Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af SVENSK virksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får lavet en virksomhed i Kina med fungerende bankonto i Kina i forbindelse med noget af mit freelancearbejde. Jeg kan ikke helt gennemskue om jeg kan overføre overskudet fra min svenske virksomhed til den konto og så undgå beskatningen ved lønudbetaling så længe penge bliver holdt og udbetalt uden for EU

Så vidt jeg har fået fortalt, så er det lovligt?

xxx

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark Sverige og Kina. Pas på at du ikke får gjort det mere indviklet end som så.  Herunder eksempelvis ikke en ordning der gør du at evt. bliver fanget af at skulle betale de høje sociale arbejdsgiver betalte bidrag til Sverige.

Der er for få oplysninger i denne tråd om dine aktiviteter i de enkelte lande. Jeg synes du skulle ofre en et par timer på en snak med skatterådgiver som kender dine forhold og eventuelle planer for fremtiden. Eksempelvis er det  ikke bare lige at flytte en sum penge til Kina

Prøv eventuelt at tage fat i Bent Zimmermann.

Et par timer brugt på ham kan hurtigt vise sig at være en god forretning..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ik selv lave det, men have en advokat til at fixe det for dig. Ellers kommer du grueligt galt!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da starte et andet sted. Der er ingen ejere af svenske virksomhedsejere der betaler mindst 60,71% skat af sin virksomhed.

Der svares ca. 32% i svenske sikringsafgifter og bor man i Sverige svares der 35-40% i skat af resten, men der svares jo kun skat af nettolønnen på de 68%.

Bor man i Danmark vil man kun kunne få credit lempelse for den i Sverige betalte skat hvorimod lønmodtageren får fuld lempelse når man er socialsikret i Sverige. Så overvejer man at omdanne virksomheden til et ApS eller svensk AB.

De ideer der er freme her tror jeg ganske enkelt ikke på som værende holdbare.

 

   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

En indtægt i en enkeltmandsvirksomhed på 400.000,00 giver typisk 144.725,00 udbetalt.

Det er ikke noget problem at oprette en konto eller virksomhed i Kina, så det kan man sagtens selv gøre. Man skal blot huske at hæve pengene uden for EU hvis man vil undgå skat.

xxx

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)