Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje i APS :-)

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det kan da ikke passe man bliver så meget dårligere stillet blot fordi man er et APS og ikke alm enkeltmandsvirksomhed, det virker forrykt i mine ører...måske er det derfor jeg ikke blev revisor :-)

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..OK, den havde jeg ikke lige i tankerne. Så bliver prisen da dyrere, da erhvervslejemål koster mere pr. kvm end hvis det er privat lejemål. Eller??

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Henriette:
og skal jeg også beskattes hvis det er under 24000 årligt?


For at opnå ret til at bruge bundgrænsen på 24.000 kr. for lejeindtægter kræves det så ikke at du er ejer af ejendommen og som ejer udlejer et værelse? - og her under at det skal være til beboelse?

Reglen kan også anvendes af lejere men det forudsætter som du siger at der er tale om udlejning til beboelse.

Vedr. fastsættelsen af lejen er der jo tale om et lejemål, hvor der betales en egentlig markedsleje for det hele og derfor er Dianas sådan set rigtigt nok. Dog kan man måske hævde at det ikke er samme kvadratmeterpris for hhv. bolig og Atelier.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I min lejebolig (ejer den ikke) der i min enkeltmandsvirksomhed ligenu, der trækker jeg 1500 kr. af hver måned i mit regnskab fordi jeg bruger 70 kvadrameter til erhverv. Dette betyder, at  jeg reducere mit overskud i virksomheden med 18000 kr, men fordi jeg er en enkeltmandsvirksomhed bliver jeg ikke ydereligere "beskattet".

I mit ApS der skal dette have en faktura af mig (privatperson) hvor beløbet er stadig 18000 kr, men så får jeg pludselig en personlig indtægt jeg skal betale fuld skat af...........

Er det dette resultat ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:
tte betyder, at  jeg reducere mit overskud i virksomheden med 18000 kr, men fordi jeg er en enkeltmandsvirksomhed bliver jeg ikke ydereligere "beskattet".


Hvorfor bliver du ikke beskattet? Bundfradraget på 24.000 er vel kun ved brug til beboelse?

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa....nu er jeg jo ikke revisor :-) men har været igennem skattevæsenets tromle før, og de har da aldrig sagt noget om dette...

I øjeblikket trækker jeg de penge fra i mit regnskab, og så betaler jeg skat af overskuddet i virksomheden.....sådan har jeg da altid gjort og jeg har haft 2 seperate revisorer på. Det er vist fordi jeg bor til leje.....tror jeg nok...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærker at Skattekonsulenterne også i sit svar bemærker, at det er i forbindelse med beboelse det gælder....

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm....dvs. at jeg skal beskattes af de penge jeg trækker fra til leje af mit kontor/atelier...

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så her jeg dælme fået en dårlig rådgivning.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du har fået dårlig rådgivning.

De 18.000 kr. er formentlig udtryk for den del af din personlige lejeudgift som kan henføres til atelieret og den kan man fratrække i virksomhedens regnskab uden personlig beskatning. Det samme er egentlig tilfældet i selskabet idet du går i "0". Indtægt 18.000 kr. , udgift 18.000 kr. 

Men er der tale om en ejerbolig er det noget andet da man som bekendt ikke kan fratrække afdrag på gæld og et afkast af friværdien. Der skal lejeindtægten også indeholde en forrentning af det udlejede og det vil udløse et overskud personligt som kommer til beskatning.  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)