Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Live streaming til Web tv, via udefra

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lidt tricky overskrift, men. Er der nogen her der ved om det vil blive en meget bekostelig affære at lave en web-tv kanal, med livestreaming af begivenheder til nogle hundrede, måske 1000 brugere maks. Forventer at det modtagne signal kommer via parabol, og så skal videresendes til streaming til brugere. Derimellem skal der dog være mulighed for at ligge ny dansk lyd ind over. Er det et meget meget dyrt projekt, eller kan det gøres for få penge. Med få snakker jeg 4, måske 5-cifret beløb.

MVH
Hans Pedersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et meget dyrt og meget kompliceret projekt. Til sammenligning kan du se at Skype milliadærerne har droppet deres Joost, efter flere års forsøg og millioner af kroner brugt på det.

Først er der en masse forskellige rettighedshavere, som du skal have en aftale med. Herefter skal der betales for al streamingen. Og hvis du så vil ændre i noget, kommer hele spørgsmålet om rettighedshavernes kunsteriske rettigheder til materialet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det store problem er jo nok rettighedshaverne der aldrig vil blive enige om hvad de vil have for det .. Man kan kun tage det man bliver tilbudt fordi man er sådan en lille fisk i vandet ved siden af VIASAT on Demand og hvad ved jeg ..

 

Joost havde nogle enkelte reelle videoer, men det var ikke noget man ville installere for indholdet det er da helt sikkert .. Indekset var alt for lille og repeatede sig selv heletiden..

 

Deres Guiness Record book optagelser var nu meget sjove en kort stund.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker nu mere på det som Danske Spil, og diverse bookmakere streamer. Hos danske spil kan man sådan en søndag som i dag se 8 fodboldkampe og diverse tennis. Og flere af kampene overlapper. Jeg mener, det kan da ikke koste kæmpe mange penge, for så ville de vel ikke gøre det? Er jo ikke ligefrem mange seere til de ting de har.

MVH
Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo stadig danske spil .. Og der er jo lidt mere end bare 1 der arbejder på sagen og har garanteret også gode bånd mellem sportsverdenen.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg spørger her ikke om rettighederne, jeg spørger kun ind til det tekniske. Er udemærket klar over at rettighederne er et kapitel for sig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)