Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg pakke labels nemmest muligt?!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

når jeg skyder pakker afsted sidder jeg og hånd skriver labels, og derefter klister dem på pakken/maxibrevet.

Jeg kunne godt tænke mig hvis der var en smartere måde at gøre dette arbejde på. Jeg vil gerne printe mine labels på en eller anden måde. Jeg bruger scannet shopsystem og e-conomic regnskab.

Når jeg modtager en ordre printer jeg den fra min mail. Jeg tænkte der måske var andre der har stået i samme situation, som har et god råd eller fif.

Jeg ved godt at jeg kan sidde og føre kundedata over i word eller lign, og så printe det på labels papir, jeg synes bare det er lidt molbo arbejde.

Dbh,

Kim Kristensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger PostDanmark findes der vist som noget nye deres e-labels. Tjek under erhverv på deres website.

Alternativt kunne du få en aftale med DHL, UPS, TNT eller GLS (vil dog ik anbefale den sidste i Danmark)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg er ikke helt med på hvilke du mener, kan du smide et link?:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk

I højre side er der noget der hedder Webpack. Mener det er derinde du kan udfylde labels online og printe dem ud. Kender i hvertfald en i DK som har fået adgang til det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige snakket med Postdanmark så sent som i dag og de regner med at frigive en SOAP API med 5 simple funktioner til at danne pakkelabel hvis du er erhvervskunde hos posten inden så længe - de siger de regner med at det sker i oktober.

 

APIen er blevet "udviklet i samarbejdet med dandomain" så vidt jeg kan forstå, og det gør mig lidt skeptisk idet en tredje part på webshop-markedet overfor mig har udtrykt sin frustration over Postdanmarks uvilje til at frigive denne API til andre end dandomain. Der er tale om en forholdsmæssig stor spiller på markedet som mener at Postdanmark udnytter sit monopol og i samspil med Dandomain har indgået en lokumsaftale, måske kammerateri/korruptionsagtig lille sag sammen.

Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg ser på det med meget bekymrende øjne da jeg savner denne funktionalitet nu hvor jeg vil væk fra Dandomain, som sjovt nok er de eneste der har adgang som det er.

Postdanmark har skrevet til mig at de ikke ønsker at frigive et produkt til brug før det er gennemtestet og færdigudviklet. Jeg har nu snart i et halvt år brugt deres og Dandomains produkt og jeg synes det er meget funktionelt - og jeg er aldrig stødt på nogle fejl - og helt ærligt - hvad mere er der at teste? En simpel online web-pack api med 5 funktioner der skal danne pakkelabels - hvor mange år skal det tage at gennemteste?

 

Er du i tvivl om hvad sådan en API kan betyde for din hverdag? Så snart det er ude vil der være en iværksætter der udvikler moduler til de forskellige webshops således at du fra webshoppens backend kan udskrive en Postdanmark pakkelabel til brugeren - du skal ikke bikse med pakkelabels - du kan gemme en historik over pakkenumre og automatisk sende nummeret ud til kunden i en afsluttende email i forbindelse med en handel.

Pakkelabels er automatisk koblet sammen med dit postdanmark kundenummer og du bliver faktureret afsendte ordrer månedligt.

Et modul til de mest gængse opensource-shops vil tage ganske få timer pr. stk at udvikle og vil derfor kunne komme ud på markedet så alle kan bruge dem. Postdanmark har dog ikke besluttet sig for om det skal koste penge endnu, servicen i sig selv - men webpack er jo gratis som det er.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
På mit arbejde printer vi adresselabels ud, skriver fakturanummeret på pakkelabelen og smider adresselabelen over. Skal man finde en kvittering leder man efter den med fakturanummeret - ved ikke om det vil gøre det lettere for dig?
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv samme udfordring.

Findes der mon ikke en smartere løsning?
Jeg har selv fravalgt webpack, fordi det er lige så hurtigt at skrive pakkeseddel i hånden som at indtaste modtager addresen i webpack..

Findes der noget andet? en printerdriver som kun udskriver modtager adressen fra regnskabssystemet? (summa)

 

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi savner samme funktion hos Scannet, og har spurgt til det for adskillige år siden.
Jeg kan godt forestille mig, at det ikke skyldes modvilje fra Scannet, at det endnu ikke er lavet.

Men uanset hvad så ER webpack altså meget bedre end at håndskrive labels. Vi bruger heller ikke importfunktionen, men vælger at lave labels ved at copy-paste fra shop-administrationen. Jeg vil anslå at det tager 20-25 sekunder at lave en pakkelabel, hvilket jeg synes er acceptabelt , hvis man sender under 50 pakker om dagen. Men direkte udskrivning fra webshop vil klart være at foretrække.

Man kan med Dymo og lignende etiketprintere markere tekst, højreklikke og vælge udskriv. På den måde kan man nemt lave en etiket til brevforsendelser eller pakker hvor man så klæber en etiket på.
Man kan dog også bare copy-paste. Det synes jeg er hurtigere.

Iøvrigt er fordelen ved webpack, at man har nem adgang til tracking af pakker og kan søge mv.
Det er noget mere bøvlet ved håndskrevne etiketter, som man også skal bruge tid på at sætte i mappe eller lignende.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det meget simpelt, både at lave og bruge. Jeg har købt en stregkodescanner og en Dymo Labelprinter

Jeg scanner pakkelabelens stregkode og klikker på et link i mit admin modul der åbner et vindue, kun med modtageradresse/navn

Ctrl+A, CTRL+C, skift til Dymo printeren og tryk CTRL+V og labelen er skrevet ud og kan sættes på pakkelabelen.

Processen tager mig under  10 sekunder. Faktisk er det ofte fakturaen jeg må vente på, for min laserprinter kan ikke skrive fakturaen så hurtigt som jeg kan gøre ovenstående :-) 

Har set på webpack, men det her går så stærkt at jeg ikke ser en grund til at skifte

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan jeg anbefale Post Danmarks adresseringsposer. (Blanket nr. K652 (De er gratis))

Her putter du blot kundens faktura i og klistre den uden på pakken.

Afsender kvitteringen med tracking-nummer som er selvklæbende, rykkes af og sættes på fakturakopi eller lign.

 

Adresselables til breve printer jeg på labelprinter direkte fra Summa Summarum.

 

Kundeoplysninger og ordredata kan eksporteres på få sekunder fra de fleste webshops og importeres til de fleste regnskabsprogrammer.

Benytter som sagt Summa Summarum sammen med webshop fra ScanNet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)