Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave firma for aktiehandel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nogen som ved om der er et hav af regler ang. at oprette et firma hvor man handler aktier i?

Meningen ville være at såfremt det gav et godt overskud at tilmelde firmaet VSO og undgå at skulle betale SU'en tilbage da jeg stadig læser...

Hvor meget skal kunne dokumenteres? Jeg ville forvente et overskud på mellem: 20.000-60.000kr.

Jeg er interesseret I at vide hvor meget som skal dokumenteres såfremt man gør dette. Og hvordan er skatteforholdene så? Normalt er det jo ca. 45% i skat af afkastet.. Hvis jeg laver det til et firma vil det så betyde:

45% i skat af afkast, samt ca. 50% i skat ved udbetaling af bonus/løn til mig selv næste år?

Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er til daglig bogholder, men jeg vil lige indskyde at jeg på et tidspunkt kom ind over brugen af VSO ved aktiehandel.

 

Det jeg fandt frem til på det tidspunkt var at man ikke kan bruge virksomhedsorningen ved investeringer i aktier, kun ved visse godkendte investeringsforeninger og obligationer. Prøv at google det.

 

Jeg tænkte nemlig at det var meget smart at man havde en lavere beskatning og så over årene kunne geninvestere mere af gevinsten i nye aktier og derved opbygge en solid portefølje. Men heller ikke her er Danmark så venligt stemt. :-)

 

Håber du finder noget mere på det.

 

Hilsen

 

John

JHN Bogføring

www.jhnbogforing.dk

 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det var da pokkers :-) Jeg har også overvejet bare at sørge for mit firma kommer til at have et underskud på x-antal kroner som jo så er fradragsberettiget og på den måde kommer under grænsen for hvad jeg må tjene ved siden af SU'en. F.eks. smide 10-20.000kr i noget markedsfring eller lign bare for at kunne trække den anden vej.

Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Steven,

Den mulighed er heller ikke tilstede Smile

Hvis du går ind på SU's hjemmeside, så kan du læse deres betingelser, herunder:

Kilde: SU betingelser

Overskud/underskud

Har du optjent et overskud i virksomheden, tæller overskuddet med i din egenindkomst det år, hvor det beskattes af det. Eventuelle underskud kan du derimod ikke trække fra i din indkomst. Du kan derfor ikke modregne underskuddet i anden indkomst (som for eksempel din løn), når du regner din egenindkomst ud.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt som det bliver sagt (det behøver du ikke at google) Man kan ikke have aktier i virksomhedsordningen. Kun obligationer og enkette strukturerede produkter. Det du kan gøre er at lave et anpartsselskab og investere deri men det er en dårlig ide hvis vi taler om børsnoterede aktier eller unoterede aktier med en ejerandel under 10%.

I forhold til SU kan du nedbringe et overskud via virksomhedsordningen men du kan aldrig få nedbragt din øvrige indkomst med underskuddet ved SU beregningen.  Iøvrigt er der jo heller ikke meget ide i at lave et firma for aktiehandel (det er faktisk bare porteføljepleje) med det formål at lave underskud.  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Det du kan gøre er at lave et anpartsselskab og investere deri men det er en dårlig ide hvis vi taler om børsnoterede aktier eller unoterede aktier med en ejerandel under 10%.

Heller ikke hvis du kan nå at opnå en urealiseret positiv "nettokurstabssaldo" inden regnskabsårets udgang?

(Øh - den duer vist ikke i et nystiftet selskab - men så et skuffeselskab, der endnu ikke har haft årsafslutning)

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trådstarter du lever i et land, hvor der findes noget som SU. Og alligevel sidder du nu og fedter med alt muligt, hvorpå du kan udnytte systemet endnu mere... Tør man sige ordet moral?

Og hvor er det ved at være belastende, at se alle dem der forsøger på alle mulige måder, at snyde sig til en indkomst/fradrag/andet sammen med SU´en. Hvis SU er så dårlig en ting, så flyt dog til et andet land hvor det slet ik findes...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Trådstarter du lever i et land, hvor der findes noget som SU. Og alligevel sidder du nu og fedter med alt muligt, hvorpå du kan udnytte systemet endnu mere... Tør man sige ordet moral?

Og hvor er det ved at være belastende, at se alle dem der forsøger på alle mulige måder, at snyde sig til en indkomst/fradrag/andet sammen med SU´en. Hvis SU er så dårlig en ting, så flyt dog til et andet land hvor det slet ik findes...

