Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en medarbejder godt det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I der har forstand på regler og love.

Må en mopset og illoyal medarbejder gerne slette alle sine indkomne mails selvom de er skrevet til firmaets mailadresse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

For det første ændrer det ikke loven om den ansatte er illoyal og mopset. Hvis mail'sne er sendt til hendes firmaadresse, så kan jeg ikke umiddelbart se noget i at hun sletter sine mails. De er jo sendt til hende?

Men hvis hun er så belastende, hvorfor fyrer du så hende ikke?

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke ekspertise i dette, men vil da gå ud fra at alle mails der sendes i firma regi tilhører firmaet, og hun derfor ikke må slette dem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Malte Hvid:

For det første ændrer det ikke loven om den ansatte er illoyal og mopset. Hvis mail'sne er sendt til hendes firmaadresse, så kan jeg ikke umiddelbart se noget i at hun sletter sine mails. De er jo sendt til hende?

Men hvis hun er så belastende, hvorfor fyrer du så hende ikke?

Øhhh... Diffiner hvornår noget er hendes, når hun er ansat. Varetager hun så ik en funktion i firmaet, og arbejder i firmaets interesse, hvorfor alle indkomne mails må betragtes, som firmaets ejendom?

Er hun f.eks eksport manager, så har hun ansvaret for eksporten, men alt kunde korrespondance er sket fra firmaet og for firmaet, og er måske vigtig i fremtiden. Så kan personen da ik bare slettet dette, fordi vedkommende har lyst...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du har helt ret. Jeg ved ikke lige hvad der skete i mit hoved, da jeg skrev det. Jeg tog 100% fejl.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bange for at der ikke er noget at gøre.

Jeg sletter mails dagligt og det er der ikke noget galt i.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En firmamail er firmaets egendom. Det er den adresse som du skriver på vegne af et firma fra og kan sidestilles med at du skriver på firmaets brevpapir. Det samme er tilfældet når du modtager e-mails. Du modtager disse på vegne af firmaet -  sidestillet med at du får et brev til firmaet att. dig.

Dette er område som bør være reguleret i en personalepolitik.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Etailmedia.dk - Nis Jensen:
Jeg sletter mails dagligt og det er der ikke noget galt i.


Det afhænger af den enkelte virksomheds politik og indhold, hvad der kan slettes og ikke slettes..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Etailmedia.dk - Nis Jensen:

Jeg sletter mails dagligt og det er der ikke noget galt i.

Er sikker på alle gør det. Og det er de også bemyndiget til at gøre... Men igen det afhænger meget af hvilke mails der er tale om... Du sletter næppe ordre eller ordrebekræftigelser, fordi du lige havde lyst Wink

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er vigtige mails der er blevet slettet og du gerne vil have dem igen, er det højst sandsynligt ikke umuligt at finde dem igen, da de nok ikke er blevet overskrevet med andre data. En søgning på "data recovery software" el. lign. på Google kan give dig et billigt/gratis program til at finde slettede data igen. Har selv brugt et sådant program til at finde slettede data på min harddisk (kan dog ikke huske hvilket program jeg brugte, men det var gratis og fuldt funktionsdygtigt) og det er både let og hurtigt.

Hvis du vil finde dataene igen, er det essentielt, at de ikke er blevet overskrevet med andre data, så jo før du prøver at finde de tabte data jo bedre.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)