Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år gammel/webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle aminoer :D..

Jeg er ikke helt sikker på at mit topic ligger rigtigt, og hvis det ikke gør må i meget undskylde det.

Jeg er en dreng på 15 år, der har tænkt på at starte en lille webshop, hvor jeg primært har tænkt mig at sælge produkter fra diverse restpartier.

Min lille webshop vil være uden cvr nummer, da jeg kun er 15 år gammel. Og så var det jeg tænkte på, hvad skal jeg opgive til skat ?. 

Skal jeg kunne dokumentere alt hvad jeg har købt/solgt ?, Og er der i det hele taget nogle særlige ting/regler jeg skal holde særligt øje med ?..

I må meget undskylde hvis mine spørgsmål har været stillet før, jeg har søgt så godt jeg kunne :)...

takker på forhånd :D..

Med venlig hilsen. Kasper S. Dinsen

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Nu er jeg også selv under 18 og har lidt erfaring indenfor emnet, uden at være ekspert..

Du skal oplyse dine indtægter under B-skat du skal kunne dokumentere alle dine udgifter, du skal desuden også sende en faktura ud til kunden, så det er vigtigt at havde styr på dit regnskab.

Desuden skal du være opmærksom på at du har et fradag på 30.000 kroner ca. som der ikke skal betales skat af, men at du skal betale 10% af din omsætning til arbejdesmarkedes bidrag..

Håber jeg kunne hjælpe :)

Hvis du har flere spørgesmål kan du tilføje mig på msn, eller sende en mail til krii08@hotmail.com (også msn)

mvh Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er informeret skal du opgive SE-nummer i faktura osv. Det kan enten være dit CPR-nummer (personnummer) eller et CVR nummer. Da jeg ikke er fantastisk glad for at få mit CPR-nummer spredt mest muligt, oprettede jeg et CVR-nummer på virk.dk (som enkeltmandsvirksomhed) og kan nu vedlægge CVR-nummer ved mine fakturaer. Det tager ti minutter at udfylde, så det ville jeg gøre hvis jeg var dig.

Til spørgsmålet om hvad du skal indberette, kan jeg umiddelbart sige intet.. Du har ikke pligt til at føre regnskab, men gem alligevel alle fakturaer for køb/salg i firma-øjemed til senere (man ved aldrig om man kan få brug for det).

 

Du må endeligt skrive mig en mail, hvis du har andre spørgsmål. Jeg sidder i nogenlunde samme situation som dig, og vil hellere end gerne dele lidt af min (ganske begrænsede) viden.

 

MvH

 

Simon Tørring

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.. Men er det muligt at oprette et cvr nr når man er under 18 år gammel ?..

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde i hvert fald ingen problemer :)

 

MvH

 

Simon Tørring

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Så vidt jeg er informeret skal du opgive SE-nummer i faktura osv. Det kan enten være dit CPR-nummer (personnummer) eller et CVR nummer. Da jeg ikke er fantastisk glad for at få mit CPR-nummer spredt mest muligt, oprettede jeg et CVR-nummer på virk.dk (som enkeltmandsvirksomhed) og kan nu vedlægge CVR-nummer ved mine fakturaer. Det tager ti minutter at udfylde, så det ville jeg gøre hvis jeg var dig.

Det er desværre ikke lige noget man gør på ti minutter når man ikke er myndig (har jeg selv erfaret). Det kræver godkendelse fra Statsforvaltningen, og det kan godt være en laaang proces. Lang proces som i flere måneder, hvis ikke vi taler et år.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Jeg havde i hvert fald ingen problemer :)

 

MvH

 

Simon Tørring

 

Ok, Det kigger jeg lige på :)..

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Jeg havde i hvert fald ingen problemer :)

Sandsynligvis fordi det står i forældrenes navn? Ellers har de godt nok begået en stor fejl hos E&S ;)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror helelr ikke simon har klaret det helt alene i hans navn:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt.. Første problem i min vej til et CVR-nummer. Tak for reminderen

 

MvH

 

Simon Tørring

 

Ps til overstående: jojo, men jeg regnede egentligt bare med at, at udfylde blanketten og sende den ind var nok, havde slet ikke regnet med at der var problemer derfra (lidt naiv har man jo lov at være)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)