Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have et firma i København med en Postbox og Lokaler i Sverige?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle super Aminoer,

Jeg har et Holding ApS og et Drift selskab ApS I københavn.

Nu er jeg så personligt flyttet til Sverige og så for at slippe for at køre til København hver dag har jeg bare lejet et kontor i Sverige.

Spørgsmålene er så

1: Kan jeg have som adresse en postbox til både holding og drift selskab i København og derved slippe for at betale for en adresse?

 

2: Den adresse jeg har i Sverige er bare et kontor jeg har lejet hvor jeg betaler det hele fra København.

Kan jeg fint købe ting i Danmark og betale det hele i Danmark også bare få tingene sendt til Sverige uden problemer?

Fx hvis jeg køber en computer?

 

3: Kan det overhovedet betale sig at jeg opretter et firma i Sverige?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

benjshforum:
Kan jeg have som adresse en postbox til både holding og drift selskab i København og derved slippe for at betale for en adresse?

Et fiktivt hjemsted, som fx en postboksadresse, kan normalt ikke registreres i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

benjshforum:
Den adresse jeg har i Sverige er bare et kontor jeg har lejet hvor jeg betaler det hele fra København.

Pas på at du ikke roder dig ud i problemer omkring hvor du reelt har fast driftsted. Du kan ikke bare sætte et kontor op i Sverige og drive virksomhed som du var i Danmark.

Hvis alle antof den filosofi ville de danske ApS'ere og A/S'ere havde været døde for år siden og alle drev deres virksomhed gennem eksemelvis et UK ltd med.

Tag fat i en rådgiver og få lavet et setup, der passer til dine forhold.

Henrik

Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så jeg skal faktisk beholde en adresse i Danmark ?

Kan jeg så stadig have et extra kontor i Sverige osv. ?

Findes der ikke nogle steder der tilbyder at agere som adresse hvor de også videresender post til et for 500-1000 kr om måneden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

benjshforum:
Så jeg skal faktisk beholde en adresse i Danmark ?

Ja, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har tidligere tilkendegivet at en ren postboksadresse ikke kan registreres for et ApS eller A/S.

Det var for et stykke tid siden et tilbud her på Amino, som virker rimeligt:

http://www.amino.dk/forums/p/62911/392017.aspx#392017

 

benjshforum:
Kan jeg så stadig have et extra kontor i Sverige osv. ?

Der er intet til hindrer for at have et kontor i Sverige. Du skal blot være opmærksom på at hvis alle dine aktiviter udøves fra Sverige kan det svenske skattevæsen lægge til grund at den del af aktiviteten skal beskattes i Sverige (hvis de altså opdager at du har erhvervsaktivitet i Sverige).

Samtidig vil det være godt at du har en rigtig kontoradresse i DK, hvis SKAT eller andre vil aflægge dig et besøg. Det er lidt svært at byde på en kop kaffe i en Postboks.

Henrik

Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)