Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobiltelefon

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ofte kan man forsvare at købe ny mobiltelefon i en enkeltmandsvirksomhed som leverer IT løsninger? De sidste par år er der købt ny mobil ca. en gang om året.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe den gamle telefon skrottes, gemmes væk, bruges til andre virksomhedsformål, ell. lign. syntes jeg ikke at erindre nogen lov som dikterer hvornår du må skifte mobiltelefonen ud.

Ved en kritisk revision, vil det formodentlig være genstand for opmærkshed, hvis du skifter mere end en gang om året, men hvis der ikke er noget at komme efter, i form af f.eks. ulovlig privat benyttelse af de aflagte telefoner, ser jeg ikke noget problem i det?

Kort sagt, er det altså ikke ulovligt at skifte mobiltelefon ofte, under den forudsætning at den aflagte telefon håndteres efter gældende lovgivning!

Okay, jeg er ikke ekspert på området.. Er der nogen som kan bekræfte min udtalelse? :D

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe virksomheden har en fornuftig omsætning og det f.eks. er noget du lever af, så tvivler jeg på at Skat nogensinde vil undre sig over at der er brugt penge på en telefon.

Den udgør sandsynligvis så lille en andel af din omsætning og udgifter at det må være en bagatel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ofte som du har lyst...

Du køber jo bare et aktiv til virksomheden, og du er nød til at have en tlf.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været igennem fire telefoner det sidste halvandet års tid før det lykkedes at finde en der passede mig. Det var vigtigt for mig at den levede op til de krav jeg havde og rent faktisk fungerede i praksis (hvilket til min store forbavselse var snarere undtagelsen end reglen).

Da jeg anvender den i virksomheden mener jeg også at jeg uden problemer kan forsvare indkøbene... jeg skal i den forbindelse nævne at skulle du mangle en lettere brugt telefon kan jeg være leveringsdygtig :-)

Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Hvad gør man, hvis man ikke udelukkende bruger mobilen til erhverv - men at den også brugtes til private formål?

Når I siger, at man skal skrotte den gamle telefonen - skal jeg så bare smide den gamle ud, eller hvad? For man må vel ikke sælge den?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens sælge den. Du skal blot sælge den fra virksomheden, hvorfor der skal moms på. Desuden er du ansvarlig for salget jf. købeloven hvis du sælger den til en privat. Der er ingen grund til at skrotte den. Det er jo ikke fordi den fylder alverden, så du kan gemme den i skrivebordsskuffen, og ligepludselig, har du måske brug for den i forbindelse med reperation, eller hvis du har en midlertidig medarbejder, du skal udstyre med en mobil. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sælge telefonen og bogføre indtægten i dit regnskab.

Hvis man bruger mobiltelefonen både privat og firmamæssigt er der forskellige regler alt efter om man

  1. har et selskab (A/S eller ApS)
  2. er selvstændigt erhvervsdrivende (I/S eller enkeltmandsfirma) uden for virksomhedsordningen eller
  3. er selvstændigt erhvervsdrivende og bliver beskattet efter virksomhedsordningen

Så hvad er du?

Herudover: Reglerne ændrer sig igen pr. 1.1.2010!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

steinway:
Jeg har været igennem fire telefoner det sidste halvandet års tid før det lykkedes at finde en der passede mig. Det var vigtigt for mig at den levede op til de krav jeg havde og rent faktisk fungerede i praksis (hvilket til min store forbavselse var snarere undtagelsen end reglen).

Af ren nyssgerrighed - hvad var så den 4. telefon, som du så er tilfreds med for en model?! Og hvilke 3 modeller var du ikke tilfreds med. Hvis du orker det, må du også godt forklare hvorfor. Det er jo lidt af en jungle, og jeg syntes tit jeg har oplevet at købe en telefon som syntes utrolig smart, men når den så rigtig kom i brug, ikke var helt optimal på nogle små, men vigtige punkter. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael - for ikke at komme for langt off-topic får du en PM Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)