Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonti til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed som tilbyder IT-konsulentassistance.

Jeg ønsker primært at anvende virksomheden til opsparing, således at overskuddet hvert år beskattes med 25%, og så (en skønne dag) beskattes iht. min på daværende tidspunkt marginalbeskatning ved udtræk af overskud. Er det korrekt forstået, at jeg skal køre virksomheden iht. virksomhedsordningen?

For at kunne køre iht. virksomhedsordningen har jeg hørt, at jeg fra starten af skal indbetale overskud og moms på separate bankkonti. Tilsvarende har jeg hørt at alle virksomheder skal have en NEM konto (på CVR nummeret). Min bank vil ikke oprette konti til mig til erhvervsmæssige formål, dette til trods for at jeg hverken beder om kredit eller betalingskort. Jeg kan selvfølgelig oprette konti i privat regi, men det vil stadig ikke løse problemet med virksomhedens NEM konto - skal banken jo skal allokere. Hvad gør jeg?

Mvh.

JASE

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel et selskab du vil oprette !!

25% skat gælder nok ikke personligt drevet virksomhed eller ??

mvh

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej JASE,

1. Ja, du skal lave din selvangivelse i henhold til virksomhedsordningen, hvis du ønsker 25% beskatning indtil du trækker pengene ud til privat forbrug.

2. Du behøver ikke at oprette seperate bankkonti til moms og omsætning/overskud. Men du skal have en bogføringskonto til varesalg og en anden til moms.

3. Hvis din bank ikke vil oprette en bankkonto tilknyttet dit CVR.nr., så kan det skyldes at din bank slet ikke servicerer virksomheder. Der er nogen, som kun er målrettet private. Tag kontakt til en anden bank og hør dem, om de vil have dine penge stående. Det burde ikke være noget problem at finde en bank til udelukkende indlån i øjeblikket.

4. Når din (nye) bank har oprettet din firmabankkonto, så bed dem om at registrere kontoen som virksomhedens NEMKONTO. Derefter burde alt være i orden. NEMKONTO bruges, når du eks. skal have penge tilbage i moms eller evt. andre udbetalinger fra SKAT.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)