Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis kursus i hjemmesider (joomla)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I aften pakker jeg tasken og tager til københavn, hvor jeg sammen med min samarbejdspartner for alvor går igang med at skrive og udvikle et kursus i hjemmesider.

Planen er, at kurserne skal afholdes sidst i 2009. I første omgang et i København og et i Aarhus. Kurset bliver som udgangspunkt gratis at deltage i. Vores betaling består i, at deltagere af kurset efterfølgende udfylder et evalueringsskema, som vi så efterfølgende må publicere online. På den måde kan vi få feedback, så vi kan lave et bedre kursus næste gang, og forhåbentligt også lidt "online opmærksomhed" Smile

Vi vil lære folk at lave hjemmesider fra bunden vha. joomla CMS. Kurserne kommer til at ligge i forlængelse af vores site joomlatutorials.dk. I den forbindelse vil vi meget gerne have nogle inputs fra folk der er vant til at arbejde med joomla:

Hvad er interessant at undervise folk i? Hvor starter man? I et kursus der er sat til at være ca. 3-4 timer, hvor meget kan man så nå? Skal SEO med ind over? Skal man snakke en masse om moduler mm? Kunne være fedt med brugbar input, så vi kan få lavet et så godt kursus som muligt

Slutteligt lige en lille poll, for at se hvor stor interessen er:

Kunne du være interesseret i et gratis kursus i hjemmesider?

  • Nej (3,8%)
  • Ja (73,1%)
  • Ja, og jeg ville endda være interesseret i at betale et mindre beløb for det (23,1%)
  • Totalt antal stemmer: 52

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor fedt, det I tilbyder Yes

Jeg håber, at der er mange Aminoer som tilmelder sig. For hvem kan sige nej til et gratis tilbud, der ligger inde for ens interesse/forretnings område.

Der er mange personer som piver over, at det er så "dyrt" at starte op som Iværksætter. I giver hermed et top tilbud til disse personer Yes

Jeg håber, at I får seriøs mange tilmeldinger. Og held og lykke med jeres geniale hjemmeside.

VH

Glenn

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, hvis i er interesseret så kunne jeg godt komme med feedback på kurset, fx hvad i mangler osv.

Jeg laver selv hjemmesider, skriver flydende css og html, og kan php og javascript

 

Jeg ved ikke om i er interesseret? Ellers tager jeg gerne med alligevel da jeg ikke kender for godt til Joomla!, hvad der adskiller det osv.

 

/ Morten

 

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Det er da et kanontilbud, som jeg vil tro i får en god respons på.

Rasmus Hoeks:

Hvad er interessant at undervise folk i? Hvor starter man? I et kursus der er sat til at være ca. 3-4 timer, hvor meget kan man så nå? Skal SEO med ind over? Skal man snakke en masse om moduler mm? Kunne være fedt med brugbar input, så vi kan få lavet et så godt kursus som muligt

Til at starte med skal du nok definere en målgruppe.

1. Er det for folk der aldrig har prøvet at sætte en hjemmeside op - og ikke aner hvad FTP,HTML,CSS og PHP er ?

2. Er det for folk der har kendskab til ovenstående, men gerne vil lære noget om Joomla ?

3. Er det for programmører, som er velbefarne i verden af bits og hi-tech, har kendskab til flere programmeringssprog, men som ikke har dybtgående kendskab til web-scriptsprog ?

4. Eller er det en blanding af ovenstående ?

For gruppe 1 kommer man ikke langt på 3-4 timer.

Gruppe 2 og 3 kan man starte med koncepterne, En meget kort gennem´gang af installation. Hvor man finder de mest basale ting til opsætning. Skærmområder og disse opbygning i forhold til templates, Forskellen mellem moduler og plug-ins. De vigtigste filer ifm. configuration, det faktum at templatens CSS og HTML kan rettes fra Joomlas adminpanel.

Jeg hører selv til gruppe 3, og har installeret Joomla for nogle uger siden, og ovenstående var noget jeg godt kunne have brug for at vide (og dele af ovenstående er jeg stadig i tvivl om - f.eks - kan man ikke få et modul (andet end artikelmodulet) vist i centerområdet på på JA_Purity templaten (uden at skulle lave fiks-fakserier for at få den vis inden i en artikel)

Jeg var f.eks nødt til at Google for at få ændret "Welcome To the Frontpage"-teksten, og på den måde er der masser af ting som ikke er umiddelbart indlysende når man aldrig har set Joomla før.

