Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstraregning på 12000 for Fri Trafik hos DIR

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KasperKragelund:

For at gøre det enkelt for kunderne, har vi har valgt at binde det op på logfilerne, således at man skal betale for pladsforbruget for de logfiler websitet genererer over 90 dage. Man kan løbende følge med i logfilernes udvikling via FTP, ligesom der er statistik over besøgende på sitet.

Undskyld jeg siger det ... men hvordan i alverden er i kommet frem til den besynderlige afregningsmetode?

I mine ører lyder det som om i (jeres admin) ikke kan finde ud af at lave en korrekt trafikmåling?

Jeg vil under alle omstændigheder råde jer til at implementere en lidt mere gennemsigtig løsning, med den nuværende afregningsform tror jeg i gør jer selv en rævetjeneste. Det må også ligesom give jer et hint om at der er noget galt når i her bliver mødt af så mange undrende blikke fra folk der normalt kender en del til hosting branchen.

Ha en fortsat effektiv dag :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Plantetorvet.dk:

Er der nogen der kan anbefale Hostning der kan klare følgende krav..

Mulighed for at ændre i zone fil.
Mulighed for ændring af PHP parameter.
Mulighed for ændring af Webserver parameter.
Mulighed for adgang til Database udefra.
Installation af PHP libs.

Du skal være velkommen til at kontakte mig ihvertfald, vi burde kunne klare ovenstående, tlf 41 28 28 08 el. mmc@specialhosting.dk

Dog vil jeg mene det vigtigste i dit tilfælde er at du får fat i en leverandør der kan hjælpe dig med at forstå de problemstillinger i står overfor, ellers ender du blot med en ny uforståelig regning om 3 mdr igen.

 

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen

Tak for de mange indlæg, og tak til Kasper, jeg havde været hjulpet meget på vej af et venlig og imødekommende svar som du har skrevet her.. Der er kommet mange tekniske indspark som overgår min forstand, men jeg vil få een til at vurderer på disse. Meget tyder på en lidt uklar afregningsmetode som er meget svær at gennemskue, med mindre man er ekspert.. - jeg har fået tallene for hvad vi skal betale ekstra i går, er p.t. ikke klar over for hvilken periode de dækker, men det vil jeg undersøge.. men jeg vil skyde på mellem 6-12 mdr. -

 

 

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Plantetorvet.dk,

Du skriver ikke noget om hvad jeres site fylder lige nu, hvad I betaler normalt, og hvilken periode de 12.000 dækker, samt hvad der står på fakturaen fra DIR eller om det er dem eller din mellemmand (IT mand) der sender dig regningen?

Det gør det meget svært at vurdere om det er rimligt eller ej.

Jeg skal dog sige, at jeg synes det virker som en noget speciel metode at man anvender logfilerne som grundlag uden at definerer hvad disse indeholder, så vi  savner et grundlag at bedømme logfilerne på.

Fra min stol synes jeg slet ikke man kan bedømme sagen, da der mangler reelle fakta at forholdes sig til.

At man modtager en ekstra regning er aldrig sjovt, men det kan sagtens være rimligt, hvis der er varslet om det, og hvis man i øvrigt har haft mulighed for at reagerer på dette varsel.

Giv os lidt mere a bedømme ud fra, så kan vi bedre hjælpe dig med en vurdering.

Ha' en fantastisk dag. :)

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Godt indlæg..

Regningen fra DIR bliver sendt til IT-firmaet,- da DIR som jeg er fortalt kun vil handle second-hand.. Jeg kan desværre ikke træffe min teknikker før sent i aften, da han er i udlandet.. men jeg vil prøve at få lidt flere detaljer..

Jeg ved at han og DIR har over en længere periode drøftet dette, og han havde fået opfattelsen af at de kunne se det skæve i sagen, og ville hjælpe med at få tingene bragt i harmoni.. - DIR har på alle andre områder ageret proffesionelle og troværdige. men har I følge min kontakt trukket svarene i langdrag og undladt og svare på helt konkrete spørgsmål mv.. Bl.a. har der været ferie mv. indblandet i sagsforløbet.. Men det har jo blot gjort vores regning større uden at vi har kunnet reagerer...

