Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man købe en autocamper via sit holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et 100% privateget holdingselskab.

Der er efterhånden en del penge stående i holdingselskabet, som enten ønskes udlodet ifm. med dettee regnskabsårs aflutning. Desværre giver denne løsning en del skal (28% af de første 48000 og dernæst 43% af resten) (jeg er ugift), hvilket ikke er specielt interessant.

Er det muligt at købe en autocamper i holdingselskabet og derefter leje den på dags/ugebasis ligesom hos alle andre udlejere. Jeg har hørt at denne løsning kun er mulig såfremt autocamperen står uden plader (afleveret hos skat) når den ikke er udlejet. Hvis autocamperen kan udlejes til mig, hvordan fastsættes lejeprisen så?
Vil det hjælpe, hvis autocamperen blev udlejet til andre, således at jeg ikke var den eneste lejer?

Kan jeg på et senere tidspunkt købe autocamperen af mit holdingselskab? Hvis ja, hvordan fastsættes prisen?

En helt anden løsning kunne være at have autocamperen som firmabil - men mon ikke det er for dyrt?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

qweqwe:
vis autocamperen kan udlejes til mig, hvordan fastsættes lejeprisen så?
Vil det hjælpe, hvis autocamperen blev udlejet til andre, således at jeg ikke var den eneste lejer?

Som udgangspunkt skal alle økonomiske transaktioner mellem en hovedanpartshaver/hovedaktionær ske på markedsvikår. Det vil sige, at du vil blive beskattet af en værdi svarende til hvad det ville koste dig at leje en tilsvarende autocamper på et uafhængigt marked.

qweqwe:
Kan jeg på et senere tidspunkt købe autocamperen af mit holdingselskab? Hvis ja, hvordan fastsættes prisen?

Ja. Prisen baseres på markedsværdien. Evt. indhent priser/vurdering hos et par forhandlere og brug deres priser til en prissættelse.

qweqwe:
En helt anden løsning kunne være at have autocamperen som firmabil - men mon ikke det er for dyrt?

Jo. Men det kan du regne på og se i forhold til hvor meget du reelt vil bruge autocamperen.

 

God weekend

Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)