Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et firma skylder mig penge

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille enkeltmands firma (massør) jeg har lavet noget freelance arbejde for spa sted i kbh. men har ikke fået penge for den sidste måned jeg var der (juni) har har selvfølgelig kontaktet ejeren flere gange men har endnu ikke fået svar på hvornår jeg får mine penge. Hvad har jeg af muligheder? gode råd modtages gerne :-)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mirka

Hvor stort beløb drejer det sig om ?

/allan

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at du har skrevet en faktura for dit arbejde? Og at der er nogle betalingsbetingelser på, som ikke er blevet overholdt?

I så fald skal du nu skrive en rykker, hvor du venligt men bestemt gør opmærksom på, at dit tilgodehavende skal betales inden 10 dage, og at hvis det ikke er sket, vil "sagen uden yderligere varsel blive sendt til retslig inkasso".

(Hvis det så i øvrigt er en god samarbejdspartner, kan du jo selv aflevere rykkeren og forklare, at du er nødt til at have dine penge, og måske tilbyde en afdragsordning, hvor du får halvdelen med i hånden med det samme og resten f.eks. 1. september. Hvis du laver en afdragsordning, skal du gøre det skriftligt, men det er ikke så kompliceret, og det må gerne være i håndskrift - altså noget I laver sammen, mens du er der.)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mirka:

Hej

Jeg har et lille enkeltmands firma (massør) jeg har lavet noget freelance arbejde for spa sted i kbh. men har ikke fået penge for den sidste måned jeg var der (juni) har har selvfølgelig kontaktet ejeren flere gange men har endnu ikke fået svar på hvornår jeg får mine penge. Hvad har jeg af muligheder? gode råd modtages gerne :-)

Brug formel rykkerprocedure og så inkasso.... Big Smile

 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det er kun 2200 det drejer som om, og for et lille firma som mit er det jo også en slags penge :-)

jeg har selvfølgelig skrevet faktura.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

man siger 3 rykkere og så til inkasso, men hvad siger ejeren da til det, har du sendt faktura eller er det sort.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

astroman:

man siger 3 rykkere og så til inkasso, men hvad siger ejeren da til det, har du sendt faktura eller er det sort.

Der findes  intet krav om at man skal skrive 3 rykkere!

Mvh

Ravn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mirka:

det er kun 2200 det drejer som om, og for et lille firma som mit er det jo også en slags penge :-)

jeg har selvfølgelig skrevet faktura.

Problemet er bare det vil koste ca det samme at indrive, men er du sikker på der er penge at hente ville jeg gå efter den, med incasso Smile

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er skrevet herover, så kræver det en 1. rykker når betalingsbetingelserne ikke er opfyldt. Hvis dette ikke fremtvinger nogen betaling, så sendes 2. rykker som SKAL have påskriften "Inkassovarsel" og den SKAL have mindst 10 dages betalingsfrist. Begge ting skal være opfyldt for at det er juridisk gyldigt.

Hvis dette heller ikke fremtvinger betaling er du i din gode ret til at sende sagen til inkasso. Det behøver ikke at koste noget. Transcom CMS tilbyder f.eks. gratis inkasso-service, såfremt du har fulgt ovenstående regler og at der samtidig ikke er gjort indsigelse mod den oprindelige faktura. De lever udelukkende af de gebyrer de lægger oven i dit krav.

Der er garanteret andre inkasso-foretagender der tilbyder lignende ordninger.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkPrøv at søge på google "hvad skal stå i et rykkerbrev" - så finder du et rigtig godt indlægamino, der beskriver præcist hvordan du formulerer rykkerbrevet korrekt..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)