Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan parkeringsbøder indgå i mit regnskab?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

CITAT:

Det forhold, at overtrædelse af parkeringsregler ikke medfører egentlig straf, men alene en parkeringsafgift, bevirker ikke, at sådanne parkeringsafgiftsbeløb kan fratrækkes, jf. LSRM 1980.137.

Hvis en arbejdsgiver betaler bøder, som er pålagt de ansatte i forbindelse med udførelsen af deres arbejde, kan den erhvervsdrivende fratrække beløbene, der i relation til den erhvervsdrivende må anses for lønudgifter. Beløbet anses for A-indkomst for den ansatte, der ikke kan fradrage bøden.

KILDE: http://www.tax.dk/lv/lve/E_B_5_5.htm

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ intet har ændret sig i mange år....

Parkeringsbøde
Er en parkering decideret til fare for andre, eller forhindrer den andre trafikanters færdsel, kan politiet give en parkeringsbøde i stedet for en parkeringsafgift.

Parkeringsafgift
Overtræder man de lokale parkeringsbestemmelser, kan politiet eller kommunen kræve en standsnings- eller parkeringsafgift.

Private parkeringsselskaber kan ligeledes opkræve en parkeringsafgift for manglende betaling, uberettiget brug af parkeringspladsen eller uhensigtsmæssig placering af bilen på private parkeringspladser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det "trick" dur mere, men for år tilbage kan jeg huske at flere af mine bekendte, i virksomheder, betalte deres P-bøder med frimærker. Frimærker kan man godt trække fra ifirmaet, og de leder ingen spor tilbage til hvordan de fkatisk er blevet brugt Cool

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En tur på posthuset - købe frimærker - få et bilag - returnere frimærkerne til Posthuset - få pengene - smide returbilag væk - betale p-bøden......

Den ville være nærmest umuligt at bevise at frimærkerne ikke er brugt til udsendelser......

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

En tur på posthuset - købe frimærker - få et bilag - returnere frimærkerne til Posthuset - få pengene - smide returbilag væk - betale p-bøden......

Den ville være nærmest umuligt at bevise at frimærkerne ikke er brugt til udsendelser......

Hvad med:

en tur på posthuset - rode i skraldespanden - finde en masse bilag - når du har kvitteringer nok til både p-bøde og en god middag med familien kan du tage videre :)

Alternativt ville det være lækkert med en kvitterings-byttebørs hvor svindlere kunne bytte/sælge kvitteringer - og officielt kan det jo være for "skøre samlere - altså ikke erhvervsdrivende" :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg henviste til var nu lidt anderledes - og som sagt ved jeg ikke om det virker mere, men politiet og de forskellige parkeringsvagter modtog gerne betaling direkte i frimærker

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er innovativ Jørgen. Der er unægtelig mange muligheder, hvis man vil svindle og bidrage. Netop i disse dage har der været fokus på Danmark som det idelle sted for kreativt  skattetænkende mennesker som bruger danske selskaber i vid udtrækning. En af grundene af den ualmindeligt dårlige kontrol som SKAT gennemfører. Sandsynligheden for at blive udtrukket til kontrol for skatteforhold er pt. ualmindelig lille....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det jeg henviste til var nu lidt anderledes - og som sagt ved jeg ikke om det virker mere, men politiet og de forskellige parkeringsvagter modtog gerne betaling direkte i frimærker

Mikkel,

Det er rigtigt at frimærker som betalingsmiddel tidligere har været sidestillet med mønter. Det er de ikke længere!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Det er rigtigt at frimærker som betalingsmiddel tidligere har været sidestillet med mønter. Det er de ikke længere!

Det var satans! ...  Nå, men man kan da så heldigvis stadig "betale" de fleste politifolk med en lille klump hash Cool

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ikke er interesseret i kreativ bogføring, frimærker og skraldespands bilag, vælger jeg bare at følge med i jeres debat. Det er da ret underholdende :)

Men tak fordi jeg blev det klogere. Parkeringsafgiften bliver betalt fra privatkontoen.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)