-

 

 

Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Hej,

Jeg kan oplyse at den periode de 12.000 dækker over er et år, så vi taler om en regning på 1.000 om måneden for et drift af et site med mange tusinde daglige besøgende... Der er selvfølgelig biligere udbydere, men vi har valgt at kvaliteten af vores produkter skal være det bedste der findes på markedet, lige fra den danske tekniker der tager telefonen 24/7, til garanteret oppetidsgaranti på 99,9% og en teknisk kapacitet så webhotellet fortsætter med at fungere, selvom der kommer et antal besøgende der havde fået de fleste andre udbydere i knæ.

På delte servere, som f.eks. webhoteller, kan vi ikke gøre trafikken præcist op, men gør det udfra et "sjus" (logfilstørrelse), hvilket oftest kommer kunden til gode. Normalt bliver logfiler aldrig en størrelse der har indflydelse på prisen. Har man tusindevis af daglige besøgende, har DIR produkter hvor man får en dedikeret IP-adresse og afregnes efter det præcise trafikforbrug. I dette tilfælde ville det nok være fordelagtigt at vælge et af disse produkter... de har også inkluderet masser af billig plads til logfiler og data.

Formålet med denne tråd er vist, hvad man skal gøre når man søger udbyder til et høj-trafik site. Her kan jeg byde ind med nogle områder man skal være opmærksom på:
- Hvilken teknologi sådom programmeringssprog og databaser kræves
- Hvor hyppigt skal der tages backup og hvad er krav til disaster recovery
- Hvilken oppetid kræves og hvilket support niveau, er det f.eks. nok med 97% oppetid og indisk/engelsksproget support pr. mail.
- Forventes høj trafik, bør CPU/ram belastning kendes. Test det på en udviklingsserver via gratis "webhammer/webstress" værktøjer
- Hvor mange besøgende og hvilken trafik forventes
- Hvor kommer de besøgende fra og hvor ønsker man geografisk at have de bedste svartider

Typisk etableres høj-trafik sites på dedikeret OS (enten virtuel eller fysisk). Priserne starter fra ca. 1.000 om måneden for den type løsning. Jeg vil anbefale at blive afregnet månedligt, da man så kan følge udviklingen nøje og reagere i tide, hvis trafikforbruget ændrer sig markant. I dette tilfælde har kunden valgt at blive årligt afregnet, hvorfor regningen selvfølgelig virker voldsom. Jeg vil anbefale at få ændret faktureringsfrekvensen til månedlig.

Jeg håber ovenstående kaster lys over sagen.

Mvh.
Kasper Kragelund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

KasperKragelund:

På delte servere, som f.eks. webhoteller, kan vi ikke gøre trafikken præcist op, men gør det udfra et "sjus" (logfilstørrelse), hvilket oftest kommer kunden til gode.

Det der passer simpelthen ikke!

Hvor implementerer i sådan en halvhjertet og uprofessionel løsning? Hvorfor ikke bare gøre det ordentigt og fremstå professionel istedet?

Hvis det var min kunde der fik den uprofessionelle behandling ville de blive bedt om at skifte leverandør med det samme. Derudover tvivler jeg på den holder i retten da den måde i gør tingene på går stik imod enhver kotume i branchen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperKragelund:
På delte servere, som f.eks. webhoteller, kan vi ikke gøre trafikken præcist op, men gør det udfra et "sjus" (logfilstørrelse)

Så det er logfilens størrelse er definerer trafikken? Der findes mange forskellige statistik programmer der kan læse de logfiler og fjerne dem når de er læst. Så kan kunden (og I) løbende se trafikken.

Men jeg er stadig forvirret.... der bliver hele tiden snakket om trafik, men har kunden haft FRI trafik eller er det pladsforbruget der har været balladen?

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Kan du ikke lige hjælpe me dat forklare hvordan 1000 kr. pr. mdr. hænger sammen. I den tidligere beskrivelse kan jeg læse at det koster ca. 200 kr. pr. 1000 daglige besøg.. DVS. at vi skulle være besøgt ca. 5000 gange dagligt.. + det frie forbrug på 500 mb.. som er med i aftalen...

