Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Afledt af en anden tråd, hvor Martin Thorborg skriver:

"Hvis jeg ikke sletter dine indlæg, så kan jeg ende op med at bliver straffet og det er ikke rimeligt."

-kommer jeg til at tænke på hvad reglerne på fora og andre sider er?

Grunden til mit spørgsmål skyldes at jeg brainstormer lidt med migselv om en hjemmeside hvor man kan vurdere eller bedømme firmaer, arbejdsgivere, udlejere mm.

Jeg er ikke meget for at dele ud af mine ideer, men hvo intet vover..... :-)

Mine tanker ligger hen af at man kan dokumentere sine påstande over for sitet, således at et "troværdighedsbarometer" vil stige i graderne, hvis påstande, anklager, ris og ros er veldokumenteret til sitet.

Hvordan lyder det, og hvilke regler skal man tage højde for?
Kan et site fraskrive sig ansvaret for de enkelte brugeres indlæg?

 

Vh

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kig lidt på Trustpilot.dk. Det er en side hvor man kan bedømme alt der har en hjemmeside. Alt lige fra webshops til fitnesscentre.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Weekend-Avisen har i denne uge en glimrende artikel om det forbrugervælde, der er opstået i kølvandet på Internettets udbredelse, hvor alt og alle bedømmes i åben gabestok. Den burde du købe/læse.. Advokat Haveman redegør i artiklen for det (store) ansvar du som "udbyder" af tjenesten løber for indholdet af indlæg. For et ansvar, det har du uomtvisteligt..

Et eksempel: PT er der en større sag om en kendt erhvervskvinde, der angiveligt skulle være narkokurer.. Der er nedlagt navneforbud mod at nævne hendes navn. Alligevel er der flere der på diverse fora har nævnt navnet på pågældende, og dette er en overtrædelse som dels pågældende, der nævner navnet hæfter for, men også den ansvarlige for sitet. Sker det på Amino fx. så er redaktøren ansvarlig.

Med andre ord kræver en tjeneste som den du beskriver rent faktisk et administrativt apparat, der gennemgår indlæg (hvilket jo ikke er muligt ved store mængder) og ansvarsfraskrivelser om manglende ansvar har ingen effekt.

 

mvh

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Med andre ord kræver en tjeneste som den du beskriver rent faktisk et administrativt apparat, der gennemgår indlæg (hvilket jo ikke er muligt ved store mængder) og ansvarsfraskrivelser om manglende ansvar har ingen effekt.

Hvor langt strækker et sådan navneforbud sig? Et tysk medie er de bundet af dette?.

Jeg har eksempelvis en god ven i Boca Raton som driver et stort debatforum (Nej det er ikke Thorborg), hvor han flere gange har påberåbt sig den pressefrihed, der er i Florida -  og som paktisk talt giver dig mulighed for at skrive hvad som helst. Et navneforbud vil med internettet som medie have en meget begrænset virkning, hvis man som informationsudbyder blottede flyttede sin virksomhed (server) til en position, hvor der er en udvidet pressefrihed?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Navneforbuddet kan selvfølgelig kun gøres gældende, hvor dansk ret kan gøres gældende, og den kan ikke gøres gældende i Tyskland.. Så du har da ret.. Men danskeren, der søger at slippe for ansvaret ved at placere serveren/firmaet i Flensborg, men bor i Danmark, kan muligvis forfølges. Men jeg er ikke ekspert i medieansvar og ansvarets udstrækning skal det dog siges..

Alt godt i milano?

Hvad betyder den ita. undertekst? At pizza er godt til frokost ??

Nyder i øvrigt dine indlæg andetsteds.. Wink

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Med andre ord kræver en tjeneste som den du beskriver rent faktisk et administrativt apparat, der gennemgår indlæg (hvilket jo ikke er muligt ved store mængder) og ansvarsfraskrivelser om manglende ansvar har ingen effekt.

Hvor langt strækker et sådan navneforbud sig? Et tysk medie er de bundet af dette?.

Jeg har eksempelvis en god ven i Boca Raton som driver et stort debatforum (Nej det er ikke Thorborg), hvor han flere gange har påberåbt sig den pressefrihed, der er i Florida -  og som paktisk talt giver dig mulighed for at skrive hvad som helst. Et navneforbud vil med internettet som medie have en meget begrænset virkning, hvis man som informationsudbyder blottede flyttede sin virksomhed (server) til en position, hvor der er en udvidet pressefrihed?

 

Det er vel ikke nok bare at flytte sin server? Jeg ved fra vores advokat at det ikke betyder noget at flytte server for at omgå spillelovgivningen, der skal firma og ansatte rent fysisk opholde sig i et land hvor det er lovligt og man kan stadig blive retsforfulgt, hvis man f.eks. ferierer i Danmark.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bestemt ikke uenig..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

GevinstGaranti:
Det er vel ikke nok bare at flytte sin server?

Et mini GMBH (UG) koster 1 € i ansvarlig kapital. Tysk lov kræver ikke at direktøren bor i Tyskland. Det er let nok at omgå et navneforbud og hvad er værdien af dette efterhånden. Bliver spændende at se, hvad EB anke ender med.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

OF-TOPIC

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Alt godt i milano?

Jeps.... Varmt

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Hvad betyder den ita. undertekst? At pizza er godt til frokost ??

Næsten... Tak til alle der besidder god vilje og tålmodighed

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Nyder i øvrigt dine indlæg andetsteds..

Tak.... Men for kedeligt - mangler substans i debatten....

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hvodden siger man på italiensk

 

dine indlæg er simpelthen trættende, jeg trænger til mere vin santo med mandelkager i varmen.. Big Smile - og det er altså ikke møntet op dine indlæg...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)