Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling af løn.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg ejer et enkeltmandsvirksomhed og overvejer at ansætte medarbejder til at lave nogle små opgaver for mig. Jeg har aldrig prøvet at have nogen ansat før og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an?

jeg ville også gerne vide om der er et sted hvor man kan se aktuelle lønsatser?

Nis

Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nis

DanLøn er enkelt og biligt, de tager sig af det hele for Ca. 15; pr. lønsedel, du skal bare indberette timeantal, sygedage osv. det er gratis at tilmelde sig.

Nu skriver du ikke hvilken branche du er i, men en fagforening kan oplyse lønsatsen på det pågældene område.

Men hvis det "bare" er små opgaver ville det måske være biliger og nemmerer med en freelancer, det har det tit været for os, da der ikke er scociale omkostninger til en freelance, blot en regning af og til.

 

Venlig hilsen

Vi-Leverer

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Jeg har overvejet freelance, men kan slet ikke betale sig i denne situation.

Men jeg tror jeg tager og snakker lidt med danløn.

Det er en 16 årig dreng jeg overvejer at ansætte. og det er i online marketing branchen. nogen der har en ide om hvad de skal have i løn?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige 70kr i timen. Så er du alligevel 18kr over timelønnen i Netto, men det er heller ikke noget der røver dig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Malte Hvid:

Jeg vil sige 70kr i timen. Så er du alligevel 18kr over timelønnen i Netto, men det er heller ikke noget der røver dig.

Men arbejdet i Netto kan alle udføre. Jeg vil mene at det er løn efter kvalifikationer her. Men jeg er sikker på at, i sikkert kan forhandle jer frem til noget, som passer begge parter.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:

Malte Hvid:

Jeg vil sige 70kr i timen. Så er du alligevel 18kr over timelønnen i Netto, men det er heller ikke noget der røver dig.

Men arbejdet i Netto kan alle udføre. Jeg vil mene at det er løn efter kvalifikationer her. Men jeg er sikker på at, i sikkert kan forhandle jer frem til noget, som passer begge parter.

 

Ja det her er en anden situation. Jeg er også sikker på at vi kommer frem til noget vi begge kan være tilfredse med.

Er der et sted hvor jeg kan se hvad lønsatsen er for en 16 årig?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en liste her
http://www.jobpatruljen.dk/loen_og_love/loensatser.aspx

Alt efter jobfunktion.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi-Levere:

Men hvis det "bare" er små opgaver ville det måske være biliger og nemmerer med en freelancer, det har det tit været for os, da der ikke er scociale omkostninger til en freelance, blot en regning af og til.

 

Venlig hilsen

Vi-Leverer

 

Ja + risikoen for at komme til at hæfte for manglende A-skat hvis Skat kan påvise at der er tale om et lønmodtagerforhold og at I burde have indset det. Det afhænger så som du siger meget af branchen (og pågældende). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Vi-Levere:

Men hvis det "bare" er små opgaver ville det måske være biliger og nemmerer med en freelancer, det har det tit været for os, da der ikke er scociale omkostninger til en freelance, blot en regning af og til.

 

Venlig hilsen

Vi-Leverer

 

 

Ja + risikoen for at komme til at hæfte for manglende A-skat hvis Skat kan påvise at der er tale om et lønmodtagerforhold og at I burde have indset det. Det afhænger så som du siger meget af branchen (og pågældende). 

Mange tak for dit svar, gider du ikke uddybe dit svar, for jeg har meget svært ved at forstå hvad du skriver.

I denne sag handler det om at jeg skal betale en freelance omkring 2000 kr. for noget drengen ville kunne lave på 4 timer = 250 kr. så der er virkelig mange penge at spare hvis jeg bruger ham 30 timer om måneden.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ligesom en af de andre anbefale, at du bruger DanLøn (www.danlon.dk).

Du kan starte med at oprette dig som bruger, og se systemet før du beslutter dig. Jeg er sikker på, at du finder det uhyre nemt.

Glem alle overvejelserne omkring andre aflønningsmetoder - det er ikke besværet værd. Det eneste rigtige er en 'normal' aflønning - og da vedkommende er 16 år, så vil det sikkert blive på et frikort.

Omkring timelønnen kan du frit aftale en sats, da du ikke er omfattet af en overenskomst for området. Ligger du under 50 kr i timen, bliver du (i skolen) omtalt, som dårlig betaler. Ml. 50-60 er det et 'tja' - 60-65 er ok - og over 65 er et 'YES'.

Dette var meget generelt sagt - men det er de udbrud, jeg ofte hører omkring de unges satser, når vi taler om en 16-årig.

 

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)