Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af digitale produkter til Norge/Sverige

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået min første norske kunde på Tasks, og det er ret uventet, da det egentlig ikke var meningen at sælge udenfor Danmark. Men nu er det jo sket, og så må jeg forholde mig til det. Og jeg kan jo ligeså godt være forudseende og tage højde for svenske kunder også. Der er KUN tale om B2B.

Jeg har søgt på emnet herinde, men alle de indlæg jeg læste igennem handlede om fysiske produkter. Tasks er jo et digitalt produkt, så der er ikke nogen pakke der ryger gennem tolden.

Hvad skal jeg gøre for at kunne håndtere norske og svensker kunder korrekt? Skal jeg eksportregistreres? I så fald hvor og hvordan? (Ja.. jeg ved bjælde om det her!)

Hvornår skal jeg lægge moms på og hvornår må jeg ikke lægge moms på?

Hvornår skal jeg kræve at få oplyst pendant til CVR-nr, og skal det bruges til noget?

Hvordan sikrer jeg mig at en dansker ikke udgiver sig for at være noget andet, for at slippe for moms? Jeg sender som sagt intet fysisk med posten, så det er jo nemt nok at fuske..

Endelig, er der noget jeg skal foretage mig for at kunne bogføre salg til NO/SE i e-conomic? Eller er det bare som alle andre salg?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ALDRIG moms på varer til Norge, uanset om det er B2B eller B2C.

Ved svenske kunder skal du have deres European VAT number, som skal påføres din faktura. Du kan validere det her http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=EN

Kan et svensk firma ik valideres, skal der tillægges moms, da det så anses for handel som B2C.

Du skal have fat i alle informationer især på de norske kunder, som skal kunne valideres. Du kan evt forlange at få en kopi af deres firma registrering, så er du altid på den sikre side...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har mod på at svare på de øvrige spørgsmål?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey / Tasks:

Er der nogle der har mod på at svare på de øvrige spørgsmål?

Hej Uffe

Jeg havde fat i SKAT da vi begyndte at sælge hostingydelser og vores abonnementsløsninger til udenlandske kunder for små 5 år siden, svaret fra dem var at vi skulle ikke registreres som eksportør, da der ikke er tale om fysiske varer.

Jeg vil tro at det samme gør sig gældende i dit tilfælde, vi har jo trods alt lidt tilfælles omkring et enkelt produkt Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Fint nok.. så slipper jeg da for at tænke på dét. I bruger ikke onlinebetaling i jeres crmsys, vel? For det er vel nok min største udfordring - at der ikke er nogle manuelt inde over ved salg af abonnementer. Alting foregår automatisk.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe

Du har ganske ret, vi bruger ikke onlinebetaling i crmsys, de fleste af vore kunder foretrækker en faktura, og da en del af dem alligevel er offentlige virksomheder der skal faktureres elektronisk, er det ikke noget der pt er på tegnebrædtet.

Kan du ikke lave noget curl (eller tilsvarende) til at validere VAT omkring oprettelsen som bruger i dit system? - Så burde det være rimeligt enkelt at snakke op imod det link Fashion postede tidligere, og se om den svarer yes.. Det kræver selvfølgelig at du lige er vågen hvis (når!) EU finder på at lave om i den måde det kører på...

Jeg kunne desværre ikke lige finde noget API til deres system, det kunne ellers være smukt hvis de havde..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt.. det gør i hvert fald valideringen lidt nemmere. Så skal jeg bare tvinge folk til at angive et CVR-nr før de køber. Det har jeg undladt hidtil, da de fleste alligevel angiver det når de udfylder en såkaldt fakturaprofil (til de fakturaer de opretter i systemet), og dels for at gøre købsprocessen så enkel som mulig.

Tak for det. Så mangler jeg vist bare at finde ud af hvordan jeg skal håndtere det rent bogføringsmæssigt. Håber at en af de mange revisorer snart dukker op og kommer med det gyldne svar :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ikke værre end dem der ikke angiver et (valideret) VAT nummer blot skal betale den danske moms også, såfremt det er et EU-land?

Det må jo være rimeligt nemt at tage højde for under checkout hvis det er.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandt nok.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)