Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark - Indsendelse af årsregnskab

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et sjovt brev fra postdanmarks Business Support hvor der står.

Post Danmark gennerfører som standardprocedure en kreditvurdering af alle erhvervskunder, der har kredit i forbindelse med deres aftale med Post Danmark. Ved større kreditbeløb baserer Post Danmark kreditvurderingen på årsregnskabet.

Da årsregnskabet for dit firma ikke er offentligt tilgængeligt, skal jeg bede dig om at indsende dt seneste årsregnskan inden den 1. september.

Regnskabsoplysningerne behandles naturligvis fortroligt.

Kreditgivningen kan alternativt baseres på en anfordringsgaranti (bankgaranti)

Jer ser frem til at høre fra dig og vi glæder os til samarbejdet.

ER der andre som også har fået det brev fra Post Danmark? Dette krav om udlevering af årsregnskab står ikke i den kontrakt jeg har med Post Danmark. Jeg har heller ikke lyst til at udlevere mit årsregnskab til Post Danmark, da jeg også bruger andre aktøre på market.

Tim

NoTanShop.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim Poulsen:
Dette krav om udlevering af årsregnskab står ikke i den kontrakt jeg har med Post Danmark

Der er intet unormalt i at en virksomhed, der yder kredit ønsker at foretage en kreditvurdering. Hvis du ikke vil delagtiggøre dem i dit regnskab er løsningen jo enkelt. Anfordringsgaranti.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men det er ikke normalt at man bedre om et årsregnskab. Der findes et hav af firmaer der kan lave en sådanne kreditvurdering, så Post Danmark kan bede dem om at lave en kreditvurdering af mit firma.

Mit spørgsmål er om der er andre som har modtaget brevet fra Post Danmark

og om de finder det i orden af udlevere årsregnskab til Post Danmark som så kan få indsigt i deres konkurrenter.

Tim

NoTanShop.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Poulsen:

Nej, men det er ikke normalt at man bedre om et årsregnskab. Der findes et hav af firmaer der kan lave en sådanne kreditvurdering, så Post Danmark kan bede dem om at lave en kreditvurdering af mit firma.

Mit spørgsmål er om der er andre som har modtaget brevet fra Post Danmark

og om de finder det i orden af udlevere årsregnskab til Post Danmark som så kan få indsigt i deres konkurrenter.

Tim

NoTanShop.com

Der er jo ingen firmaer, der kan lave en kredit vurdering, hvis årsregnskab mm ik er tilgængeligt. Er det ik tilgængeligt for PostDanmark, er det jo heller ik tilgængeligt for andre.

Så det er meget normalt, hvis man ønsker kredit!

Du vælger jo selv om du vil have kredit eller ej. Ønsker du ik kredit udleverer du bare ik regnskabet, længere er den vel ik. Alternativt kunne du stille den bankgaranti, der omtales...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået samme anmodning, både telefonisk og pr. brev, og det endda selv om vi har benyttet Webpack de sidste 2 år og betalt alle regninger til tiden.

Jeg har ikke tænkt mig at indsende regnskab til dem.

Mvh. Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim Poulsen:
og om de finder det i orden af udlevere årsregnskab til Post Danmark som så kan få indsigt i deres konkurrenter.

Det er formentlig meget meget få selskaber, der i deres årsregnskab har stående hvor meget de køber ydelser hos enkelte transportfirmaer. I årsregnskabet vil det normalt fremstå som en samlepost.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren V. Larsen:

Vi har fået samme anmodning, både telefonisk og pr. brev, og det endda selv om vi har benyttet Webpack de sidste 2 år og betalt alle regninger til tiden.

Jeg har ikke tænkt mig at indsende regnskab til dem.

Mvh. Søren

De forsøger vel bare ligesom alle andre i disse tider, at sikre sig mod unødvendige tab... Fordi man har overholdt alt de sidste 2 år, er det jo ingen garanti for at man kan betale om 1 mdr, desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fasion-sellers

Det nu ikke helt sandt det du fortæller. Det findes flere sådanne firmaer, f.eks. http://www.partnertjek.dk/

Og nej, det er ikke normalt, da Post Danmark prøver at indføre det midt i en kontrakt eripode, samt at de vil få indsigt i andre levenrendør på området.

Mit spørgsmål er ikke om jeg vil have den kredit eller ej, det er om andre også har fået samme brev fra Post Danmark.  

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du det ikke tænkes at jeg køber ydelser hos Post Danmark for 100.000 DKK per år, men den samlepost er på 600.000 DKK. Jeg tro så ikke at Post Danmark, skulle være et engle barn og ikke bruge den information til at få en større del at den kage, eller skrue priserne op, da de nu ved hvor meget jeg bruger på fragt.

Der står kun i brevet at oplysningerne behandles fortroligt (del vil sige mellem os og resten af Post Danmark)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Poulsen:
Og nej, det er ikke normalt, da Post Danmark prøver at indføre det midt i en kontrakt eripode, samt at de vil få indsigt i andre levenrendør på området.

Og hvad så?

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)