Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstraregning på 12000 for Fri Trafik hos DIR

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har vi været for naive og tro på DIR markedsføring med fri trafik ?  Vær gerne med til at vurdre sagen for os, så vi kan finde ud af om vi blot skal bukke nakken, eller tage kampen..

DIR har markedført sig med fri trafik,- men fordi at trafik-loggen bliver gemt i 90 dage, udløser det en ekstra regning på det stort samme som hostningen af databaserne mv. har kostet..

Vi har tidligt i forløbet bedt om at reducerer loggen til en kortere periode eller med andre parametre, med følgende svar fra DIR..

Det er desværre ikke muligt da det i så fald vil betyde at du har gratis trafik på sitet.

Trafikken bliver netop opgjort gennem loggen.

 Er det fri trafik ?

Fair skal være Fair, så nedenfor her, er en beskrivelse af de vilkår der er for produktet:

"Der er inkluderet daglig backup i alle webhoteller ligesom der er fri

trafik. Logfiler medregnes i pladsforbruget, med 90 dages historik."

"Alle priser er i DKK og ekskl. Moms"

Vi har vores butikker liggende hos DIR - via et mindre firma, som er partner hos DIR og har derfor ikke haft direkte adgang til deres betingelser, så den har herfra været lidt svær at gennemskue...

Diskutionen mellem vores IT-Firma og DIR har foregået over en længere periode (min. 6 mdr.) - hvor der har været meget lange svar og meget uklare svar fra DIR i følge vores leverandør..

Vi har forudbetalt for pladsen i 12 mdr.  - DIR har som metode for at få os til at makke ret, truet og kort tid gennemført en lukning af vores sites, så med revolveren for panden, kommer vi nok til at betale - men er det rimeligt ????

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har I lavet en aftale med om fri trafikog hvem afregner i normalt til? Hvis det er hos det mindre firma som er partner, så er det vel dem der skal betale til dir og dem som I skal "slås med"?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, Jeg syntes ikke at det er rimeligt, som du beskriver det der! Fri trafik burde være fri trafik , og ingen tilføjelser med småt.. desværre er hosting branchen berygtet for de slags numre

Det jeg har svært ved at gennemskue, er hvad har i så haft af aftale med "It-firmaet" ??

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er den klassiske :)

 

For at starte; fri trafik findes ikke. Om de så reklamerer med det eller ej, _fri trafik findes simpelthen ikke_. Det er desværre et marketingstrick der anvendes af mange hostingfirmaer. Som uvidende konsument er man derfor på den, hvis man ikke nærlæser betingelserne for det pågældende firma. Der vil ofte stå noget som "fair-use". Hvad fair-use så er, defineres ikke, og det er ofte udbyderen der vurderer dette fra gang til gang. Man ved derfor ikke hvad man betaler for. 

 

Spørgsmålet i dit tilfælde er derfor hvem du har lavet aftalen med, og hvilken aftale du har indgået. Hvis du har indgået en aftale der siger "fri trafik" uanset hvad, vil jeg mene at du juridisk set står i en meget god position.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stadig til gode at finde en host der faktisk tilbyder reel fri trafik. Og naturligvis ikke. Der er altid en eller anden øvre grænse og det er derfor altid vigtigt når man køber hosting at kende den, samt den pris der skal betales for yderligere trafik. Det kan variere RIGTIG meget. Typisk er det meget dyrere hos danske udbydere end f.eks. Amerikanske. Men tjek det altid og sørg for at du kender betingelserne.