Det er jeg udemærket klar over, men når man nu får penge mens man læser er det vel dumt ikke at tage imod det. Jeg har, som så mange andre, allerede betalt en hel del i skat på de to år jeg havde sabbat år. Og synes derfor det er fair nok at jeg får min knap 2 års SU for min videregående udd.. Jeg kommer jo til at tjene det gange xx igen.

Jeg mener at i forhold til min alder betaler jeg en god sum til samfundet vi lever i, og det er jeg sku glad for. Det er rart ikke at skulle bekymre sig om lægeregninger m.m. Dog er der selvfølgelig poset på satsbudgettet som jeg ville ønske jeg ikke betalte til men det er en anden ting.

Jeg synes bare det er en latterlig regel at skulle betale skat af ens aktie afkast når man ikke hæver beløbet til sin konto. Vi bruger jo ikke pengene, men investerer fortsat.. Men det er hvad det er.

Nå, men jeg har læst en masse om skattereglerne og SUen så jeg ved hvad jeg skal gøre når vi nærmer os. Eneste mulighed er stort set at framelde SU et par måneder.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Skattekonsulenterne:

Det du kan gøre er at lave et anpartsselskab og investere deri men det er en dårlig ide hvis vi taler om børsnoterede aktier eller unoterede aktier med en ejerandel under 10%.

Heller ikke hvis du kan nå at opnå en urealiseret positiv "nettokurstabssaldo" inden regnskabsårets udgang?

(Øh - den duer vist ikke i et nystiftet selskab - men så et skuffeselskab, der endnu ikke har haft årsafslutning)

 

Egentlig ikke. Alternativet er jo at man har nettokurstabet personligt. I selskabet får man en fremrykket beskatning (lagerbeskatning) og en beskatning med 25% selskabsskat + 28/43& af restbeløbet når man tager dem ud af selskabet.

Hvad trådstarters bemærkninger om mangl. mulighed for "genanbringelse" af aktieavance så har han jo ret men her  virker det som at man tror at man bare kan lave en aktieavance på samme måde som løn o.l. Faktum er at man ikke selv kan forudse og til dels styre hvordan den samlede gevinst/tab ser ud ved aktiehandler og derved er det farligt i relation til SU'en.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Zacho:

Fashion-Seller:

Trådstarter du lever i et land, hvor der findes noget som SU. Og alligevel sidder du nu og fedter med alt muligt, hvorpå du kan udnytte systemet endnu mere... Tør man sige ordet moral?

Og hvor er det ved at være belastende, at se alle dem der forsøger på alle mulige måder, at snyde sig til en indkomst/fradrag/andet sammen med SU´en. Hvis SU er så dårlig en ting, så flyt dog til et andet land hvor det slet ik findes...

Det er jeg udemærket klar over, men når man nu får penge mens man læser er det vel dumt ikke at tage imod det. Jeg har, som så mange andre, allerede betalt en hel del i skat på de to år jeg havde sabbat år. Og synes derfor det er fair nok at jeg får min knap 2 års SU for min videregående udd.. Jeg kommer jo til at tjene det gange xx igen.

Jeg mener at i forhold til min alder betaler jeg en god sum til samfundet vi lever i, og det er jeg sku glad for. Det er rart ikke at skulle bekymre sig om lægeregninger m.m. Dog er der selvfølgelig poset på satsbudgettet som jeg ville ønske jeg ikke betalte til men det er en anden ting.

Jeg synes bare det er en latterlig regel at skulle betale skat af ens aktie afkast når man ikke hæver beløbet til sin konto. Vi bruger jo ikke pengene, men investerer fortsat.. Men det er hvad det er.

Nå, men jeg har læst en masse om skattereglerne og SUen så jeg ved hvad jeg skal gøre når vi nærmer os. Eneste mulighed er stort set at framelde SU et par måneder.

SU er jo ment som en støtte til dem der ik kan tjene nok selv vedsiden af studiet. Og kan man klare sig uden SU, er man bare godt stillet.

Men alle de kreative forsøg der efterhånden kommer herinde, det er ved at være belastende. Det virker som om SU bare er en selvfølge og folk er totalt ligeglade med at udnytte systemet, så længe det går i egen lomme...

Om lovene er latterlige eller ej, så ændre det ik ved at svindel med SU pengene er ulovligt, og studerende bør være glade for de får økonomisk støtte, fremfor at skulle betale for at gå i skole...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)