Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn tømrer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra aalborg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 tømrer som er ved at starte eget firma. I hvilket niveau bør vores timeløn ligge, når vi har "rullende værksted"? Vi har altså kun bil med værktøj og intet værksted til at starte med.

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Bare en løs tanke,  det lyder ikke som om i har de store omkostninger til at starte med, så hvad med at starte på 275,- - 300,- pr. mand i timen og så gradvist sætte prisen op efterhånden som kunderne kommer "strømmende" til, hvis det håndværksmæssige er iorden, så tror jeg ikke at det vil være noget problem at få en højere pris når folk lærer jer at kende :-)

Jeg tror at der stadig er mange der godt vil betale for kvalitet, især dem på 50-70 år, og de fleste har bestemt råd til det, der er desværre ikke mange der laver ordentlig kvalitet mere, men der er til gængæld mange der tager en høj timepris.

 

Mvh Kasper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeres timeløn bør ligge lige netop der hvor det giver jer den ønskede indtægt, men samtidig giver jer opgaver nok til at fylde jeres dage ud med arbejde.

Det lyder dog ganske håbløst, men i praksis starter i med at regne baglæns for at finde ud af hvad timelønnen ihvertfald skal være som absolut minimum.

Kort sagt : Hvad skal I have i løn for at jeres verden hænger sammen rent privat?

Når I så har fundet ud af hvad der skal i lønningsposen hver måned, så er det i kan regne lidt på hvor mange timer i forventer at kunne bruge på arbejde hos kunderne, hvor lang tid der skal bruges på administrative ting, salgsarbejde (En meget vital ting som mange desværre glemmer når de starter op!) osv.

Et hurtigt og løst regnestykke : Hvis det så f.eks. efterlader 30 timers arbejde om ugen til tømrerarbejde, og du skal have minimum 24.000 før skat i løn for at det hænger sammen derhjemme, så kan du jo så regne ud at de 30 timer skal give minimum 6.000 kroner i kassen til dig til løn, det giver 200 kroner i timen.

Men så kommer der lige den "joker" der hedder moms (ja, det findes faktisk også herovre i Jylland) der jo så betyder at for at du kan få 200 kroner i kassen skal du jo fakturere kunden 250 kroner.

Og udover det så kan du roligt regne med ca 25% oven i din løn, til sociale udgifter, ferie osv, så rammer du ikke helt i skoven.

Når du har styr på hvad du skal have i kassen for at det blot løber rundt, kan du jo kigge lidt på dine kollegaer i branchen, her skal du jo helst kunne lande på et prisniveau der ikke skiller sig nævneværdigt ud fra de andre i dit område, ihvertfald ikke til den dyre side, medmindre du har nogle kvaliteter du kan slå på som de andre ikke kan tilbyde.

Et løst gæt herfra vil være at en timepris på 375 kroner i timen ikke er helt i skoven, hvis arbejdet er 100% i orden og overholder tidsplaner osv. - Det ville jeg ihvertfald ikke kimse voldsomt af.

Det giver dig 300 kroner til virksomheden i timen, pr. snude.

Det kan være der er nogle håndværkere på Amino der kan hjælpe dig mere i retning af hvordan de har regnet deres priser ud.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra aalborg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

tak for svaret det var også deromkring vi selv lå:). bliver også den kundegruppe vi kommer til at beskæftige os mest med i form af renovering vil jeg tro. vil hellere ha små projektet når vi kun er to og så lave et godt stykke arb end ta for stort ind man ikke kan overskue.

søren

Fra Dubai
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Asbo-Nørgaard:

Vi er 2 tømrer som er ved at starte eget firma.

Udfører I arbejde i Århus-området? I så fald har jeg muligvis en opgave til jer med at installere energivenlige vinduer i en lejlighed.

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I er nød til at lave det store regnestykke.

I starter med at finde ALLE  jeres udgifter(husleje, el vand, telefoner, hjemmeside, bil, trailer, forsikringer, reklame, it, værktøj, OSV....)

Aftal hvad i skal have i løn. Når i har hele regnestykket på plads kan i så se hvad det ca. koster jer pr. time at drive virksomheden, og derved hvad jeres kunder skal betale.

Jeg er fra nordsjælland, og jeg er nød til at tage Kr. 395,00 pr. time + servicevogn Kr. 92,75 + moms. Jeg har så også valgt at betale en høj løn for at få de dygtige medarbejdere. De laveste timepriser jeg har hørt om ligger på Kr. 275,00(fyn), for faglært håndværker.

I skal ligeledes huske at man som håndværker er en udsat gruppe for svindlere og dårlige betalere, så i skal huske at medregne muligheden for tab. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som DGA siger skal i huske at have det hele med + have lidt overskud til de ting der ville give underskud / manglende betaling.

Vi tager 325,- excl. moms i timen hvilket er rimeligt normalt her i området, men det løber også kun lige rundt fordi der er lidt fortjeneste på materialerne også.

Skulle de 325,- også betale alle udgifterne ved siden af lønnen, havde det ikke kunne løbe rundt.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:

Og udover det så kan du roligt regne med ca 25% oven i din løn, til sociale udgifter, ferie osv, så rammer du ikke helt i skoven.

25% er ikke nok.

Husk på at arbejdsskadeforsikringen er temmelig dyr for den branche.

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i haft et tidligere ansættelsesforhold hos en mester, og i hvilket niveau lå hans udfakturerede timer ?

Som udgangspunkt er jeg som kunde ligeglad med om i har værksted eller ej - så længe i kan løse den opgave i bliver sat til.

Så det at i har den udgift mindre er jo sansynligvis kun et plus (igen - såfremt i kan løse majoriteren af opgaver uden) - men det betyder jo ikke at i skal sætte en pris på 200 kroner hvis alle de andre i området ligger på 500 kroner - uanset om i kan få det til at løbe rundt eller ej.

Så det må blive en kombination af at i kan give en god pris i forhold til de andre, sammenholdt med jeres omkostningsniveau (som andre har nævnt, er de sociale omkostninger - forsikringer, sygdom, ferie osv. jo væsentlige). Husk også at sætte tid af til bogføreing - eller endu bedre hyr en som kan ordne det for jer. Det er ofte det man hører halter hos mange håndværkere - at få lavet papirarbejde i tide.

Men i skal selvfølgelig levere et godt stykke arbejde og ikke mindst overholde jeres aftaler - for hvis man får et godt ry - så kan man også tage lidt mere.

Hav det i baghovedet når alt kører derudaf - sig hellere nej til en opgave end at brænde kunden af. Hvis først jeg har en aftale med en håndværker og han brænder mig af - så bliver han strøget af min telefonbog omgående. Hav i det hele taget respekt for andre folks tid. Så vær hellere realistisk og behold det gode ry. (måske lidt uden for emne af spørgsmålet - men jeg fik lige brændt lidt indebrændthed af fra en aftale jeg havde med en murer)

mvh

Jan

Fra aalborg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for alle de uddybende indlæg:) vores tidligere mester lå på 365 plus moms på udfakturerede timer men ja vi må gå hele regnestykket igennem og se hva det ender med. som sagt det skal løbe rundt, og arbejdet man udfører skal se ud som hvis det var hjemme hos en selv.

Søren

Asbo&Nørgaard

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)