Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anderledes webshop

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

En shop skal ikke være sjov... Den skal sælge vare!

Hvis man gør alting anderledes end alle andre bliver de besøgende forvirrede og går videre til konkurrenten. Også selvom de måske morede sig i 3 nanosekunder.

Et "sjovt" lille eksempel (hvor jeg samtidig udstiller min egen utålmodighed) er at jeg klikkede på "Search" i nederste venstre hjørne (hvad laver menuen iøvrigt "below the fold")

Jeg ville ikke søge men prøvede at lukke søge vinduet igen. Så jeg klikkede på det jeg troede var et "lukke link" i øverste højre hjørne. Der skete ikke noget, jeg klikkede igen... stadig intet. Så klikkede jeg på min ESC tast da jeg tilfældigvis ved at mange af den slags vinduer lukker mår man trykker på ESC (standard på de fleste "lightbox" implementationer)... heller ikke noget...

Endelig kigger jeg på linket igen og læser hvad der står... "Click outside to close".... nåhh.. Tror I jeg gider bruge mere tid her? Jeg har sikkert nogle underhyler der skal stryges eller noget... Wink

Lektien er her... Gør som de andre og dine kunder vil rent faktisk kunne handle hos dig. Nye shop ejere bør læse bogen "Don't make me think" inden de insisterer på et eller anden underligt design (naturligvis når de er færdige med Martin Thorborgs e-pusher... selvfølgelig Smile)

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)