Vil på ingen måde forsvare Post Danmark, men nu skal man blot huske at holde de rigtige ting op mod hinanden. Hvis i sendte uforsikret som brev og håndskrev alt før, er det klart at i mærker en så stor forbedring. Husk dog også at Post Danmark sender forsikrede pakker og har et online webpack modul som automatisk kan skrive labels ud. Fejlprocenten er meget svær at vurdere når der sendes breve, men 10% lyder meget højt, hvilket måske også skyldes at det er nemt for kunden at snyde med. Kunne forestille mig at i volumemæssigt har meget små forsendelser (smykker), så hvordan er priserne her når der er tracking på? Ved Post Danmark skal man jo op i "pakker" og en forholdsvis høj pris før at der er tracking på. Forstår godt nok ikke helt hvis Post Danmark leverer DHL pakker - post dk underbyder vel ikke deres egen service? Hvordan håndteres det derudover hvis DHL selv forsøger at levere, og kunden ikke er hjemme? |
stein:- vi tog et målning på det, og ca 10% af alle vores brev forsendelse blev væk, af en eller anden grund
Dette tal kender jeg slet ikke. Det sker faktisk aldrig, at et brev/maxibrev bortkommer.
Der var ganske vist et posthus i Københavnsområdet, hvor det kunne sket, men vedkommende, der fik brevene til at forsvinde, er tilsyneladende fyret.
Så argumentet med, at breve/maxibreve bortkommer hos Post Danmark, kan ikke få mig til at skifte, for jeg oplever det simpelthen ikke.
En anden ting er, at jeg har 2 leverandører der indenfor det seneste år har forladt DHL, på grund af bøvl, uregelmæssigheder og forsinkelser, så deres valg, får mig heller ikke til at skifte.
stein:DHL levere også dagen efter. Det vil sige henter pakker hos os kl 16:00 og kunden har dem næste dag.
Dette lyder derimod godt.
Men betaler du ikke ekstra for afhentningen? - Det gør man vist hos GLS.