUSIND tak for hjælpen indtil videre :) Det er fantastisk at blive taget seriøst, for en gangs skyld - Det kan være svært at finde opbakning i dette lille Jantelovs-styrede land, når man kun er 16-år...

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Send mig lige en mail på kenneth(a)studieogelevjob.dk

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du er god til fotografering af personer etc. Billedkompositioner etc.

1. Hjemmeside med tidsbooking og præsentation

2. Du mødes med klienten på aftalt adresse - evt. god location valgt af dig.

3. Du skyder aftalt billede til aftalt pris. Hvis kunden ønsker flere bileder, enkeltportrætter, gruppefotos etc. så laver du de samtidig.

4. Du fakturerer for 1 fotosession + billedbehandling.

5. Når du kommer tilbage fra fotosessionen uploader du et udvalg af de bedste billeder i rå form til kundens udvælgelse.

6. Kunden betaler for det ønskede billede + ekstrabilleder + evt. digitale billeder - du bearbejder billederne i photoshop.

7. Din investering - fotoudstyret, hjemmeside med loginmulighed for kunden, nogle visitkort etc. + tid

8. Så er du allerede selvstændig og kan være gymnasiets fotodarling. Tag nogle kanonbilleder af kammerater etc. og lad dem betale, hvis de vil have papirudgae etc.

 

Eller en helt anden mulighed - find nogle som skal bruge mange simple produktfotos - f.eks. Lauritz.com og andre. Der vil du kunne arbejde et antal timer på deres adresse og behandle og uploade billeder efter aftale.

 

 

Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Stenderup:

Hej Mathias

Syntes et eller andet sted jeg bare vil ønske dig held og lykke. Du lyder som en person (på 16??) der allerede nu har fastsat sit mål, hvilke er en stor styrke!. Så længe du holder dig selv fast i målet (og tænker på dét), kommer det til dig. Det kan lyde lidt hulabula agtigt, men tænk engang alle dem som ønsker sig en ny cykel - de ser cykler overalt. Dem der skal være far, ser barnevogne og babyer overalt, dem der skal have nyt tag indstiller automatisk sin hjerne på "tag" og ser nye tage og håndværker der kan lave dem. Og dem der skal skilles ser damer overalt :-)

Det jeg mener er, at hvis du bliver ved med at visualiserer dit mål kommer der "automatisk" hjælpemidler og ressourcer frem omkring dig. Du søger dem automatisk. Derfor er det vigtig som du allerede gør med del-mål!

Og det jeg virkelig virkelig mener er, at du kommer til at nå dit mål :-)

 

Held og lykke!

 

Hej Stenderup, og andre :)

 

Her følger en lille "Update" på min situation. Jeg har haft et kig på mine muligheder, og valgte i søndags at afprøve den "Nemme" udvej - Spil på Betfair. Jeg fik oprettet min konto, og alt fungede. Jeg har på disse tre dage tjenkt et rigtig fornuftigt beløb - Men i dag måtte mine ambitioner dog lige banke på og spørge "Undskyld, hvad er det du laver?". For det første, syntes jeg ikke om at spille, uanset hvor sikkert det er. Jeg får koldsved, og sover dårligt, efter et spil. Og i dag sad jeg i en samfundsfagstime, og tog mig selv i at fjerne fokus fra undervisningen, og tænke tanken "hvilke kampe skal jeg spille på i aften?". Der måtte mine ambitioner, og mine tanker om mine evner lige PT, simpelthen nedlægge veto. Fanme nej, om jeg skal inddrive startkapitalet til mine drømme på noget, der både fjerner fokus fra min skolegang OG fra mine ideer, til mit kommende liv som selvstændig. Jeg har nu besluttet mig for at jeg skal vente, til jeg finder noget jeg virkelig vil, og som kan give mig lidt berøring med hele denne her "Selvstændige verden". Hvad i alverden det skal være, har jeg ingen ide om, og lige PT syntes det lidt umuligt. Men jeg skal nok finde det - Og det bliver ikke via et tilfældighedsspil som online betting, så meget er helt sikkert. Endnu en ting har jeg lært penge er ikke bare penge. 80,- tjent ved meningsfuldt arbejde, kan for mig være 100* mere værd, end penge der er vundet. Det glæder mig faktisk en smule, at jeg har fået den her oplevelse med på vejen - Nu skal jeg så bare finde *det*

 

TUSIND TAK TIL ALLE som har bidraget til tråden her. Det har været utroligt givende :)

Med venlig hilsen, og med ønske om held og lykke med det hele

Indehaver af Kæmpe-og-meget-meningsfyld-firma-inden-for-de-næste-10 år  ;)

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Når du vil have en god og sund forretning så skal der også en stor start kapital til.
Mine råd/muligheder for dig;

1) Skær dit forbrug ned! Som 16 årig kan man godt have dyrevaner..
2) Undersøg om hvor du får flest % i rente i banken, for selvom at du er tilfreds, så kan du sikkert finde et andet sted der vil give mere.
3) Arbejd som en typisk ungarbejder og så gør det i weekenderne, da det giver tillæg efter kl 15 lørdag og hele søndag.
4) Få dine forældre til at skrive under for dig, og begynd derefter at handle med aktier, køb feks. 1 AP MØLLER aktie, og så sælg den dagen efter, for idag er de alene steget med 1500 kroner, nemt tjente penge Wink

 

Ellers held og lykke.

Winther

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd, men vil måske fraråde det sidste.. Aktien stiger jo nok ikke 1500 hver dag

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

 

Hvorfor ikke starte med at "lege" professionel og få en hjemmeside hvor du viser kompetencer og flotte billeder du har taget?

Det burde du gøre - folk tager dig meget mere seriøs hvis du har en lækker hjemmeside, hvor du altid kan vise andre dine billeder, uanset hvor du er :)

 

Jeg vil meget gerne lave en hjemmeside for dig hvis du er interesseret. Er selv ung (15 år), og starter snart egen virksomhed, så jeg kunne godt bruge nogle referencer, og det kunne da være meget sjovt at hjælpe med projektet :-)

 

Skriv til mig på morten (a) kaltoft . cc, hvis du er interesseret

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen:

Du lyder virkeligt som mig selv.

Jeg er lige blevet 17 og startede for et halvt år siden så småt med at designe for diverse firmaer. Derefter fandt jeg en anden gut som også gjorde det samme og derved startede vi DrawPoint DesignBureau, det vi laver foregår således også i henholdsvist Adobe Photoshop og Adobe Illustrator. Du kan kontakte os på design@drawpoint.dk

Hvis du er interesseret i evt at snakke om noget samarbejde, ville være virkeligt super eftersom du siger du fotografere :)

 

Mvh. Steffen Paust

Drawpoint.dk

Det er da lidt sjovt at når jeg kigger på jeres hjemmeside står der at i laver hjemmesidedesigns... Hvorfor skulle jeg tro på at i kunne lave noget ordenligt, hvis i ikke har lavet jeres egen hjemmeside selv? Men det er da et udmærket template i har fundet på nettet :-)

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

C:
Gode råd, men vil måske fraråde det sidste.. Aktien stiger jo nok ikke 1500 hver dag

Hvis man køber en AP Møller Mærsk aktie idag, ja så kan du sagtens tjene noget på den. Indtil videre så er den faldet 2800 kroner idag, hvilket gør at den kun koster 32.800, vel og mærket for en A aktie, og det kan den jo sagtens stige her i løbet af nogle dage......

 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Tilføj mig på msn.

barkowski(at) gmail.com

Kan være vi kan finde ud af noget samarbejde.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)