Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er commision sort arbejde?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Heys Amino'er! :D

Jeg overvejer at ta´imod bestllinger af tegneopgaver.  Dette skal forstås som en slags hobby og for at tjene en smule ekstra. Der er primært snakke om portrætstegning osv, men ville bare vide om det her var sortarbejde? har set rundt omkring på Devianart og tegnebordet.dk at folk tager imod "commisions" tegnebestillinger, så det et rimeligt udbredt. Så mit spørgsmål er så om det her ses som sort arbejde ???

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næh, så længe du opgiver dit oversud på din selvangivelse og bliver momsregistreret såfremt det er påkrævet, så er det fuldt lovligt at udføre sådan arbejde for andre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jing

Hvis du får en indtægt og betaler skat er der ingen ko på isen det er så snart du ikke betaler skat det betegnes som sort arbejde Wink

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er først sort arbejde, hvis du undlader at oplyse SKAT om din indtægt... Hvis du oplyser den til SKAT og overholder gældende lovgivning, er der intet forkert eller forbudt i det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at kunstnere må tjene et vist beløb uden at betale skat af det? mener det er 50.000 om året..

Så er spørgsmålet bare, om portrættegning kan gå ind under betegnelsen kunst?!

Prøv at ringe til skat og spørge.. det kan der da ikke ske noget ved..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Er der ikke noget med at kunstnere må tjene et vist beløb uden at betale skat af det? mener det er 50.000 om året..

I så fald kan mine ydelser hurtigt ophøjes til kunst Cool - Det må være muligt at lave en kunstnerisk hostingløsning, når man kan kalde det kunst at pisse på en husgavl Wink

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jakodan:

Er der ikke noget med at kunstnere må tjene et vist beløb uden at betale skat af det? mener det er 50.000 om året..

I så fald kan mine ydelser hurtigt ophøjes til kunst Cool - Det må være muligt at lave en kunstnerisk hostingløsning, når man kan kalde det kunst at pisse på en husgavl Wink

 

og hvad med os der er leverandører til kunstnere? Det er da osse lidt en kunst at sælge til dem?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Momslovens § 49, stk. 2, nr. 3 fastslår, at kunstneren først har pligt til at lade sig momsregistrere, når salget af egne kunstgenstande i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger 300.000 kr.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=150692

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

For at følge op på om portræt tegning er kunst - så huske jeg en def et eller andet sted fra:

"For something to be art it must have no other purpose than it self - no function - no use"

Så hvis man bruger den kan man da let kalde det kunst!

 www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
Er der ikke noget med at kunstnere må tjene et vist beløb uden at betale skat af det? mener det er 50.000 om året..

Kunstnere  skal som alle andre svare skat af deres indkomst fra første kroner. - og så alligevel har de nogle undtagelser.... I det omfang at en kunstner har en ekstraordinær stor indkomst i et enkelt år kan under visse betingelser gives en fradrag i skatten.



Side 1 ud af 2 (13 indlæg)