Jeg har så importeret fra 3. land for første gang som virksomhed, og har modtaget en told deklaration fra post dk.
dog har jeg lidt spørgsmål til dette dokument.. (jeg er importør registreret som fuldstændig express)
har lidt svært ved at finde rundt i alle de oplysninger dette dokument indeholder, og jeg vil gerne forstå så meget som muligt., så er der en der evt vil hjælpe med at forklare lidt omkring rubrik 47 (beregning af afgifter)
og så lige et ekstra spørgsmål.. kan det passe at jeg skal betale ca 35% i told? eller er det helt normalt? ikke at jeg har noget problem med det, men synes bare det virker af lidt meget i forhold til hvad jeg har læst mig til ellers omkring told.
Den præcise toldsats står på deklarationen (i procent med en hel masse decimaler), så der kan du se, hvad satsen er. Moms-beløbet fremgår også af blanketten, men det skal ikke betales, blot modposteres i dit regnskab (der er masser af tråde herinde, der handler om bogføring af importmoms)
Husk at tolden beregnes af indkøbspris + fragt, så det kan også snyde.
1000 tak for hjælpen, jeg tror sørme jeg har fået regnet momsen med i beløbet, hovsa :P
dog kan jeg íkke se noget sted der står % kun en sats der hedder 650.00 i rubrik nr 47, i linjen neden under står der sats 2500.00, kan det være det? for så er det beløb der står jo nok inkl købsmomsen.
De 650 svarer til 6,5% i told, og de 2500 er 25% moms. Når du får opkrævningen fra Skat indeholder den kun tolden, men du skal huske at bogføre de 25% moms.
Jeg har også fået en sådan opkrævning, og er trods ovenstående korrespondence stadig lidt i tvivl.
Jeg har købt varer fra Norge for 3.375 kr. Jeg har fået en "beregning af afgifter" på 957,60 kr. Heraf er 91.10 kr. beregnet på grundlag af 3375 til sats 270, mens 866,50 kr er beregnet på grundlag af 3466 til sats 2500.
Skal jeg betale noget?? Og hvordan skal jeg forholde mig regnskabsmæssigt til de der ting?