Vores egne statistikker siger noget helt andet og er desværre langt fra 5000 daglige besøg.. selv om det havde været rart hvis det var sådan..

Jeg har fået nedenstående logfiler - det siger ikke mig ret meget. Men måske andre kan gennemskue om det er rimeligt at logge således. Som jeg har fåetstået det er det DIR der opsætter hvordan der logges - Er det korrekt ?

Her er nogle log linie eksempler,


194.182.68.68 - - [20/Aug/2009:12:32:14 +0200] "GET /menu.php?valgt=planteguide HTTP/1.1" 200 6061 "http://www.plantetorvet.dk/menu.php?valgt=planteguide" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SIMBAR={A4A82068-B6D4-11DC-AF84-001B24133CE3}; GTB6; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; InfoPath.2; OfficeLiveConnector.1.3; OfficeLivePatch.0.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618)"

83.94.186.81 - - [20/Aug/2009:06:51:28 +0200] "GET /florainfo/cd01/657154-657155-org_thump.jpg HTTP/1.1" 200 17833 "http://www.plantetorvet.dk/butikken.php?action=plantevalgt&sprog=dansk&type=9&side=0&valgt=7&plante=3013&ord=0&ref=planteguide" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; OfficeLiveConnector.1.3; OfficeLivePatch.0.0; InfoPath.1)"

80.63.27.242 - - [20/Aug/2009:15:00:10 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 6250 "http://www.google.dk/url?q=hjortetr%C3%B8st&url=/aclk%3Fsa%3DL%26ai%3DC5hSAvUiNSsj5IuOAjAeR8ti2DaL45ZsB-J6vkwzC1Y6CAQgAEAEoAlDS3ZyLAmDRycOC6AfIAQGpAjDvDy36pok-qgQZT9DOECsolRxBosvfUM2N8R6W8YevZCir4g%26sig%3DAGiWqtwB-j4nhJATYX7bRPmU7mlurAVhng%26q%3Dhttp://plantetorvet.dk/%23%2520%40menu.php%3Fvalgt%3Dbutikken%26under%3Dplanter%26type%3D14&rct=j&ei=vUiNStTRHeGrjAebyuD9DQ&usg=AFQjCNFB4z5wZgKIKxVJssOuIEAEQdIr3w" "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.0.13) Gecko/2009073022 Firefox/3.0.13 (.NET CLR 3.5.30729)"

 

 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den log viser faktisk fulstaendigt hvad der er gaaet galt.

Det som sker er at de logger alt input som bliver sendt med et get request. Det vi sige at hvis i har en form hvor brugeren kan skrive noget(Eller vaelge input fra en select/dropdown ting), og denne form bliver sendt som get request(Hvilket er standard) saa  vil alt input som bliver sendt fra brugeren blive logget i jeres logfil, som i betaler enorm overpris for.

Den form som jeg skriver i nu foreksempel. Hvis den blev sendt som get, og hvis amino.dk loggede ligesom DIR, saa ville dette request fylde ca 1Kb i jeres log. (Og yderligerer 1Kb naar jeg retter i den lige om lidt).

Dette er specielt et problem for jeres website(Jeg gaar udfra at jeres website er platetorvet.dk) fordi i har valgt et cms system, som sender temlig meget data med get requests. Dette er normalt ikke noget problem med mindre man altsaa har en webhost hvor man ikke kan slette eller pakke sine logfiler.

Saa med det logformat de bruger kan jeres pris sagtens blive mange hundrede gange dyerere end hvad DIR reklamerer med paa deres website. Specielt hvis DIR ogsaa logger referer(sic) som i sig selv kan fylde meget hvis folk kommer fra google. Jeg syntes det sidste link antyder at de ogsaa logger referer(sic), men noget er dog gaaet lidt galt med cut/paste saa jeg er ikke helt sikker).

Kan du eventuelt proeve at paste log teksten ind som ren tekst, saa denne amino editor ikke proever at vaerer smart. Dette goeres ved at clicke paa den knap der hedder html, og saa i den tekstboks der dukker op skrive

<pre>

--------- INDSAET DIN LOG HER ---------------------

</pre>

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)