Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Drop shipping

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Hej Aminoer



 



Er der nogen her inde der kender til drop shipping?



 



Jeg har nemlig i lang tid søgt efter virksomheder og/eller producenter som vil være interesseret i at indgå en aftale om at levere deres vare direkte til mine kunder, således at jeg ikke behøver at have noget lager selv.



Men jeg synes at det er meget svært at finde en seriøs og billig løsning.



Og her er det jeg har brug for hjælp. Er der nogen af jer "Aminoer" som kan komme med nogle gode råd og evt. nogle links til virksomheder/leverandør/producenter som har med drop shipping at gøre.?



Eller måske der er nogen af jer som godt kunne tænke sig et større salg, ved at lade mig opsætte min egen webshop med jeres produkter og efter salget er sket til mig, så sørge for forsendelsen ud til kunden.



Det må da kunne lade sig gøre.?



 



Hilsen



Willer 


Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Willer

 

Jeg er ved at undersøge dropshipping i forbindelse med en ny hjemmeside, da jeg heller ikke bryder mig om ligge inde med lager. Begrebet er dog meget lidt kendt herhjemme, og jeg tror du får svært ved at finde leverandører der reklamerer med at de dropshipper. Derfor får du svært ved at finde links med mere til danske dropshippere. Istedet vil jeg råde dig til at finde 2-3 varetyper og endnu flere mulige leverandører som du mener egner sig til konceptet.

Inden du vælger leverandør skal du sætte dig i deres sted og vurdere hvorfor dropshipping for dig vil være en fordel for deres forretning.

På Plussiden:

+ Øget omsætning

+ Evt. bedre fokus på Internettet som salgskanal

På Minussiden:

- Fald i deres egen omsætning til slutkunder (du bliver konkurrent)

- Øget administration og flere arbejdsgange

- Evt. risiko for dårlig omtale/markedsføring af en producents varemærke.

Den optimale leverandør er således enten en der ikke selv sælger over Internettet, eller på et marked hvor der i forvejen er høj konkurrece om at sælge de pågældende varer. Leverandøren skal også helst have eksisterende arbejdsgange hvor de pakker og forsender varer i små ordrer som postforsendelser. Dette vil sikre at de ikke skal lave så meget om i deres arbejdsgange. Ofte skal der blot et andet afsendermærkat på pakken. Sidst men ikke mindst, hvis din hjemmeside kan sættes i forbindelse med leverandøren og de værner om deres varemærke, skal du overbevise dem om at du vil arbejde for at værne om dette varemærke. Hvis du er parat til at holde dig til vejledende udsalgspriser vil dette være et plus at nævne, da leverandøren ellers kan få problemer med de øvrige forhandlere med butikker.

 

"Men jeg synes at det er meget svært at finde en seriøs og billig løsning."

 

Hvad mener du med dette? Et CMS / eCommerce system der kan håndtere dropshipping eller? Man kan jo ikke rigtig snakke om en "billig" dropshippingaftale med en leverandør, kun om kommisionsbeløbene er attraktive eller ej.

 

/Jesper

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er grossister og har overvejet at blive "Drop shipper" men vi vel da hellere lave vores egen e-handelsside og tjene det mere på varerne, som vi sælger.

Det er kun en fordel for leverandøren, hvis du rammer et marked, som han ikke selv er ikke på eller satser på.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-09-2006 21:59:16 Forfatter: Brian Nielsen Vi er grossister og har overvejet at blive ''Drop shipper'' men vi vel da hellere lave vores egen e-handelsside og tjene det mere på varerne, som vi sælger.

Det er kun en fordel for leverandøren, hvis du rammer et marked, som han ikke selv er ikke på eller satser på.


Det forstår jeg ikke Brian.
1: At være dropshipper og have sin egen e-handelsside udelukker da ikke hinanden. Tænk på det som gratis markedsføring fremfor konkurrence. Dem der forhandler jeres varer skal lægge en masse kræfter og penge i markedsføring og I skal "bare" sidde tilbage og skrive fakturaer og sende pakker. I kan vælge at gøre begge dele og score nogle flere procenter (eller have lavere priser) på jeres egen side - i mens i stadig har x antal personer der arbejder "gratis" for jer.

2: Der kan være et risiko moment i at gå ud og sælge direkte til forbrugeren som grossist. Hvis jeres forhandlere kan købe jeres varer et andet sted er der en mulighed for at de hellere vil det end at støtte end konkurrent.

 

Hvilken grossist arbejder du for?

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Eller man kan lave to firmaer... Tag Fona som eksempel, Der findes Fona A/S som mærkelig nok ikke har særlig store overskud. Hertil er der ¨så Fona I/S, som man af lovmæssige sager INTET ved noget om...

Stefan Avivson

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan altid være en risiko, hvis du begynder at henvender dig til andre målgrupper, hvis du sælger til grossister/forhandlere på markedet.
Men der er vel ingen grund til at blive drop shipper, hvis man selv kan tjene alle pengene, ved selv at  sælge varerne.

Der er stadig en del arbejde i at være drop shipper, med at forsendelse (som er dyrere til forbrugere) fakturering af mange mindre ordre og håndtering på lageret.
Jeg siger bare at for vores vedkommende, vil det ikke være en fordel, da  det kan komme til at koste os mere i  tabt salg  til  vores forhandlere, hvis vi begynder at sælge på andre måder.

Dato: 07-09-2006 21:06:22
Forfatter: Claus P

Hvilken grossist arbejder du for?

/Claus



Det er ikke afgørende, jeg er ikke på Amino for at sælge mere!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian.
Nu forstår jeg det heller ikke helt længere. Du skriver først:
"Vi er grossister og har overvejet at blive "Drop shipper" men vi vel da hellere lave vores egen e-handelsside og tjene det mere på varerne, som vi sælger."
Derefter:


"Der er stadig en del arbejde i at være drop shipper, med at forsendelse (som er dyrere til forbrugere) fakturering af mange mindre ordre og håndtering på lageret."

> Dette er jo det samme arbejde og forsendelsesomkostninger der er uanset om du drop shipper eller har din egen e-handels side. Som drop shipper kan du blot sende een faktura månedligt istedet for for hver eneste ordre. Og forsendelses og håndteringsomkostinger kan du vælte over på partneren hvis du er drop shipper.

Senere:
"Jeg siger bare at for vores vedkommende, vil det ikke være en fordel, da  det kan komme til at koste os mere i  tabt salg  til  vores forhandlere, hvis vi begynder at sælge på andre måder."

> Det risikerer i vel også hvis i starter egen e-handels butik. Hvis i drop shipper kan i vaske hænderne og sige "Vi sælger kun gennem forhandlere, ikke direkte til jeres potentielle kunder".

Så jeg formoder at jeres primære afvejning er om i vil tillade rent Internet salg eller ej?

 

/Jesper

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sonja

 

Det var da et helt usædvanligt godt link du har fundet der. Tusind tak :-)

 

Jeg overvejer i forvejen at sælge direkte til det amerikanske marked enten via Ebay og/eller målrettet hjemmeside, og der er dette link lige i øjet.

 

www.doba.com er vist også ret populære.

 

Jesper

Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sonja

 

Ja det er et super link. mange tak for hjælpen.

 

Håber at i lader tråden fortsætte lidt tid endnu. Jeg vender tilbage om 3 uger. skal lige et smut til usa :-)

 

Hygge Aminoer 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)