Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den forvider selvstændig vognmand

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino ér

Jeg er godt nok forvirret over de forskelig låne udbyder der er på nettet de skriver alle sammen RKI ingen hendring og vi er ikke i finanskridese

jeg er startet min vognmands virksomhed her i Marts månede i år og har sikker kørsels til en intjening omkring 45000 + moms og det er i Fredericia og bor i Horsens og så var det konen og jeg blev enig om at flyttet til Taulov / fredericia, Vi havde også fundet huset vi vil købe og havde lavet alle papirne sendt den ind til en finasering selvskab og fik svar her i dag tirsdag med afslag pga finanskridsen og jeg ikke havde 2 år´s regnskab og hvade en forstor gåld på 350000 og står i RKI og konen er Førtidspersonist,

jeg ved ikke hvad vi skal gøre nu da der er sku spild at tid / brændstof fram og tilbage Horsens / Fredericia 2 gang i døgnet

er der mind en der kan hjælpe med at finde en løsning der skal lige siden at der vil gå 3 månder enden vi kan skaffe til evt indskyd til at leje noget

 

mvh

Den forvirret vognmand  

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

RKI=afslag fra de feste Låne udbydere.

fortidspesion=afslag fra mange låneudbydere.

Jeg er selv vognmand og køre fra holbæk til kastrup hverdag. (har selv valgt det)

Du har selv valgt at du vil være vognmand. Men vil forslå at snakke med din bank de kender dig og din virksomhed.

Men forstår kreditselskabet 40.000kr-45.000kr om måned, er ikke en garanti. tror mig uanset hvor du køre

Sæt din ned og lave et drift budget, find ud af hvor du skal indtjene pr. dag så det lige kan køre rundt.

OG ET RÅD FRA MIG. LAD VÆR MED AT REGNE MOMSEN MED, DU HAR DEN KUN TIL LÅNS!

Hilsen Dennis TSF Trading -Transport, lidt hurtigere-

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med at leje et værelse i fredericia og sove der et par dage om ugen?

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forde vi gerne vil bo i fredericia og slippe for den transport tid og leje et værlse er der ikke økonomi til lige nu

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er økonomi til at købe, men ikke til at leje? Den forstår jeg ikke helt.

lejebolig.dk giver en søgning på Fredericia mulighed for at leje et 1-2 værelses for 2.600 - 3.500

Eller et hus til 9.500

Hvis du virkelig vil spare transport tiden så ville jeg nøjes med en billig 2 værelses for det næste ½-1 år og spare op så der er noget at vise banken/låneinstitutter...

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det er jo sådan set ligegyldigt hvad du har af indkomst, det er mere spørgsmålet om hvad du har af udgifter.

Allerførst må du slå koldt vand i blodet. Du er lige startet op, og nu skal du ikke ud og stifte ny gæld, men istedet afvikle noget af den gamle.

 Én af de ting der er allerbilligst hos en iværksætter, er hans tid. Selvfølgelig er det surt at skulle have den transport tid, men du har udgifter til "transport"brændstof på omkring 100 kr. om dagen, og med fratræk af afgifter m.m. er det såmænd ikke meget mere end en lønmodtager bruger på transport med det offentlige, og du sidder da i din bil med kaffekoppen indenfor rækkevidde.

Hvis du har det så svært økonomisk nu, at en indtægt på 55-60 tusind ikke giver dig mulighed for at leje et værelse (det synes jeg så heller ikke er en god idé, -men lad det ligge) så har du altså et behov for at få ryddet op dine gældsposter. Så er det sagt ligeud.

Der er ingen tvivl om at en flytning vil spare penge i det lange løb, - problemet er bare at du ikke er i det lange løb. Der er lige begyndt at rulle penge ind på kontoen, men jeg er overbevist om at når du har svært ved at skaffe til et depositum på en lejelejlighed, så er det fordi der ligger nogle regninger og bider sig i halen. Ligeså snart du har fået betalt én stor regning er en anden regning allerede forfalden med nogle dage over tiden, og skal afvente at du igen får penge fra din kunde. Sådan kører møllen, og det vil den blive ved med hvis ikke du gør noget ved det.

1) Sørg for at din nuværende husleje altid bliver betalt til tiden, - basen skal være iorden ellers spiller klaveret ikke.

2)  Du skal have lagt et budget. Her er det vigtigt at der hver måned bliver lagt penge til side til kvartalsregningerne. Glem ikke at lægge penge til side til Skat hvis ikke du allerede betaler forskudsskat på girokort.

3) Når man kører meget har man en tendens til at "trøstespise". Om der ryges for mange cigaretter eller købes for meget snack/grill eller kopholdere kommer ud på ét, der ryger nemt et par tusind på den konto uden du egentlig er klar over det. Sørg derfor for kun at have de aftalte lommepenge på dig, og køb dit trøstespisesnack når du alligevel handler ind i lavprissupermarkedet, - dér koster det kun 1/3 af hvad det koster på tankstationen. 

4) vurdér dine gældsposter. Kreditkortgæld, afbetaling på fjernsynet m.v. koster typisk 25-30% i renter om året. Dem skal du af med så hurtigt som muligt.

Jeg synes ikke 350.000 kr. er så overvældene meget at skylde væk, og med lidt fornuftig planlægning synes jeg bestemt at der er lys for enden af tunnellen, - det bliver altså bare ikke lige i overmorgen.

Men lade være med at stifte mere gæld, - det er som at tisse i bukserne i din situation.

/Michael

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

mit forslag er egentlig at leje et værelse (eller bare en seng et sted). Det kan vel nok betale sig bare med brændstofbesparelsen.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

45.000 er ikke meget i kørselsindtægter, når du samtidig har en stor gæld der tynger og samtidig sætter dig i mere gæld til hus og varebil.

Forsikring for kørsel med fremmed gods er meget dyrt, diesel ligeså, så der er ikke ret mange kroner til dig selv at betale gæld med og du skal også have noget at leve af.

Derfor siger långiverne nej uanset og du står i RKI eller ej.

mvh

 

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:
Forsikring for kørsel med fremmed gods er meget dyrt

Lanther undskyld min indblanden.

Kan hurtigt nævne at sådanne nogle som Kurergruppen,trazen,stormbudet osv. har indgået kollektiv aftale med fragtføreforsikring som det så pænt hedder. Så kommer vognmanden ikke til at betale 30.000-40.000kr om året som sådanne en forsikring koster.

hvis jeg ikke tager helt fejl mener jeg at kan huske at den forvirret vognmand er hos kurergruppen. og så er med i dennes forsikrings ordning.

Men lille sjov ting er at du gentager faktisk det jeg har sagt.Wink

Hilsen

Dennis

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Først til Dennis

vil jeg bare sige du har rat jeg har fast kørsels for Kurêrgruppen i Fredericia og ja angåne forsikring på min kassevogn giver 11000 kr årlig med det hele

alså Fragtføreransvarforsikring og kasko på bilen så der er jo billig forhold til ander jeg har taget tilbud hjem fra for eksembel skal codan for den samme forsikring skal havde 30000 kr årlig der er jo meget at spare der alderede

men noget andet er jeg og konen blivet enig og at leje et Rækkehus i fredericia til en max husleje på 6500 kr + forbrug så vis i kender nogen der kender nogen der ved hvor vi kan leje et rækkehus så må i gerne give lyd fra jer af her eller på min mail der hedder ls-transport@stofanet.dk

Mvh

Den forvidere vognmand (Søren)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)