Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rentabel forretning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i startfasen med et nyt projekt og har i den forbindelse lige et par spørgsmål. I grove træk går tilbyder jeg et gratis produkt til virksomheder, forretninger og foreninger der er finanseret af reklamer. Produktionsprisen per enhed vil ligge ved store mængder på ca. 1 ,- kr. Derudover er der udgifter til porto på ca. 10 øre per enhed. Sådan som jeg har bygget produktet op vil der være en reklame indtægt på ca. 1,60 ,-kr. (uden dette dog er 100% lagt fast, men dog ikke med store afvigelser). Dvs. at der er en indtægt på 50 øre per enhed. Der er mulighed for at afsætte omkring 50.000 enheder om måneden.

Mit spørgsmål lyder således på jeres mening om hvorvidt det kan svare sig at bygge sådan et firma op, efter der er betalt skat og moms? Ville dette være rentabelt, og i så fald ville man kunne tillade sig at tage mere end 20 øre per annoncør per enhed (ved en reklame plads der bliver set af mange, 2 steder på protuktet, og ca. 10 cm*8 cm).

Mvh Janus Platen

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er slet ikke nogen der har nogle kommentarer eller kan hjælpe med dette? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke hel sikker på hvad dit produkt er.

Men du spørger om det er rentabel hvis du kan lave en profit på 50 øre pr. enhed.
Det må man vel sige ja til?

Momsen skal kunden jo betale til dig alligevel, så den har ikke noget at sige på dit overskud - ang. skat så skal du jo betale det under alle omstændigheder.

Så hvis din virksomhed kan lave en profit på 50 øre pr. enhed vil jeg da mene det er rentabel. Alt efter hvor mange timer du skal bruge for at tjene 50 øre.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter om det er 20 øre værd, kommer vel meget an på om det f.eks er en ting der flytter sig, står stille, følger én person (f.eks. reklame på papir-blok omslag). Kan du løfte sløret for hvad dit produkt er? (det bliver vel offentliggjort på et tidspunkt alligevel?) Hvilken målgruppe ser det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja produktet er plastposer, sådan som de inkøbsposer man får i fakta, netto, bilka m.m. Så det er noget der flytter sig, og derfor kan blive set af mange. Plastposen skal laves således at forretninger, foreninger osv. der ikke har råd til udgiften på sådan en pose men gerne vil yde deres kunder den service, kan modtage posen gratis mod at der er reklamer på. 

Så ja spørgsmålet er lidt også om man kan tillade sig at tage mere end 20 øre for sådanne et produkt, og hvorvidt man ville kunne finde annoncøre til det. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu spoler jeg lige tiden lidt tilbage - for jeg kan da huske, at jeg på biblioteket altid fik gratis poser med reklamer for de lokale næringsdrivende i byen. Men det findes vist ikke mere, så der er vel ikke penge i det?

Udover det, har du så husket at tage højde for emballageafgiften på plastposer?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Nu spoler jeg lige tiden lidt tilbage - for jeg kan da huske, at jeg på biblioteket altid fik gratis poser med reklamer for de lokale næringsdrivende i byen. Men det findes vist ikke mere, så der er vel ikke penge i det?

Dem kan jeg os huske og som alt andet godt er de væk nu...

Back to topic. Tror sagtens du kan komme ud med budskabet, men du skal nok satse på en meget klar eksponering. Dvs sørge for at dine annoncører har et klart og tydeligt budskab, som de får signaleret ud, således de føler de får værdi for pengene... Ellers springer de fra i længden.

Desuden er det nok meget vigtigt, at salget af reklame pladser foregår lokalt, så du kan få alle lokale virksomheder med. Er ret sikker på, at mange virksomheder kunne finde på at støtte, hvis det bare gavner den lokale forening...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Flemming1970:

Nu spoler jeg lige tiden lidt tilbage - for jeg kan da huske, at jeg på biblioteket altid fik gratis poser med reklamer for de lokale næringsdrivende i byen. Men det findes vist ikke mere, så der er vel ikke penge i det?

Dem kan jeg os huske og som alt andet godt er de væk nu...

Nej, de er ikke væk. I Aalborg findes de skam stadigvæk på bibliotekerne - og de er stadigvæk gratis Big Smile

Venlig hilsen

Per Thomsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)