Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgifter på slik m.m...?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder godt :o) det slik jeg tænker på, er heller ikke sådan noget vej-selv i kasser, men derimod noget der allerede ér pakket ind i folie eller lignende...

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Ikke fordi jeg vil diskutere med dig overhovedet da du sikkert er meget klogere end mig, men kan kun sige Onlinefactory.dk blev ringet op og fik 3 uger til at finde lokaler..

Og nej det ikke er firmaets hoved beskræftigelse.

Enig med Simon. Erhvervsmæssig håndtering kræver registrering - og i den sammenhæng er det arten og ikke omfanget der er det afgørende.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Chokolade- og sukkervareafgift , hvis vi skal have det helt korrekt Smile

Afgiften stiger forøvrigt til januar 2010.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg checkede med fødevarestyrelsen var opl. derfra at såfremt salg af slik/fødevarer var din hoded beskæftigelse, kræver det særligt godkendte lokaler.

Hvis du fremsender slik som kundegaver eller lignende, kræves der ikke nogen speciel godkendelse.

At du alligevel må overholde almindelige hygiejne krav siger sig selv.

F.eks kan du stå på kræmmermarked og blande slik op til 8 gange fem dage om året uden godkendelse - hvilket jeg også finder lidt mærkeligt, da jeg som kun sælger lukkede kasser/varer må have godkendte lokaler - vask, personale toilet osv.

Til sidst vil jeg da også nævne at det ikke er umuligt du vil få andre svar ved ny henvendelse til myndighederne - det vil ikke være første gang de enkelte medarbejdere giver forskellige svar Tongue Tied

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
F.eks kan du stå på kræmmermarked og blande slik op til 8 gange fem dage om året uden godkendelse - hvilket jeg også finder lidt mærkeligt, da jeg som kun sælger lukkede kasser/varer må have godkendte lokaler - vask, personale toilet osv.

Hvis du deltager på kræmmermarked, Roskilde Dyrskue ... og hvad  der ellers må være af arrangementtyper skal du have en lejlighedsvis godkendelse af fødevareregionen.

Men jeg er enig med dig i at der for kiosker eller lignende, der udelukkende sælger færdigpakkede fødevarer, blot skal ske en registrering og ikke en godkendelse af lokaler.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man undrer sig ind imellem. Men når det er sagt, så sender jeg f.eks også slik til Thailand, hvor du jo kan købe alt fra slanger til rottekød på alle gadehjørner, men alligevel er der ikke grænser for hvad de derude skal bruge at dokumenter/tilladelser godkendte nedkølede lager faciliteter mv. for at jeg kan få det ind i landet. Og her taler vi om kendte mærker som Haribo eller Malaco. Men det er selvfølgelig nok andre ting som spiller ind, så som handelshindringer og politik generelt.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker ihvertfald for alle besvarelserne - Kunne være man bare skulle tage kontakt til myndighederne for at få det 100% på det rene, men har dog et spørgsmål yderligere...

Såfremt jeg nu vælger at købe varerne i Metro her i DK, så er sukkerafgiften vel allerede betalt af dem, og det er dermed ikke noget jeg skal tænke yderligere over, altså udover at have købsdokumentation på varerne? Her tænker jeg på varer der allerede er i emballage som f.eks. Mentos ruller og lignende.

Har kigget på blanketten man skal udfylde fra SKAT for at blive registreret for sukkerafgiften, men den er for mig en by i Rusland, da jeg ikke synes nogle af felterne passer på hvad jeg har i tankerne, hehe... Det er højst sandsynlig bare mig der er gal på den...

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Såfremt jeg nu vælger at købe varerne i Metro her i DK, så er sukkerafgiften vel allerede betalt af dem, og det er dermed ikke noget jeg skal tænke yderligere over, altså udover at have købsdokumentation på varerne? Her tænker jeg på varer der allerede er i emballage som f.eks. Mentos ruller og lignende.

JA - Så har metro klaret problemet for dig.... Hvis det er din pointside, hvorfor så ikke arrangere noget dropshipping med dine konkurrenter gratissnoller.dk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay,  så virker det lettest bare at lade Metro håndtere det for mig, hehe :o)

Er ikke ude på at lave en konkurrent til Gratissnoller.dk, slet ikke - det jeg tænker på, er blot enkelte slags slik, som eksempelvis ikke udbydes af dem. Pointsiden har hovedfokus på andre varer, men vil også komme til at tilbyde et mindre udvalg af slik.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan set ligegyldigt hvem du køber det hos herhjemme, så vil sukkerafgiften være incl.

Metro er ikke specielt billige på dette område.

Hvis du søger lidt andre ting, så leverer jeg masse ting til kundegaver, frisører, boldklubber osv. som ikke ligger inde på min side.

Eller få tilbud fra nogle steder og sammenlign - intet problem Smile

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)