Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få leje tilbage ved forkert angivet m2?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nogle år tilbage lejet en ejendom, hvorfra jeg driver min virksomhed.

Nu har jeg opdaget at m2 på min lejekontrakt ikke stemmer med BBR oplysningerne. Ejendommen er på flere etager og på den ene etage er der en forskel på 44 m2 (96 m2 i stedet for 140 m2) på en anden etage en forskel på 28 m2 (144 m2 i stedet for 172).

Jeg har jo i sin tid accepteret en samlet pris for at leje hele ejendommen og har på den måde ikke mistet penge. På den anden side lavede jeg dengang sammenligninger med lignende ejendomme og samlignede også m2 prisen, så måske havde jeg dengang handlet anderledes hvis jeg havde haft de faktiske m2 priser.

Har jeg en chance for at få lejen nedsat?  Og måske endda få penge tilbage for de år, hvor jeg har betalt for meget?

Hvad mener i?

 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kontant

Det lyder da godt nok som noget af en træls affære. Jeg vil helt klart anbefale dig at kontanke Lejernes Landsorganisation. De hjælper mig med min privatbolig, og det er en super service. I forhold til privatbolig kan man få refunderet lejen et år tilbage, men jeg ved ikke, om det er anderledes med erhverv. Jeg kan i hvert fald se, at man også kan blive erhvervsmedlem hos dem. Du kan i hvert fald ringe og høre, om de tager den type sager.

Prøv her http://www.llo.dk/sw154.asp

Krydser fingre for dig!

Hej med dig :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan der være et utal af grunde til at der er forskel på arealerne i følge lejekontrakten og BBR.  Tag et kik på BBR's arealvejledning. Hvis du ikke finder forklaringen der så tag en snak med din udlejer.

Henrik

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på BBR's arealvejledning, men kan ikke finde en grund til, at der skulle mangle SÅ mange m2. - Udlejer har ingen forklaring til oplysningen, han mener heller ikke at det betyder noget i forhold til prisen.

Det var da en udmærket ide med LLO. Jeg har faktisk aldrig tænkt over at de kunne hjælpe mht erhverv.

Tak for svaret til jer begge Yes

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)