Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - hvad trækker I fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder lige og tænker lidt...

Jeg har en webshop, men har indtil videre kun trukket køb af ny pc fra.

Jeg vil selvfølgelig ikke udnytte systemet, men jeg vil heller ikke snyde mig selv.

Kan jeg trække internet og tlf fra? Min webshop er naturligvis betinget af, at jeg har internet, og min telefon bliver også primært brugt til firmaet, da jeg bruger fastnet til andre samtaler.

Så helt konkret: Hvad kan man trække fra?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække det hele forholdsmæssigt fra. Internet er en vurdering af, hvor meget det bliver brugt i firma og hvor meget privat. Telefonen er også en fordelingsnøgle, hvor du ikke kan trække abonnement fra som udgangspunkt. Men hvis du benytter "lønmodtagermodellen", og lader dig beskatte af 3.000,- i 2009, kan du betale hele fakturaen via firmaet.

Herudover kan du trække de udgifter fra, der vedrører firmaet. Hvis du privat i sin tid har købt udstyr til kontor, som du nu kun bruger i firmaet, kan du sælge dette udstyr til firmaet, f.eks. regnemaskine, tastatur, mus, lysindfald m.v. Det kan sælges til dagskursen i brugt stand.

God fornøjelse :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

1000 tak for dit svar.

Jeg er ikke lige sikker på at jeg ved hvad du mener med "lønmodtagermodellen"... Jeg ville gerne at jeg kunne trække hele fakturaen gennem firmaet - både med internet og tlf, da jeg synes det er enormt svært at vurdere hvor meget jeg bruger det til firma og privat - så denne model lyder lidt interessant?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lønmodtagermodellen er, at du på din selvangivelse angiver 3.000,- under "indkomst, privat dagpleje ... fri telefon m.v." Du kan derved trække dine telefonudgifter fra, herunder fastnettelefon. Men bemærk, at dette kun er i 2009 - reglerne laves om fra 2010.

Din internet går ikke ind under denne ordning - hvis du bruger internetadgangen privat på noget tidspunkt, skal du korrigere for det private forbrug når du laver dit regnskab. Du kan godt betale fakturaerne fra firmaet løbende, og så blot korrigere med en anslået procentsats når året er gået, hvor du kreditere kontoen for internet, og debiterer kontoen for private hævninger.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)