Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstraregning på 12000 for Fri Trafik hos DIR

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
I fremtiden er det måske en mulighed, få dem til at gemme jeres logfiler i en kortere periode f.eks. 7 dage, så bruger i mindre plads.

Det vil de ikke for så har man fri trafik.... men... er det ikke det de reklamere med?? hmmm

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Trafikken er den der bliver generet når når brugerne benytter jeres website, så henter de jeres hjemmeside ned og det betyder at der bliver brugt noget trafik.

Pladsen er den plads i bruger på web/database og mailserveren, altså jo større jeres website (indholdet) jo mere plads skal i købe adgang til.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Det er også fair nok- Uploader vi 1000 nye billeder og film mv. - skal vi naturligvis også betale for det det er logisk. - Men ekstraregningen kommer af en stor logfil, som er dannet fordi der er trafik - det har jeg svært ved at forstå at denne logik kan hænge sammen med fri trafik.. Men hvis meldingen er at det er normen i branchen må vi jo nok bukke nakken og betale.. 

Er der nogen der kan anbefale Hostning der kan klare følgende krav..

Mulighed for at ændre i zone fil.
Mulighed for ændring af PHP parameter.
Mulighed for ændring af Webserver parameter.
Mulighed for adgang til Database udefra.
Installation af PHP libs.

 

 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Plantetorvet.dk:

Jeg har ikke staret indlægget for at hænge DIR ud, men for at finde ud af om vi har været for naive i denne sammenhæng. Jeg er på udkig efter hvad der er ret og rimeligt..

Det regnede jeg skam heller ikke med, men det er desværre den effekt det kan have når man opretter en tråd som denne her. Førstehåndsindtrykket for folk der finder den via Google eller lignende vil jo være at det er negative erfaringer med DIR, hvorfor det kan have en skadende effekt.

Ud fra det du har kopieret her ind fremgår det jo klart at logdataene regnes med i pladsforbruget samt at det gemmes i 90 dage, så hvis jeres pladsforbrug er steget pga. meget logdata er det vel rimeligt at i skal betale for ekstra plads. Såfremt dette er tilfældet, og ekstraregningen derfor ikke er på ekstra trafik, så har sagen intet med fri trafik at gøre. 12.000 kr. lyder dog som meget bare for ekstra plads til logfiler hvorfor jeg synes det lyder tvivlsomt at det bare er det, så igen vil jeg understrege at det ikke er til at sige noget med sikkerhed uden at kende de nærmere omstændigheder.
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er den præcise ordlyd af den faktura du har modtaget ?

Du blander æbler og pærer lidt sammen så vidt jeg forstår.

Jeg kender og har fulgt DIR gennem de seneste 12-13 år, og tør da godt lægge hovedet på blokken og sige at de som udgangspunkt opfører sig pænt og anstændigt... og har styr på deres ting i deres ende. Og der foreligger helt sikkert en skriftlig aftale som i klare termer beskriver hvilke ydelser der leveres til hvilken pris.

Den aftale synes jeg som udgangspunkt du skal få fat i.

Mht. til alternative leverandører er der masser. Personligt ved jeg dog ikke lige hvad størrelser som:

- Mulighed for ændring af PHP parameter.
- Mulighed for ændring af Webserver parameter.

betyder :)

vh

Thomas Jensen, konkurlega til DIR

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Plantetorvet.dk:

Hej igen, Det er også fair nok- Uploader vi 1000 nye billeder og film mv. - skal vi naturligvis også betale for det det er logisk. - Men ekstraregningen kommer af en stor logfil, som er dannet fordi der er trafik - det har jeg svært ved at forstå at denne logik kan hænge sammen med fri trafik.. Men hvis meldingen er at det er normen i branchen må vi jo nok bukke nakken og betale.. 

 

Har aldrig før hørt om nogen der tog betaling for logfilerne, det er det som hører med til at være hosting leverandør, men det er da smart hvis de kan få kunderne til at betale - jeg ville dog selv finde en anden leverandør hvis det var tilfældet

Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg repræsenterer DIR og vil gerne lige give mit syn på sagen.

Vi tilbyder fri trafik, men som mange andre nævner, er der nødt til at være nogle betingelser tilknyttet.

For at gøre det enkelt for kunderne, har vi har valgt at binde det op på logfilerne, således at man skal betale for pladsforbruget for de logfiler websitet genererer over 90 dage. Man kan løbende følge med i logfilernes udvikling via FTP, ligesom der er statistik over besøgende på sitet.

Et website med ca. 1.000 besøgende om dagen genererer omkring 10 MB logfiler pr. dag, dvs. 900 MB logfiler for 90 dage. 1.000 daglige besøgende synes jeg er et pænt besøgt site, og her vil man så betale for 1 GB ekstra plads til 200,- om måneden.

