Kære Amino-brugere. På ErhvervsBladet.dk arbejder vi lige nu på et tema om, hvordan virksomheder kan bruge kungeklager konstruktivt - eksempelvis til at optimere servicen eller produkterne. I den forbindelse vil vi gerne høre, hvordan I har erfaringer med at håndtere klager fra kunderne og bruge dem fremadrettet på en konstruktiv måde. Har I gjort jer nogle gode erfaringer - og måske ligefrem oplevet, at kundeklager kan være en eyeåbner til nye ideer og forbedringer, så skriv endelig her i debatten eller til asa@erhvervsbladet.dk. Vi bruger et udpluk i avisen - og linker naturligvis til Amino.dk. Tusind tak for hjælpen. Venlig hilsen Annette Sand Journalist ErhvervsBladet.dk |
Hej Annette
Jeg har faktisk to rigtig gode eksempler på, hvordan kundeklager/feedback kan blive til en rigtig god oplevelse for virksomheden. Det gjorte det ihvertfald for mig.
Jeg startede www.sikkerhedseksperten.dk i Januar i år, og var de første par måneder rigtig stolt af det arbejde jeg havde lavet de sidste 6 måneder og resultatet af de mange timer brugt dag og nat. Salget var udemærket og jeg konverterede 1 % af alle mine besøgende til kunder. Kom der klager eller ideer fra min omgangskreds, var min holdning lidt at "jeg skulle hører det fra mindst 10, før det var en sandhed"
Men tingene ændrede sig en del, da jeg endag fik en masse spørgsmål fra en kunde, der ville købe en tyverialarm. Han kunne ikke forstå hverken det ene eller det andet, og jeg måtte guide ham igennem købet. Jeg tænkte mig og vi fik handlen gennemført.
To dage senere, fik jeg en mail af kunden, der havde nedskrevet en masse punkter, som han mente jeg kunne gøre bedre. Det ramte ærligtalt hårdt, men jeg besluttede mig for at lægge alt hvad der hed stolthed overfor mit arbejde på hylden, derfor tilbød jeg min kunde værdier i min shop for over 1500 kr., for at gennemarbejde en analyse for hele shoppen.
Konsekvensen her fire måneder senere er at jeg nu konverterer 3 % af alle mine besøgende til kunder. En fantastisk oplevelse, der har givet mig blod på tanden til meget mere analyse og bruger test m.m..
Forleden fik jeg besøg af en kunde der ønskede at teste en tyverialarm inden han handlede. Da jeg havde vist ham alarmen, var han opsat på at få den med hjem med det samme. Med min første oplevelse i tankerne bad jeg ham handle online, ved min computer, mens jeg overvågede det.
Det gik fint med at ligge varerne i kurven, men da han kom til at skulle indtaste hans kreditkort oplysninger, blev han frustreret og ikke mindst følte han sig dum, fordi det ikke ville lykkes for ham. Handlen blev gennemført.... MEN kun fordi jeg hjalp ham igennem det. Det gav rigtig meget at tænke over, og flere ændringer i købsprocessen.
Håber du kan bruge mine oplevelser ifht. kundeklager/feedback. Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig på 60191144 eller info@sikkerhedseksperten.dk