Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fast årligt revisor honorar - er det for meget at forlange???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aabybro
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har et stort ønske om at vide på forhånd hvilket beløb der figurerer på de regninger jeg modtager fra min revisor, således at der ingen overraskelser er forbundet med disse.

Min revisor har tilsyneladende ikke samme syn på sagen og forklarer at der er mange forhold der "vankeliggør" dette - kan det virkelig passe?

Info: firmaet er et ApS med 2 ansatte. 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for hjælp fra en revisor, jurist eller måske en advokat? Så klik her og få 3 gode og uforpligtende tilbud fra Ageras. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er ganske rimeligt at tage betaling alt efter hvor lang tid der er brugt på at udføre arbejdet.

Jeg ville heller ikke lave en "flat-rate" aftale med mine kunder om arbejde der udføres på timebasis.

Hvis han endelig skulle gå med til en fast pris, så er jeg ganske overbevist om at denne ville være betydeligt højere end afregning pr. time, for at være sikker på at få dækket timerne ind.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Ibsen:
forklarer at der er mange forhold der "vankeliggør" dette - kan det virkelig passe?

Ja og Nej!

Det er meget normalt at der kan aftales en fast pris med sin revisor. Det kræver at, man kan definere opgaven entydigt. Hvorfor så et nej? En revisor har i princippet en mulighed for at udvide arbejdet i forbindelse med en revision, hvis der er fejl, usikkerheder mv. der skal undersøges før han "tør" skrive under på dit regnskab.

Hvis jeg var dig vil jeg gå hårdere til din revisor og få aftalt en pris plus omfanget af hvad prisen dækker. Du må så også være indstillet på, at hvis omfanget af arbejdet overstiger det aftalte, eller forudsætningerne for aftalen ikke holder - at du så kommer til at betale ekstra.

Henrik

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en "fast-pris" aftale med min revisor - det er aftalt at prisen kan svinge med et par tusinde. Men jeg aflevere så også alt materiale bogført osv.

Fra Aabybro
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske også nævnes at jeg selv bogfører og leverer mappe med nummererede bilag, er ifølge revisoren selv en "ønskekunde" med styr på tingene...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal da aldrig betale for mere, end man nu engang får. Har du forhørt om priser fra andre revisorer? Hvis prisen ikke er dyrere end andres, og du føler, du får noget for pengene, må det være det vigtigste. Der er ikke noget mere irriterende end at skulle diskutere, hvad man egentlig får for sine penge. Mener jeg …

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu godt mene at man kan indgå en aftale med sin revisor omkring et forventet (bemærk forventet) honorar hvis man aftaler forudsætningerne herfor.

Men som Henrik siger så har revisor pligt til at udføre revisionen på en betrykkende måde men har samtidig pligt til at udføre dette arbejde jf. revisorlovens kapitel 8 §13 stk 1.

Jeg går udfra at der er tale om en godkendt revisor.

Revisor kan således ikke tage for lidt eller for meget. Hvordan det så fungere i den virkelige verden er noget andet - en aftale med forudsætninger så du ved hvad du skal overholde for at det forventede honorar (+/-) kan holde.

Håber du finder en løsning.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En fast pris på et regnskab vil aldrig kunne tage højde for ekstraopgaver, ekstra rådgivningsopgaver m.v. og prisen vil derfor aldrig blive mere fast end at der vil stå + tillægsopgaver.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)