Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Pakistan . - Kan det betale sig ??!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoér.

Jeg skal snart en lille tur til Pakistan og jeg har i den forbindelse tænkt mig muligvis importere 100 soveposer. Det skal siges at soveposerne skal videresælges i Danmark.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Jeg bestiller 100 soveposer og få dem leveret i Karahi havnen.(regner med det koster 2000-3000kr)

- Skal soveposerne opfylde bestemte krav med hensyn til kvalitet, pakning, mærkning osv

2. Jeg kontakter en speditør som søger for varene kommer fra karachi havn til kbh og søger for told osv.

- Kan det overhovedet betale sig importer fra pakistan, når der kommer transport og told på dem ??

- hvad tror i ca transporten vil koste?

- hvor meget tror i der kommer til koste i told??

3. Videresalg af soveposer..

- Skal man finde køber (butikker osv) i Danmark før man importere varene, eller skal man importere varene først og så finde køberne bagefter?

Sådaaaaan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør sætte rigtigt grundigt ind i tingene før du begynder at "lege" importør.  kender du overhpved noget til kvaliteten af de soveposer som du vil importere? 

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen man lære jo om tingene ved at kaste sig ud i det og leg sig frem..:)

Jamen det er MIG som kommer til bestemme kvaliten, Jeg bestemmer stoffet, sygtråden osv

Sådaaaaan

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lav en kalkulation! 1) find ud af hvad varen koster når den ligger på dit lager 2) Se om der er nogen der er interesserede, eller gør det omvendt, ved at få en vareprøve lavet på den kvalitet du ønsker...Hvis der er interesse kan du jo gå igang med eventyret for alvor...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Imran

>> - hvor meget tror i der kommer til koste i told??

Jeg ved ikke så meget om told, men når jeg skriver "soverposer" i søgefeltet på http://vita.toldskat.dk/, så viser siden en toldsats på 3,70 % for soveposer.

>> - hvad tror i ca transporten vil koste?

Jeg har engang betalt 2500 kr for at få en pakke på næsten 20 kg hjem fra Pakistan med DHL. Hvis vi antager at 100 soveposer vejer ca. 150 kg, så kan DHL måske blive en dyr fragtmetode, men prøv at ringe eller skrive til DHL i Pakistan.

>> - Kan det overhovedet betale sig importer fra pakistan, når der kommer transport og told på dem ??

Vi kan prøve at regne lidt på det i anslåede runde tal, for at finde ud af stykprisen sådan cirka.

(100 soveposer) 3000 Kr +

(Anslået fragt)  8000 Kr + (Kan muligvis fragtes meget billigere, men jeg ved det ikke)

= (Vare + fragt) = 11000 Kr.

Pris inkl. told = 11000 x 1,037 = 11407 kr

Pris inkl. moms = 11407 x 1,25 = 14258

Pris pr. sovepose inkl. told & moms: 14258 / 100 = 143 Kr

Du skal så ligge en avance oven på de 143 kr. Lad os antage en avance på 30 %.

DVS. at din salgspris til kunden bliver:

143 x 1,30 = 186 kr (ekskl. moms)

Jeg har som omtalt kun brugt anslåede værdier på avance og fragten, men det kan du selv justere på.

Prøv at regne din egen salgspris når du kender fragten, og kontakt derefter nogle butikker for at høre om de vil betale den salgspris, som du når frem til.

Jeg ved desværre heller ikke ret meget om import fra PK endnu, så jeg kan have overset noget i mit regnestykke, men håber alligevel at du kan bruge det til noget.

 

Mvh.

Bilal Jamil

 

 

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestemmer man fratprisen efter hvor meget varene vejer eller hvor meget de fylder i kubik ??

Jeg regnede med have man regnet fraten ud efter contain størrelse sov ?!

Sådaaaaan

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestemmer man fragtprisen efter hvor meget varene vejer eller hvor meget de fylder i kubik ??

Jeg regnede da med, at  fragtprisen blev bestemt udfra  container str. "

Sådaaaaan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)