Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje i APS :-)

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, hvis jeg har trukket 18000 kr. fra i mit regnskab, så er det jo klart at min husleje jo reelt er blevet mindre..

Og hvis det bliver en 0 løsning i aps så er jeg jo dårligere stillet....nu håber jeg dælme det er rigtigt det der er gjort igennem tiden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jeg tror ikke du har fået dårlig rådgivning.

Problemet opstår vel når man nedbringer overskuddet i virksomheden med 18.000 kr  men ikke indtægtsfører de 18.000 fordi det ikke overstiger bundfradraget på 24.000 ( som gælder ved udlejning af beboelse) i forbindelse med den personlige opgørelse....

Hvis det er den måde som du har anvendt - ja så er der vel tale om mindre god rådgivning....

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da et fradrag som så mange andre fradrag, ellers er der da ingen mening i at skulle have fradrag, hvis det skal indtægtsbeskattes bagefter......iøvrigt fik jeg dengang at vide, at det er fordi jeg bor til leje og ikke ejer boligen så ville det være noget andet snak..og en anden beregning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Basalt set får du et fradrag i din virksomhed fordi virksomheden har en driftsudgift. Omvendt har personen "Henriette" en indkomst. Indkomst ved udleje er som udgangspunkt skattepligtigt. Det vil sige at den indkomst skal tillægges. Ved en personlig virksomhed er der sammenfald mellem udgift og indtægt i forbindelse med opgørelsen af skattepligtig indkomst og det går i 0.

Det er rigtigt at der er nogle regler omkring udlejning af beboelse som giver fradrag for indkomsten.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvorfor skulle man så have fradrag for kontor eller andre lokaler i egen lejebolig, det giver da ingen mening.

Dengang, der sagde revisoren, at det var helt klart en fordel for mig at bo til leje, fordi det jo netop ikke gik i nul og jeg jo blot var en enkeltmandsvirksomhed, så derfor kunne det godt betale sig.

Vil det så også sige, at mine udgifter til telefonen, skal jeg beskattes af fordi jeg har fradrag undtagen for de 3000 kr?

Jeg er ærlig taget snotforvirret ;-)

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt du skriver personen "Henriette" har en indtægt, det har jeg da ikke, jeg har vel blot et fradrag som er en alm. driftsudgift...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Henriette. Det er Henrik der har drukket for meget italiensk bondevin eller røget for meget parmesanost:

Lad os sige at du betaler 36.000 kr. i husleje og at du mener at 50% vedrører atelieret. Så beregner du et fradrag i virksomheden på 18.000 kr.

Privat burde du så selvangive 18.000 i indtægt men i og med at indtægten udgør 50% af din udgift så går det i 0. 

Havde du nu haft en ejerbolig var udgiften måske kun 5.000 kr. (50%) Så ville du blive beskattet af 13.000 personligt men stadig have fradrag for 18.000 i virksomheden hvis vi sagde at det var markedslejen. 

 

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent :-) jeg er måske lidt tungnem.....men har jeg så ikke gjort det korrekt de andre år?? altså fratrukket 18000 kr i mit driftsregnskab, og det er så ikke 50% for jeg betaler 48000 om året i husleje (men fred være med det :-))

Man kan jo sige, at når jeg har et fradrag på 18000 i husleje som jeg alligevel betaler, så gør det selvfølgelig at jeg ikke skal tjene så meget til min husleje....men nu kan jeg jo ikke leve af fradrag *S* og jeg ved godt at tingene ville være helt anderledes hvis det var min egen bolig.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo. Men nu har du et selskab og det er en anden "person". Derfor skal du nu lave en egentlig lejeaftale med selskabet og oppebære lejeindtægt. Hvis denne sættes til de 18.000 vil du personligt gå i 0 men måske man kan forsvare at sætte den højere hvis du ikke kunne leje et tilsvarende atelier for 18.000 kr. andet steds.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen :-)

Uanset hvad skal jeg naturligvis have en revisor, men derfor vil jeg stadig gerne forstå de ting der bliver lavet i mit regnskab.

Bent: Hvorfor ville det være en fordel at sætte huslejen højere i ApSèn? Og det er vel korrekt, at jeg mister mit normale fradrag. Men vil det sige at alle disse fradrag jeg i min nuværende virksomhed har trukket af: Telefon, varme, el og så huslejen, vil jeg nærmest blive beskattet af fordi det er ApS og jeg er hovedaktionær og derfor pludselig har fordele af at leje ud til ApS og derfor får en indtægt....det er jo ikke så fedt, hvis dette er tilfældet.....

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)