Jeg synes det virker lidt uklart i denne sag med hvem I har lavet aftalen, hvordan er aftalen er udformet (på skrift, over telefonen, på email??) og derfor hvem der hænger på hvad. Men under alle omstændigheder bør du få helt styr på dette fremadrettet, så du ikke i resten af perioden, skal blive overrasket over regningerne igen. Kan du ikke få en ordentlig aftale hos den hos du har nu, så få et tilbud fra nogle andre. Naturligvis kan det koste lidt arbejdstimer at flytte et website, men det er som regel til at overkomme for de rette personer.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er et meget lille "free-lance" IT firma, som næsten kun arbejder for os.. - Vi har blot betalt til Firmaet, bl.a. med de forudbetalte 12 mdr. for den plads vi skulle bruge (uden trafik) - naturligvis er det lidt svært når vi kun har set udklip af kontrakten.  Men sagens kerne i følge DIR ligger i

Der er inkluderet daglig backup i alle webhoteller ligesom der er fri trafik. Logfiler medregnes i pladsforbruget, med 90 dages historik.”

Vi bruger ikke loggen til noget og jeg mener at hvis DIR og vores IT firma havde været lidt hurtigere på knapperne, havde dette været afklaret for længe side og sparet os en masse..

jeg ville egentligt godt have afklaret vores standpunkt helt inden vi betaler, men igen med deres revolver metode hvor de truer med at lukke ned for hostningen har vi vel ikke andre valg ?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart lyder det som om at i blander pladsforbrug til opbevaring af loghistorikken og trafikforbruget sammen, det er dog to forskellige ting og at de opbevarer loggen i 90 dage skulle derfor ikke påvirke trafikforbruget (kun pladsforbruget). At vurdere med sikkerhed hvem der har ret ud fra ovenstående uden at kende flere detaljer er ikke muligt, men hvis de har lovet fri trafik og der ikke har været nogen forbehold fra deres side burde der jo ikke kunne komme nogen ekstraregning. Det er dog ikke ualmindeligt at der er forbehold omkring fri trafik, så det afhænger i sidste ende af de betingelser aftalen er indgået på.

Under alle omstændigheder synes jeg det er synd at hænge DIR ud på et offentligt forum hvis det ikke engang er dem i har haft en aftale med, problemet må som Allan skriver jo umiddelbart være med den partner i har fået løsningen gennem.
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune

Jeg har ikke staret indlægget for at hænge DIR ud, men for at finde ud af om vi har været for naive i denne sammenhæng. Jeg er på udkig efter hvad der er ret og rimeligt..  Trods alt er jeg blot en gartner med salg via nettet, så der er grænser for hvor mange småfiduser jeg kender..

Det skal også siges, at jeg har haft direkte kontakt med DIR d.d. (for første gang) - hvor jeg bl.a. gør dem opmærksom på at jeg ikke kender til kutymen inden for dette felt, og at jeg vil åbne debatten på AMINO for at blive klogere..

Havde vi mødt en holdning fra DIR der var forsoneligt, så de kunne forklare os hvordan tingene hænger sammen, og evt. være med til at slå en streg i sandet så vi kunne komme videre,- havde de ikke blot kunne stoppe sagen, men også måske have haft en kunde i fremtiden.. Når vi bliver mødt med et svar om at de vil lukke siderne ned hvis de ikke får betaling med det samme, syntes jeg det går ud over mine etiske og moralske grænser for hvordan jeg ville behandle mine kunder.

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det lyder som om at det er pladsforbruget, der har udløst regningen, i det tilfælde er det beløb som i skal betale direkte afledt af den kontrakt som I har skrevet under på. Og så er der nok ikke så meget andet at gøre end at betale, I har jo brugt noget plads og den skal i selvfølgeligt betale for.

I fremtiden er det måske en mulighed, få dem til at gemme jeres logfiler i en kortere periode f.eks. 7 dage, så bruger i mindre plads.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Det lyder jo logisk nok at man skal betale for hvad der er brugt.. - men pladsforbruget for databaserne mv. er jo betalt.. Vi har behov for mere plads fordi der er en stor logfil, som er betinget af meget trafik,- er det ikke korrekt.. - Det er her jeg bliver lidt forvirret,  for hvad består fri trafik af. ?  

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)