Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af cykler fra kina og indien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er igang med at undersøge hvad det koster at importere cykler fra kina.

Jeg er i kontakt med flere leverandører igennem www.made-in-china.com men hvis der er nogle som allerede har kontakt til en pålidelig leverandør, så skriv endelig.

Er det korrekt at der tillægges EU afgift 48,5% plus dansk import afgift på 14%?

Er der nogen måde at komme uden om denne EU stram afgift fx. importere cyklerne fra Indien i stedet?

Vil meget gerne høre jeres erfaringer

Mvh/ Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den der EU afgift må være det der normalt kaldes anti-dumping told. Og ja den hænger du på og kan ik komme udenom...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Ja det er korrekt at du skal betale både anti-dumping told på 48,5% OG told på 14% på cykler fra Kina. Husk at det både gælder selve indkøbsprisen OG fragten!

Denne anti-dumping told gælder dog ikke alle lande. Jeg ved fx at importerer du fra Taiwan, så er der ikke anti-dumping. Hvordan det forholder sig i Indien ved jeg intet om..... Men det gør SKAT :)
Det er faktisk lidt sjovt, for hvis du i stedet beslutter dig for at importere elektriske cykler, så slipper du for anti-dumpingtolden, og den almindelige told falder til 6%. Men så skal cyklerne selvfølgelig overholde div. andre regler og direktiver som CE og RoHs. Jeg tror det er Amino-brugeren Ravn der ved en helveds masse omkring dette.

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Det kan blive en rigtig dyr fornøjelse hvis man ikke har bruger den rigtige varekode ved import af cykler.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=220838&vId=0&search=cykler

 Mvh

Ravn

Ja av av...... det gør ondt i pengepungen :)

Jeg har dog hørt om flere andre der prøver at omgå antidumpingen ved at bruge en mellemmand i fx Taiwan, men helt ærligt.... det er sgu for "dyrt" at gøre det på den måde. Jeg skulle i hvert fald ikke risikere noget.

Hilsen Morten

p.s. Ravn jeg husker at jeg tidligere har læst at du begyndte at importere elektriske cykler. Du må gerne kontakte mig hvis det er tilfældet, for så vil vi måske gerne forhandle dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke for godt ud :-(

Mit næste spørgsmål om det lovligt at fremsende cykeldelene fra Kina til fx Egypten og få dem samlet der.

Jeg vil derefter købecyklerne af det Egyptiske firma.

Derved undgåes anti dumping afgift, men spørgsmålet om SKAT betragter det som en Kinesisk fremstillet cykel eller en Egyptisk?

Nogle gode bud?

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

henrik4321:

Det ser ikke for godt ud :-(

Mit næste spørgsmål om det lovligt at fremsende cykeldelene fra Kina til fx Egypten og få dem samlet der.

Jeg vil derefter købecyklerne af det Egyptiske firma.

Derved undgåes anti dumping afgift, men spørgsmålet om SKAT betragter det som en Kinesisk fremstillet cykel eller en Egyptisk?

Nogle gode bud?

Henrik

Den burde ikke gå bare fordi du samler cyklerne i et andet land (der sker jo ingen væsentlig forarbejdning).

Husk på at  cykel delenes oprindelsesland stadig er Kina

Mvh

Ravn

Tilmeldt 31. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik. Jeg vil meget gerne hører hvad du har fundet frem til, altså hvilket alternativer der er for at transpotere cykler fra f.eks. Kina uden at skulle betale som meget i afgift.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)