Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje i APS :-)

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi det er billigere for dig at få det som lejeindtægt end løn. Løn beskattes som personlig indkomst og der svares arbejdsmarkedsbidrag. Huslejeindtægten beskattes som kapitalindkomst, og den er særligt fordelagtig hvis du har negativ kapitalindkomst privat (renteudgifter). Der svares heller ikke arbejdsmarkedsbidrag.

Udgifterne er de samme og dem fratrukker du fortsat personligt, blot i ovennævnte. indtægten de 18.000 kr. bliver dit overskud til beskatning 0. Men sætter du lejen til 30.000 kr. bliver dit personlige udlejningsoverskud 12.000 kr. men udgiften i selskabet er 30.000 kr.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Enig Henriette. Det er Henrik der har drukket for meget italiensk bondevin eller røget for meget parmesanost:

Det kan godt være at jeg ikke har forstået Henriette korrekt... Som jeg har forstået tråden trækkes der en del af huslejen fra i virksomhedsregnskabet. Det er der ingen som kan eller vil sætte spørgsmålstegn ved.

Der hvor jeg ser misfortsåelsen er når det kommer til den private den. Så burde dette jo selvangives. Men Som jeg forstår det bruges reglerne om bundfradrag på minimum 24.000 kr... således at beløbet ikke kommer til indtægt i den private del?? Det er bundfradraget som jeg argumentere imod...

Hvor der er en udgift er der altid en der har en indtægt!

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent: :-) Den skal jeg lige tygge på, for at forstå den helt korrekt, men jeg kan godt se pointen i at få det som en lejeindtægt istedet for en løn......så er det ikke helt så slemt medApS..mange tak skal du have *S*

Henrik: Der er vist andre regler for fradrag når man som jeg bor til leje, derfor kommer det mig sådan set til gode, at have en udgift jeg kan trække fra, så min husleje faktisk bliver mindre for mig personligt.....men kun fordi jeg bor til leje og fordi jeg er enkeltmandsvirksomhed...jeg mener ikke det egentlig har noget at gøre med de 24000 kr som bundgrænse......men nu er det jo Bent der ved meget om dette :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette,

Jeg er helt på linie med Bent. Det skal du ikke ikke misforstå. Det jeg alene argumenterer imod er, brugen af bundgrænsen på 24.000 som kan anvendes ved udlejning til beboelse.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik: Det kan jeg godt se du er, men lige netop det du er uenig i med Bent, har faktisk ekstrem betydning for min måde at bogføre på og også på det skattemæssige område :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Henriette. Henrik og jeg er rørende enig om at du ikke kan bruge 24.000 kr. fradraget når du udlejer en del af en bolig til andet end beboelse.

Derimod kan du fratrække en forholdsmæssig andel af de faktiske udgifter på ejendommen (den del der kan henføres til atelieret) når du opgører dit overskud (kapitalindkomst). 

Er der aftalt en lejeindtægt på 30.000 kr. og udgør den forholdsmæssige andel af udgifterne 12.000 kr. vil du blive beskattet af 18.000 kr. og kunne trække 30.000 kr. ud af selskabet. Selskabet vil få fradrag for de 30.000 kr. Sådan hænger det sammen.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent, det er korrekt, og det kan jeg godt forstå, men det jeg bare ville have slået fast med syvtommersøm, var pt. hvor jeg ikke er et ApS, der er det den korrekte måde jeg har gjort det på...Jeg kan godt se det når jeg er et selskab.

Mange tak for al den fine hjælp :-)

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Status: Til januar omdanner jeg min egen virksomhed til et ApS, i den forbindelse har jeg lavet denne plan.

  1. Finde en god revisor
  2. Lavet mine dokumenter så det står ApS
  3. Kontaktet mine kunder og forhandle en kontrakt igen, men nu i ApS (det har de vel ret til)?
  4. få de lovpligtige forsikringer i orden
  5. Få implementeret og udarbejdet en APV
  6. Oprette mig i et lønsystem
  7. Udfærdige en (ja hvad kaldes det)? kontrakt på husleje til ApS, hvor selskabet kan leje atelier og kontor på 70 kvardratmeter til 24000 kr (ville være dyrere hvis jeg skulle finde noget i nærheden) Dvs. jeg har en husleje selv på 48000 kr. men får så en indtægt i differencen på 24000, som bliver sat som kapitalindtægt og derfor skal jeg ikke betale am-bidrag osv....Men ApS kan vel kun fratrække de 24000 kr i sit regnskab...Er det sådan det skal gøres??
  8. Tjaaa..det er vel lige det jeg kan komme i tanke om ligenu :-) kommer nok mere..
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder rigtigt ja. Netto får du selskabet til at betale 50% af udgiften på den måde.  

 PS. Hvis du i dag fratrækker 24.000 kr. som et bundfradrag fremfor en forholdsmæssig andel af de faktiske udgifter så gør du det ikke rigtigt. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev jeg forvirret igen :-)

Hvis vi tager udgangspunkt i min virksomhed idag så gør jeg således.

Betaler selv 48000 kr i husleje udenfor regnskabet. I driftregnskabet trækker jeg 18000 kr fra årligt, og dermed bliver mit virksomhedsresultat mindre og da det er mit resultat jeg betaler skat af...ja...er det ikke korrekt?

 

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)