Rasmus Hoeks:
Skal SEO med ind over?

Det kommer igen an på målgruppen (og hvor meget indhold der er i SEO set i forhold til Joomla. Er der andet end de to eller tre settings man kan ændre på (set i forhold til opsætning) - Det er klart at der er en masse omkring indhold, descriptions, keywords osv. i artiklerne, men der er jo også en grænse for hvor meget man kan gå i dybden med SEO - da det for det første er et stort område, og for det andet, så er der masser af andre ting man kan fortælle i forhold til Joomla som jeg vil tro er vigtigere når der ikke er mere tid til rådighed.

Når folk har fået lært Joomla, og derefter får kendskab til SEO, så er det måske lettere at få en forståelse for Joomlas forhold til SEO, så man kan benytte det på en fornuftig måde.

Så derfor skal man nok holde sig til de mest basale settings der er nødvendige for på sigt at kunne udnytte det (men igen kommer det an på målgruppen. Hvis målgruppen er velbevandrede i SEO var det måske værd at give SEO-relevant information set i forhold til Joomla.

Håber du kan bruge det til noget. Det kan være at jeg kommer i tanker om noget på et senere tidpunkt - som sagt er der lang vej for mig endnu. Omvendt er jeg også typen der nok skal finde ud af det, da jeg ved (som så mange andre programmører) hvor og hvordan jeg skal finde informationen.

mvh

Jan

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Tak for svar. Dejligt at se, at der er interesse for kurset. Især tak til Jan, for det lange brugbare svar!

Mht. målgruppe, så ønsker vi fra start at lave et kursus, der henvender sig til folk som aldrig har prøvet joomla og ikke har stiftet bekendskab til ftp, css mm. Det er altså med andre ord folk, som ikke har det store kendskab til hjemmesider. Vi er klar over, at man ikke kan nå at lære dem det helt store på 3-4 timer, men omvendt tror vi, at man godt kan få dem godt igang.

Det er så meningen, at de efterfølgende kan gå ind på vores site joomlatutorials.dk og få mere information (og måske endda tilmelde sig 2. del af kurset, hvor man får mere information). Så jeg tror målgruppen er noget i stil med: "IT brugere, der har en grundlæggende forståelse for computere og er fortrolige med brugen af internettet". Her håber vi på at kunne ramme mange iværksættere mm, som ønsker deres egen hjemmeside, men ikke har de store midler til at købe en.

På længere sigt vil vi også lave kurser, der henviser sig til specielle nicher indenfor joomla. Eksempelvis et "grafisk joomla kursus", hvor man lærer at redigere templates i css, lærer at style sider mm. Og evt. et helt separat kursus med SEO, extensions osv.

 

Andre inputs? Skyd endelig løs!

 

 

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Henriksen:

Du er meget velkommen til at oprette din virksomhed hos kursuskassen.dk, en portal for kursusudbydere i Danmark.. Det er gratis og vi linker direkte :-)

Det vil jeg da bestemt gøre så snart vi lige får lidt mere på skrift omkring kurset. Tak for tippet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kaltoft:
Jeg ved ikke om i er interesseret? Ellers tager jeg gerne med alligevel da jeg ikke kender for godt til Joomla!, hvad der adskiller de

Vi er da i højeste grad interesseret. Hvor er du bosat henne i landet, og har du evt. en e-mail adresse jeg kan få? Så kan jeg lige kontakte dig, når vi er kommet lidt længere i processen.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

Tak for svar. Dejligt at se, at der er interesse for kurset. Især tak til Jan, for det lange brugbare svar!

Velbekomme. Jeg deltager gerne (afhængigt af om det passer ind i min kalender :o)

Jeg er bosat syd for København.

mvh

Jan

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Jeg er ikke selv haj til at lave hjemmesider, men har allerede haft en del gavn af dine danske videotutorials på joomlatutorials.dk. Jeg synes I gør et pisse godt stykke arbejde.

Jeg vil være super interesseret i at deltage i jeres planlagte kurser! Kør på med projektet, det vil I få succes med..

Lasse Kjær

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)