Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At skifte revisor?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at min virksomhed har tilknyttet en revisor, som jeg efterhånden er lidt frustreret over, idet jeg ikke synes han står til rådighed. Derfor overvejer jeg at skifte til en anden, men hvordan gør man det når revisoren har alle oplysningerne og sidder med regnskaberne? Jeg får sjældent svar på mine henvendelser og får jeg så endelig svar, så sker det tit først flere dage efter og så bliver jeg lidt i tvivl om hvad jeg egentlig betaler for, når jeg ikke får svar.

Kan man bare skifte uden videre eller hvordan får man det til at hænge sammen?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterPoulsen:
Kan man bare skifte uden videre eller hvordan får man det til at hænge sammen?

Enkeltmandsvirksomhed eller I/S. Du skifter uden videre. Bed om en slutafregning og dit materiale.

ApS eller A/S . Valgt på generalforsamlingen. Ny revisor kan vælges ved førstkommende generalforsamling.


Stil dog krav til din revisor. Hvis du stiller et spørgsmål - bed om at få at vide hvornår du kan få svar. Følg op. Husk at din revisor er til for dig om ikke omvendt!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Så vidt jeg ved er du ikke bundet til en revisor mere end du er bundet til enhver anden leverandør af  services, eller hvis I har bundet hinanden på en kontrakt.

Det kan selvfølgelig være uheldigt for dig hvis det er lige midt i et regnskab, men hvis du ikke har nogen igangværende proces hos vedkommende, så står det dig frit for at finde en anden.

Jeg har selv lige været igennem det samme og skrev et brev til firmaet hvori jeg forklarede mig og opsagde samarbejdet.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, har et enkeltmandsfirma, men sidder lige midt i regnskabsperiode, så det virker som et problematisk tidspunkt at skifte, men synes det er utrolig frustrerende ikke at få svar, selvom man kan se mailen er læst, men der er ikke lavet nogen kontrakt der forbinder os, så kan nok let gøre det så.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig det vil være mere problematisk at skifte revisor når årsafslutningerne  skal laves end nu.

Ring til ham eller skriv til ham og sig at du ikke er tilfreds med den service der tilbydes. Din revisor ændrer ikke på hans vaner, hvis han ikke ved at de udgør et problem for dig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterPoulsen:

...men synes det er utrolig frustrerende ikke at få svar, selvom man kan se mailen er læst...

Det er fuldt ud forståeligt.

Hvis I førhen har haft et godt og gnidningsfrit samarbejde, så er det måske en idé at fortælle din revisor at du er utilfreds med den måde tingene har udviklet sig på og at du giver til det aktuelle regnskab er afsluttet til, at få rettet op på problemet. Hvis det ikke lykkes, så vil du finde en anden til at varetage dit regnskab.

Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvor i Danmark befinder du dig

Jeg synes ikke det er problematisk at skifte revisor/bogførings firma midt i en regnskabsperiode. Det er jo meget vigtigt at du føler at du har en god revisor og får noget for pengene du giver for revisoren.

Jeg overtager en del klienter lige nu, fordi de er utilfredse med deres revisor, og mange gange laver jeg listen over hvad revisor bør have lavet og skal udlevere for at jeg kan komme igang. Jeg tager også gerne kontakt til nuværende ( tidligere ) revisor, for at udbede om tingene. Det skulle jo gerne være gnidningsfrit for dig at skifte, så du kan koncentrere dig om det du er GOD til ( nemlig dit produkt )

Så hvis det har din interesse, så ret endelig henvendelse til mig på nfr@fredskovpartnere.dk - så kan vi se om jeg kan gøre noget for dig og høre med interesse meget gerne om dit firma, hvad det er du laver osv . osv.

Ser frem til at høre fra dig

Med venlig hilsen

Nicolai Fredskov

Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vi har selv lige skiftet revisor da vi ikke mente at vores samarbejde var godt nok, vi ville også gerne have en var mere inde i den form for virksomhed vi har, som vi også kunne bruge som sparringspartner. Vi fik vores nye revisor til at kontakte den "gamle og få fat i diverse mapper og dokumenter der var hos vores tidligere revisor.
Vi skiftede lige før regnskabsafslutning - det var en god måde at vores nye revisor kom ind i vores virksomhed på.

Det hele gik nemt og gnidningsfrit.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som regel går det nemt og gnidningsfrit. Det at I ikke finder at samarbejdet forløber tilfredsstillende kan jo meget vel være gensidigt og der kan også være situationer hvor det er revisor der opsiger samarbejdet.

Der hvor det ikke går så nemt og gnidningsfrit er hvor der skyldes den gamle revisor penge. Så er vedkommende nok ikke så samarbejdsvillig 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)