Hvis der er udløst én ekstra regning 12.000,- betyder det at der er genereret 60 GB logfiler, hvilket er enormt. Vi fakturerer hver måned, så logfilerne må være nået de 60 GB indenfor en måned. Alle der driver websites, kan bevidne at 60 GB logfiler på en måned er ekstremt meget. Den trafikregning DIR skal betale til sine linieleverandører ved et sådant trafik forbrug, vil være større end de 12.000,-

Jævnfør mit regnestykke, skulle man med 60 GB logfiler på 30 dage have ca. 200.000 besøgende om dagen. Hvilket er leveret til 12.000,- om måneden, inkl. server- og liniekapacitet, begge med 99,9% oppetidsgaranti... jeg vil vove den påstand at det er en meget konkurrencedygtig pris.

Der er dog en stor ubekendt i hele regnestykket. Du har købt websitet gennem en forhandler, og har derfor indgået kontrakten med denne og betaler dennes priser. De priser jeg refererer til er offentligt tilgængelige på vores website www.dir.dk

Jeg skal slutteligt sige at jeg er meget ked af at høre at du er kommet i klemme og føler dig uretfærdigt behandlet. Vi pryder os af at have rigtig gode produkter hvor pris og kvalitet hænger sammen.

Mvh.
Kasper Kragelund

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det ikke 100 gange nemmere bare at måle den reelle trafik og så fakturere ud over til alm. priser per x antal ekstra trafik?

Normalt kører man jo logfils rotation på servere og så fylder log filerne jo skyggen af ingenting i det samlede forløb.

Jeg skal ikke blande mig i sagen ellers men jeg må da indrømme at jeg tænkte at det godt nok var et noget underligt afregnings og opgørelsessystem - så var det vel noget smartere at måle det relle trafikforbrug - antal log linjer siger alligevel intet om trafikken - 1 entry i loggen kan dække og 7kb eller 700kb eller 7mb for den sags skyld - det er præcist lige så meget plads med et par cifre til antal data overført per linje i udsving (altså stort set intet) og dermed kan det vel aldrig nogensinde blive en fornuftig angivelse af noget som helst.

1 side load fra 1 besøgende kan generere få linjer i loggen eller 100 linjer i loggen - så man kan vel heller ikke på rimelig vis antage noget som helst om trafikmønstre eller antal besøgende heller.

Så ja 60GB log filer er _meget_ og reflektere helt sikkert mange visninger - men i hvilket omfang osv. er stort set umuligt at sige noget om og havde kunden nu f.eks. været under Ddos angreb kunne det hele have genereret 60GB log filer relativt enkelt.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i kigget paa indholdet af de log filer? Hvis det bare er apache log filer burde en enkelt shared server slet ikke vaere hurtig nok til at lave dem.

Men hvis php foreksempel er sat til at logge alle warnings, kan jeres log filer sagtens blive 100 gange stoerer end hvad apache alene laver.

Og endnu vaere bliver det hvis mod_redirect er sat til at lave logfiler. Faktisk lavede jeg en engang en enkelt lille config fejl, som med disse gb priser ville have ruineret mit firma.

Mit raad: Kig paa logfilen for at se hvorfor den er blevet saa stor, for det er helt sikkert ikke almindelig apache logging fra en shared server der koerer php der goer det, da det vil give ca 463 requests i sekundet*. Hvis du skriver en "private message" til mig her paa amino, hvor du giver mig logfile eller adgang til logfilen, saa kan jeg godt lige bruge 5 minutter paa at kigge paa den for at identificere problemet.

Angaaende ny wehost har i saa nogle ide om hvor meget cpu og trafik i bruger? Hvor mange brugerer har i paa jeres website foreksempel? Det vil goere det nemmere at anbefale et andet hosting firma.

*Lidt hovedregning giver at en normal apache log fylder ca 50bytes per request. Da i har lavet en 60GB fil, giver det altsaa 60000000000/50=1 200.000.000 requests. Da vi har 60*60*24*30=2592000 sekunder paa en maaned og i har saaledes i gennemsnit lavet 463 requests i sekundet. (Hvis logfilen er for 3 maaneder, giver det 150 requests i sekundet).Forbehold for regnefejl, det er trodsalt nat.

 

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

<quote>Et website med ca. 1.000 besøgende om dagen genererer omkring 10 MB logfiler pr. dag, dvs. 900 MB logfiler for 90 dage. 1.000 daglige besøgende synes jeg er et pænt besøgt site, og her vil man så betale for 1 GB ekstra plads til 200,- om måneden.</quote>

Hvordan er i kommet frem til det. Og hvilke antagelser har i gjoert jer om hvad brugeren har i sin .htaccess fil?

Jeres website angiver indet om hvilke format i har jeres logfil i, og ej heller om i ogsaa logger fejl/warnings/notify fra php. Disse kan sagtens fylde 1Kb per request.

Endelig har i "glemt" at skrive at logfilerne ikke kan slettes. At i kraever penge for extra plads er fair nok, men at i bruger kundernes plads uden at man som kunde har mulighed for at slette logfilerne, vil jeg altsaa mene er MEGET grov vildledning, fordi det ikke fremgaar nogle steder at disse logfiler ikke kan slettes.Og man maa som kunde forvente at logfiler kan slettes. Det kan de paa alle andre webhoteller jeg kender, saa at naegte kunden at slette sine logfiler og saa kraeve penge for at hoste dem er altsaa groft.

 

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)