Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 banker har sagt nej

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i et lille års tid arbejdet på min drøm om en webshop med specielle hunde- og katteartikler. Ting som man ikke kan få i Danmark.

Nu er jeg så klar med forretningsplan, har fundet produkterne osv.

Har været i 2 banker, som begge siger at markedet er meget dårligt pga finanskrisen. De har begge sagt nej til at låne mig 150.000 til start af webshoppen.

Så nu er jeg ved at miste modet. Er det pga finanskrisen, eller tror de bare ikke på ideen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg syntes 150k lyder som en meget stort beløb for opstart af en webhop. Selve shoppen burde kunne klares for 15.

jeg gætter på at resten er til varelager og den slags. Her kunne du eventuelt starte op med en dropshipping partner og helt slippe for at have et varelager.

 

Jeg har ikke en webshop i den forstand du snakker om så det kan meget vel være jeg er forkert på den, det var bare mit umiddelbare indtryk og måske det kan starte noget brainstorming om alternative løsninger.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kommet mange nye regler rundt omkring, med hvor meget man kan låne.

Når du beder om et lån til opstart af webshop, så er det jo dig som privatperson der låner pengene og ikke selve firmaet. Så hvis du ikke allerede har gjort det, så snak med din private bankrådgiver - han/hun kender din økonomi bedst.

Fra Svinninge
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banker har vist ikke den store lyst til at dele penge ud for tiden

Er din forretningsplan god nok?

Har du kunder der står i kø for at købe dine produkter?

Udskiller du dog fra dine konkurrenter?

Har du en  webshop... det tager tid at lægge varer ind, sætte brugergrænsefladen pænt op, få aftalen i stand med PBS osv. osv. - der kan du godt beregne omkring en måned uden at der sker ret meget andet end at du venter på PBS

 

Måske vil det være smart at starte i lille skala. Dvs start en lille bitte webshop med begrænset varelager (mindre startkapital som du selv må sponsorere). Få kunder ind ad døren og SÅ går du i banken og siger "Se jeg kan godt - lån mig så de penge så jeg kan få ordenlig gang i biksen"

Og så regn på hvor lang tid det vil tage før din shop er selvkørende og banken kan få deres penge igen, lav et likviditetsbudget, hav en salgstale klar med gode argumenter osv. - det ser altid godt ud at være ekstremt velforberedt når man står i banken.

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe:

Hej.

Jeg har i et lille års tid arbejdet på min drøm om en webshop med specielle hunde- og katteartikler. Ting som man ikke kan få i Danmark.

Nu er jeg så klar med forretningsplan, har fundet produkterne osv.

Har været i 2 banker, som begge siger at markedet er meget dårligt pga finanskrisen. De har begge sagt nej til at låne mig 150.000 til start af webshoppen.

Så nu er jeg ved at miste modet. Er det pga finanskrisen, eller tror de bare ikke på ideen?

 

Jeg tror ikke kun at det er på grund af finanskrisen. Vi fik nej i 3 banker og opgav til sidst, da vi skulle starte Sponsorplay. Istedet hev vi alt hvad vi kunne på vores personlige kassekreditter og startede op med et lidt mindre beløb end planlagt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

Som jeg har forstået det, så er det bankerne ser på primært, om de har nogen sikkerhed for lånet, hvis det går galt. De kigger mindre på om de tror på ideen, end de gør på om de kan få pengene hjem hvis det går galt.

I forbindelse med finanskrisen er de jo nok blevet endnu mere selektive mht. hvem og hvad de vil låne til.

Som Senna skriver så tror jeg også det vil være fornuftigt for dig at starte med et mindre budget. Der er en masser hug og erfaringer, som man for når starter som e-købmand. Her tror jeg faktisk, det kan være smart ikke at havde så stort et budget, for så er det færre penge som man kaster i den gale retning.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

Må indrømme jeg syntes 150k lyder som en meget stort beløb for opstart af en webhop. Selve shoppen burde kunne klares for 15.

Hvis du har nogle ambitioner med din webshop så er 150k absolut ikke et stort beløb.

Lad os sige du bruger 50k på det tekniske på din webshop og 50k på lager så skal du også have mindst 50k til markedsføring.( i realiteten så koster lageret så nok betydeligt mere ).

Men nej 150k er ikke et meget stort beløb at starte et webshop project op på.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Burde i ikke koste 150.000 kr. vis du finder en herinde laver en stanard shops kan sikkert laves for 5000 kr til måske 30.000 kr ved ikke hvilken shops præcis du ønsker.

 vis du sidder et par timer dagligt og tilføjer lidt links til siden kommer du også langt , du kan desuden  gratis down load 2 udgaver om søgeord optimering gratis en på http://www.seo-lex.dk/ og en http://seo.demib.dk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et banklån du vil have, så klø på! 2 banker er ikke ret meget at spørge. Stop først med at spørge når du har spurgt ALLE bnker i Danmark mindst 2 gange hver. Tag ikke et nej for et nej. Bliv ved og kø på.

Fælles for alle dem jeg kender der nogensinde har fået sucess med noget som helst er, at de har startet med at få nej fra alle. Lad dig ikke skræmme af det :)

150k synes jeg bestemt ikke lyder som et urealistisk højt budget for at etablere en webshop - alt efter hvad du har medregnet. Så på det punkt er jeg helt uenig med andre her.

Men spørgsmålet er så om et banklån er den rigtige løsning. Alle der kender mig ved hvilket anstrængt forhold jeg selv har til netop banker. I de første 15 år som iværksætter var jeg dybt afhængig af bankerne. Og jeg hadede det! I dag er jeg helt fri af bankerne. Det er virkelig en fornøjelse!

Hvis du vælger at droppe bankerne, eller bare bliver ved med at få nej til at låne, så ER der andre muligheder ... f.eks.:

  1. Find private investorer (evt. en slags "folkeaktier" i din omgangskreds)
  2. Spar op - tag et par ekstra jobs i en periode og arbejd som en gal, brug så lidt som muligt og spar op. På 1-2 år, eller hurtigere, burde du kunne spare de 150k op.
  3. Tag et job ved siden af din nye webshop - så sparer du lønnen, og måske behøver du ikke at have alle 150k på bankbogen når du starter
Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Du må endelig ikke miste modet. Mange spår at lige præcis markedet for ting til kæledyr er på vej op!

Få lavet en gennemarbejdet og troværdig forretningsplan, start op i det små og vis banken at du kan :-)

Mange hilsner,

Rikke Boe

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)